Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این مراسم گفت: با راه اندازی کامل این ساختمان، بیمارستان مسیح دانشوری به یکی از بزرگترین مگابیمارستان های کشور، به ویژه در حوزه درمان بیماری های ریوی، تبدیل خواهد شد.

دکتر علیرضا زالی با اشاره به افتتاح به موقع فاز اول ساختمان ۳۷۷ تخت خوابی امام حسن مجبتی(ع)، عنوان کرد: در کنار تمام تلخکامی های بحران کرونا، یکی از افتخارات دانشگاه، برجسته شدن، تبلور و تجلی جایگاه ممتاز ملی و فراملی بیمارستان مسیح دانشوری بود که در روزهای ابتدایی با تجربه ای قلیل نسبت به این بیماری، از اولین مراکزی بود که محل ارجاع و پذیرش بیماران، همچنین انشای پروتکل های درمانی و کارآزمایی های بالینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی و هویت نوستالژی این بیمارستان، تصریح کرد: مرکز مسیح دانشوری در پیشینه پرافتخار خود، هدفمند در یک مسیر مطلوب حرکت کرده و به یک قطب علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی در عرصه ملی و فراملی تبدیل شده است. همچنین این بیمارستان به عنوان مرکز همکاری های سازمان بهداشت جهانی در زمینه بیماری های ریوی، سل و مبارزه با دخانیات شناخته می شود.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با بیان مرجعیت بیمارستان در درمان بیماری های ریوی در کشور، عنوان کرد: مرکز مسیح دانشوری به ارایه خدمات علمی به عنوان کانون تعالی آموزش پزشکان، پیراپزشکان و گروه های آزمایشگاهی نیز می پردازد و مراجعین از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، تاجیکستان، امارات، عراق و سوریه از خدمات این بیمارستان بهره مند می شوند.

زالی با اشاره به انجام ۲ هزار و ۵۰۰ جراحی تنگی نای در این مرکز، ادامه داد: این نوع جراحی در معتبرترین مراکز دنیا نیز به میزان یک سوم این تعداد انجام شده است. همچنین جراحی های پیچیده قفسه صدری، پیوند ریه، پیوند همزمان ریه و کلیه، ریه و قلب و پیوند همزمان قلب، کلیه و پانکراس نیز در این مرکز انجام می شود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، بیمارستان مسیح دانشوری را یکی از مراکز پیشرو پژوهشی در دانشگاه خواند و گفت: ۹مرکز تحقیقاتی در این بیمارستان به کمک گروه های فراگیر نخبه همگان با یافته های نوین خدمت ارایه می دهند.

زالی عنوان کرد: راه اندازی این ساختمان درمانی، یک سرمایه گذاری هوشمند است، چراکه بیماری های ریوی در تمام کشورها، فارغ از وضعیت اقتصادی آنها، تا سال ۲۰۳۰ در زمره پنج بیماری شایع قرار خواهد گرفت. بنابراین سرمایه گذاری در این حوزه جزو الزامات جدی برنامه های راهبردی کشور است.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری نیز گفت: با توجه به ضرورت مقابله جدی تر با کرونا و با مساعدت رییس سازمان برنامه و بودوجه و وزیر بهداشت، بهره برداری از ساختمان امام حسن مجتبی(ع) تسریع شد و با همکاری و مشارکت جمعی از خیرین حوزه سلامت در حال اجرا و آماده سازی است که با بهره برداری از این بخش، مجموع ظرفیت به ۸۰۰ تخت مجهز خواهد رسید که می‌تواند نقش موثری برای ارائه خدمت به بیماران و به ویژه در شرایط اضطراری مانند بحران کرونا ایفا کند.

علی اکبر ولایتی افزود: در طی این سال‌ها به این نتیجه رسیدیم که بیماری‌های تنفسی و عفونی بسیار جدی هستند لذا بر همین اساس فعالیت های بیمارستان مسیح دانشوری توسعه یافت و در حال حاضر در این خصوص جایگاه بسیار بالایی داشته و حرف اول را می‌زند.

مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماری‌های ریوی دکتر مسیح دانشوری در سال ۱۳۲۰ هجری قمری به همت میرزا علی‌اصغرخان امین‌السلطان در شمالی‌ترین نقطه تهران آن‌سال ( دارآباد کنونی) و به توصیه پزشکان فرانسوی مظفرالدین‌شاه که در آن دوران به سل ریوی مبتلا شده بود، تأسیس شد. پس از مرگ شاه مسلول این مرکز که بی استفاده مانده بود با تلاش دکتر مسیح دانشوری در سال ۱۳۱۰ به آسایشگاه معلولان و مدرسه پرستاری تبدیل شد. متعاقب آن در دهه ۲۰ ساختمان‌ها و بخش‌های مختلفی در این مرکز توسط وزارت بهداری وقت و برخی اشخاص خیر از جمله بانو فخرالدوله قاجار بنیانگذار موسسه کهریزک، ساخته شد.

در سال ۱۳۶۵ این مرکز زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفت. در سال ۱۳۷۱ مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی و سل در محوطه مرکز پزشکی مسیح دانشوری تأسیس شد که در سال ۱۳۷۷ مرکز تحقیقات و بیمارستان تحت عنوان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماری‌های ریوی مسیح دانشوری ادغام شد. پژوهشگاه سل و بیماری‌های ریوی این مرکز دارای ۹ بخش مختلف بوده و قطب علمی منتخب کشور درخصوص بیماری‌های ریوی و سل شناخته می‌شود.

مسیح دانشوری متولد ۱۲۷۸ در نیشابور اولین پزشک متخصص ریه ایران بود.

برچسب‌ها کرونا بیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سازمان برنامه و بودجه علی اکبر ولایتی علیرضا زالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کرونا بیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سازمان برنامه و بودجه علی اکبر ولایتی علیرضا زالی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیمارستان مسیح دانشوری بیماری های ریوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد خیابانی: المپیک باستان حدود 776 سال قبل از میلاد مسیح بوده است / فیلم

توضیحات تاریخی جواد خیابانی در مورد چگونگی پیدایش مسابقات المپیک.

دانلود (10.5MB)

دیگر خبرها

  • عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • جواد خیابانی: المپیک باستان حدود 776 سال قبل از میلاد مسیح بوده است / فیلم
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری