Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت: ما به نام ایران اسلامی می‌گوییم که خواهان عراقی قوی، عزیز، مقتدر، شجاع و مقاوم در مقابل دشمن هستیم و خواهان عراقی مستقل هستیم که بتواند روی پای خود بایستد و دشمن را مایوس کند.

به گزارش مشرق؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه عصر امروز سه شنبه در جمع علما، سفرای خارجی مقیم عراق، فرهیختگان و نخبگان جامعه عراقی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به شکست‌های متعدد دشمنان در برابر انقلاب اسلامی ایران،‌ اظهار کرد: دشمن هشت سال با تحریک صدام و صدامیان جنگ را بر مردم عراق و ایران تحمیل کرد، کودتاها و توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری را برنامه ریزی کرد و بسیاری از فتنه‌ها را علیه این انقلاب نوپا برانگیخت برای اینکه این انقلاب و نظام شکل نگیرد اما نتوانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن بسیار تلاش کرد که نظام اسلامی تشکیل نشود و نتوانست، گفت: در دهه دوم انقلاب دشمن بسیار تلاش کرد انقلاب اسلامی تثبیت نشود و نتوانست در دهه سوم تلاش کرد انقلاب و پیام انقلاب توسعه به ملت‌ها و کشورهای دیگر نکند و باز هم نتوانست.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن ۴۰ سال توطئه کرد اما تمام توطئه‌های او نقشه بر آب شد و نتوانست کاری از پیش ببرد و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

آیت الله رئیسی درباره توطئه جدید در منطقه خاطرنشان کرد: با فتنه صهیونیست‌ها،‌ با سلاح و امکانات آمریکایی‌ها و با پول سعودی‌ها، دشمنان  نقشه‌های بسیاری که کشیدند، گروه‌های تکفیری را به جان مردم مسلمان در این منطقه انداختند، خون‌ها ریختند، جنایت‌ها کردند خانه‌ها ویران کردند.

وی افزود: رسما خانم کلینتون در پشت دوربین در مقابل چشم و دیدگان همه دنیا اعلام کرد داعش را ما تشکیل دادیم و مجهز کردیم و به جان مردم مسلمان انداختیم و این اعتراف استکبار جهانی و آمریکاست.

آیت الله رئیسی درباره فتنه شکست خورده داعش تشریح کرد: گروه‌های تکفیری را با عنوان دولت اسلامی و با آرم جعلی «لا اله الا الله» به جان مردم مسلمان انداختند اما این‌بار نیز دشمن خواست و نتوانست، چون ملت مسلمان عراق، ایران و ملت‌های مسلمان منطقه آگاه و بیدار شده بودن؛ آن‌ها توطئه دشمن را شناختند و گول شعارهای داعش و داعشی‌ها را نخوردند و فهمیدند این جنس کار جنس کار صهیونیستی و اسرائیلی است.

رئیس دستگاه قضا افزود: داعشی‌ها در سوریه، عراق و منطقه قتل و غارت کردند و فتنه به راه انداختند لکن جوانان برومند، فرهیختگان با بصیرت مقتدای با بصیرت ما امام خامنه‌ای، مقام مرجعیت در عراق به مردم آگاهی و بیداری بخشیدند و هشدار دادند که توطئه دست آمریکا، صهیونیست و دشمن را بشناسید.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: حشد الشعبی، جوانان برومند عراق، ایران، سوریه و لبنان و در همه منطقه به میدان آمدند و در برابر فتنه داعش جانفشانی و ایستادگی کردند و حزب الله با همه وجود به منطقه و در منطقه نقش آفرینی کرد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر نقش روحانیت و فرهیختگان در دفع فتنه داعش گفت: روحانیت، فرهیختگان و انسان‌های با بصیرت حضور با معنا پیدا کردند  و شهدای بسیاری تقدیم شد تا در نهایت دست توطئه دشمن را برملا کردند و نقاب را از چهره کریه آمریکایی‌ها کنار زدند و حقیقت استکباری امریکا را برملا کردند.

آیت الله رئیسی افزود: در نهایت آمریکا مستاصل شد و فهمید آنچه در منطقه نقش آفرین است چهره ای مثل ابومهدی در عراق و چهره ای مثل حاج قاسم سلیمانی است که در منطقه نیروهای جوان و مخلص را به خط می کنند برای همین برای ترور آن‌ها نقشه کشید و آنها را به خاک وخون کشید به این تصور که با شهادت ابومهدی و حاج قاسم جریان مقاومت تمام می‌شود ولی جریان مقاومت استوارتر، پایدارتر از همیشه خودنمایی کرد و می کند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها، توطئه و فتنه‌گری فتنه‌گران را در این منطقه نخواهد داد و به برکت خون مطهر شهیدان جریان استعماری و استکباری آمریکایی‌ها و مستکبرین در این منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

وی خطاب به ملت عراق گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وحدت و انسجام ملی بود و توصیه همیشه امام راحل (ره) و توصیه امروز رهبر معظم انقلاب و مرجعیت انسجام و وحدت و یکپارچگی و   چنگ زدن به ریسمان نجات بخش خداوندی است.

 وی تاکید کرد:  آمریکا و به اصطلاح نیروهای ائتلاف مشکل هیچ ملتی را حل نکرده و نمی‌کنند و سابقه امریکا در هیچ منطقه‌ای ایجاد امنیت نبوده بلکه خودش موجب ناامنی در منطقه است. آنها که امنیت در عراق را ایجاد می‌کنند، خود ملت عراق و جوانان و فرهیختگان عراق این کشور هستند.

آیت الله رئیسی افزود: ما به نام ایران اسلامی می‌گوییم که خواهان عراقی قوی، عزیز، مقتدر، شجاع و مقاوم در مقابل دشمن هستیم و خواهان عراقی مستقل هستیم که بتواند روی پای خود بایستد و دشمن را مایوس کند. 

وی ادامه داد: عراق همچنان که در مقابل ظالمان و متجاوزان و تکفیری ها از خود کارنامه درخشان نشان داده از این پس در برابر همه متجاوزان با همبستگی ملی و همبستگی با همه مسلمانان در منطقه از خود جلوه ای گویاتر و موثرتر نشان دهد.

رئیس قوه قضاییه گفت: خون شهید المهندس و سلیمانی با یکدیگر مخلوط شد این اختلاط رمز پیوند دو ملت ایران و عراق است. این خون نه فقط در جاده فرودگاه بغداد، در جای جای این سرزمین خون ایرانی و عراقی به هم پیوند خورده و صدها سال است که چنین است  و صدها سال دیگر باقی خواهد ماند، این پیوند دو ملت ناگسستنی است.

رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: آنها که در سر اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق را می پرورانند فقط آبروی خود می‌برند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر داعش امریکا آمریکایی ها سلیمانی قوه قضائیه انقلاب اسلامی ایران آیت الله رئیسی آیت الله سید ابراهیم رئیسی آمریکایی ها شهید المهندس قوه قضاییه سید ابراهیم رئیسی دولت اسلامی انقلاب عراق داعشی ها آمریکا فرودگاه بغداد رئیس قوه قضاییه آیت الله رئیسی انقلاب اسلامی جریان مقاومت خواهان عراقی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است و آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست تخصصی "خلیج فارس، اقتدار ملی، حُسن همجواری" امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) با حضور حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، اساتید دانشگاه و جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور در ابتدای این نشست با بیان اینکه کارهای علمی زیادی برای نام بزرگ خلیج فارس در مرکز وکلا انجام شده است، گفت: آنچه باعث شده است توجهات به منطقه خلیج فارس افزایش پیدا کند اقدامات کشورمان مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: خلیج فارس مظهر نقش مؤثر ایران در ثبات و امنیت منطقه است و آنچه سبب افزایش توجهات به خلیج فارس در دهه‌های اخیر شده، اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: صدور سند برای جزایر 3گانه خلیج فارس

عبدلیان‌پور با بیان اینکه روز دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌ فارس است و در تقویم به نام روز خلیج فارس نامگذاری شده؛ گفت: خلیج فارس از شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین، قطر و امارات همسایه است؛ وسعت این پهنه آبی 240 هزار کیلومتر است و توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریا‌های آزاد راه دارد.

وی ادامه داد: اهمیت خلیج فارس به دیروز و امروز نیست و ریشه در تاریخی به درازای قرن‌ها و سده‌ها دارد، اما آنچه سبب شد تا این پهنه آبی بیش از هر زمانی اهمیت یابد، پیروزی انقلاب اسلامی است که سبب خاتمه یافتن هژمونی آمریکا در منطقه شد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که امنیت خلیج فارس مربوط به حوزه داخلی منطقه است و ربطی به کشور‌های بیگانه ندارد و قرار نیست بازیگران خارجی در تأمین امنیت آن نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است؛ آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود؛ ایران معتقد است که امنیت منطقه خلیج فارس، مربوط به کشور‌های حوزه و پیرامون خلیج فارس و نه مربوط به آمریکاست.

عبدلیان‌پور به جعل نام خلیج فارس از سوی برخی کشورها اشاره کرد و گفت: وجود سند‌های متعدد مبنی بر هویت فارسی خلیج فارس گواه بر کذب این ادعا است. کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق جعل نام خلیج فارس به دنبال تبلیغاتی و روانی هستند همه آنها می‌دانند که نام خلیج فارس، همین خلیج فارس است، اما در چارچوب اعمال فشار سیاسی و روانی بر جمهوری اسلامی ایران، به این مسأله دامن می‌زنند.

وی گفت: خلیج فارس برای ما یک مسأله استراتژیک و دائمی است و هیچکس هم نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر بدهد.

عبدلیان‌پور افزود: خلیج فارس، خلیج همیشه فارس بوده و خواهد بود و هیچ عاملی نمی‌تواند نام و موقعیت ژئوپلتیک این خلیج را عوض کند؛ امنیت این منطقه به هیچ وجه به دست بازیگران خارجی نخواهد افتاد. اگر امنیت و ثباتی در منطقه خلیج فارس است، با نام جمهوری اسلامی ایران گره خورده است؛ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با کمک کشور‌های منطقه می‌تواند ثبات و امنیت منطقه را به خوبی تأمین کند.

رئیس مرکز وکلا گفت: همه می‌دانیم جعل نام خلیج فارس از موضوعات سیاسی است و مجموعه وکلا و حقوقدانان  همواره به عنوان کنش‌گران فعال عرصه مسایل بین‌الملل در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند.

وی در ادامه به جنبش‌های دانشجویی در حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: در سال 1393رهبر انقلاب در نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و اشاره کردند که من از شما جوانان می خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی موهن و سخیف بین شما و واقعیت سدی ایجاد کنند.

عبدلیان‌پور گفت: خیزشی که ایجاد شده است مصداق صحبت‌های رهبر انقلاب است. ایشان اشاره کردند که این قضیه ظلم هفتاد ساله حتماً مردم آمریکا را به واکنش شدید وادار خواهد کرد و حتماً جنبش‌های دانشجویی به میدان خواهند آمد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا 52 درصد از مردم آن اعلام کردند که یک دولت در فلسطین می‌تواند باشد و آن دولت فلسطین است، ما نیز به عنوان جامعه وکلا از این حق پایمال شده مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست