Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، سه روز بعد از تنش میان جریان صدر و برخی فعالان در استان نجف، جریان صدر روز دوشنبه مدعی وجود «تهدید علیه مقدسات در بغداد و نجف و کربلا» شد و چند دقیقه بعد از این اعلان نیروهای «سرایا السلام»، شاخه نظامی جریان صدر، مجهز به انواع سلاح به خیابان های این سه شهر ریختند.

«صفاء التمیمی»، سخنگوی سرایا السلام، گفت که بعد از صدور بیانیه «صالح محمد العراقی» که از او به «وزیر اطلاع رسانی صدر» یاد می شود، این نیروها برای «حمایت» از امنیت این شهرها وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که این تهدید فقط متوجه مراقد مطهر نبوده بلکه «هدف از آن ایجاد فتنه» بوده است و افزود که بعد از اعلان محمد صالح العراقی، «ابویاسر» که از وی به عنوان «معاون جهادی صدر» یاد می شود جلسه ای با فرماندهان سرایا برگزار کرد و در آن تصمیم بر این شد که نیروها به خیابان های شهرها بریزند.

به گفته التمیمی این اقدام «با هماهنگی دستگاه های امنیتی و ارتش انجام شد و هیچ تعارضی با مسئولیت های آنان نداشت».

وی افزود که این نیروها همچنان به حضور خود ادامه می دهند و اگر درخواستی ازجانب دستگاه های امنیتی داده شود و در آن بر پایان تهدید تأکید شود تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

شعار علیه صدر

روز جمعه گذشته در سالن اتحادیه ادبا و نویسندگان نجف اشرف مراسمی در یادبود قربانیان تظاهرات سال 2019 برگزار شد که شاهد سردادن شعارهایی علیه مقتدی صدر بود.

صبح شنبه نیروهایی از سرایا السلام به سمت ساختمان این سالن به راه افتادند اما محمد صالح العراقی با انتشار توئیتی نوشت: «آنچه در اتحادیه ادبای نجف رخ داده ربطی به اتحادیه ندارد و آنان گروهی بعثی داعشی و غرب زده و عاشق صهيونيسم بودند» و از هواداران خواست که دربرابر این مقر هیچ تجمعی انجام ندهند «و ما به روش های اجتماعی و قانونی دیگر کاری می کنیم که مایه عبرت دیگران شوند».

در همان شب «رائد الدعمی»، فعال تظاهرات در کربلا، خبر داد که گروهی او را ربوده و بعد از شکنجه بسیار در گورستانی در کربلا رها کرده اند.

ادعای تهدید امنیتی

بامداد دوشنبه صالح محمد العراقی با انتشار توئیتی نوشت که «اطلاعات تقریبا قطعی» به دست آورده که نشان می دهد «توافقی بعثی داعشی با همکاری برخی نفوذی ها برای حمله به برخی اماکن مقدس در نجف اشرف و کربلا و بغداد وجود دارد».

چند دقیقه بعد ابویاسر، که از وی به معاون جهادی صدر یاد می شود، بیانیه پیش گفته را منتشر کرد و چند دقیقه بعد «حیدر الجابری»، مدیر دفتر رسانه ای صدر، ضمن بازگویی همین «تهدیدها» اعلام کرد که «سرایا السلام آمادگی کامل برای دفاع از مقدسات عراق چه شیعی چه سنی چه مسیحی دارد و دربرابر هر حمله ای به امنیت عراق تابع دستور صدر می ماند».

اندکی بعد از این اظهارات، کاربران شبکه های اجتماعی عراقی تصاویر بسیاری از حضور گسترده و مسلح نیروهای سرایا السلام در خیابان های این سه شهر منتشر کردند.

الکاظمی سکوت خود را شکست

در اواخر شب بود که پس از سکوت سنگین دستگاه های امنیتی عراق، «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در توئیتی نوشت:« از ساخت نهاد حکومت و اقتدار آن عقب نمی نشینیم؛ اقدامات بسیاری در زمینه حل بحران های امنیتی، اقتصادی و بهداشتی انجام داده ایم. انتخابات یک حق ملی است که به همبستگی سیاسی و اجتماعی نیاز دارد. ساخت نهاد حکومت با تعرض به نمادها، مقدسات دینی و ملی، آسیب به نهادهای دولتی و بستن راه ها امکان پذیر نیست بلکه به حمایت از حکومت نیاز دارد، تاکید کرد که با متجاوزان مسامحه نخواهد شد».

در ساعات پایانی دوشنبه نیز صالح محمد العراقی در توئیتی این اقدام نیروهای سرایا السلام را «موجب وحشت دشمن و خشم دشمنان عراق» و سربلندی صدر دانست اما سخنی از پایان حضور این نیروها به میان نیاورد.

«اعیاد طوفان»، سرهنگ بازنشسته ارتش عراق، گفت که سرایا السلام به لحاظ اداری خود را تابع سازمان الحشد الشعبی وانمود می کند اما امروز کاملا نشان داد که از صدر دستور می گیرد و برای دستور کس دیگری اعتبار قائل نیست.

او گفت که وقتی صحبت از دریافت حقوق می شود، اینها می گویند که تابع نیروهای مسلح اند اما وقت عمل کاملا نیروهای تحت فرمان صدر هستند.

وی افزود که حوادث روز دوشنبه پیامی روشن به نیروهای سیاسی عراق و شیعیان و اهل سنت بود.

 

میدل ایست نیوز

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز مقتدی صدر عراق سرایا السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید قاسم قریشی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: نگاه پاسداران در انجام رسالت پاسداری به پیمانی که با خدا بسته‌اند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما الگویش امام حسین علیه السلام و پاسداران و بسیجیان ما هم مولایش امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است و به همین دلیل پاسداری از انقلاب و اسلام ناب محمدی دارای تقدس ا ست.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه پیشرفت‌های اساسی در حوزه‌های مختلف علم و فن آوری، سلول‌های بنیادی، قدرت دفاعی و بازدارندگی، سدسازی و داروسازی، پزشکی و سلامت، و …، اظهار کرد: دلایل افتخار به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دو رکن مهم شامل؛ توان دفاعی مادی و معنوی است. از وابستگی مطلق در تسلیحات نظامی قبل از انقلاب به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

سردار قریشی، تصریح کرد: نقش اعتقاد راسخ و معنویت برخاسته از دین عامل مهم در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سپاه و بسیج بر پایه معنویت بنا شده است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این همایش با اشاره به فراگیر شدن بُعد معنویت در اقصی نقاط دنیا، اظهار کرد: شاخص‌های زندگی سیاسی و معنوی شهید مطهری یکی از الگوهای ما به شمار می‌روند.

سردار علی محمد اکبری افزود: سپاه و بسیج بر پایه معنویت و اصول توکل به خدا، توسل به ائمه و ولایتمداری و ولایت پذیری بنا شده‌اند.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر هم با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری گفت: تقویت مبانی اعتقادی و سیاسی از تأکیدات امامین انقلاب به آحاد جامعه بویژه نیروهای مسلح و پاسداران و بسیجیان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: سند تحول مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ پخش کلیپ از عملکرد مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه استان و تجلیل از مربیان عقیدتی، سیاسی، آموزش نظامی، بهداشت و سلامت، قرآن و… از برنامه‌های این همایش در مجتمع لاله شهرکرد بود که با تقدیر از مربیان پیشکسوت پایان یافت.

کد خبر 6092031

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین