Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@17:37:51 GMT

پوشش ۴G در «گردنه گیان» تفرش برقرار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۴۶۳۵

پوشش ۴G در «گردنه گیان» تفرش برقرار شد

به گزارش اقتصادآنلاین، صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، بهره‌برداری از سایت نسل سه و نسل چهار ایرانسل در گردنۀ گیان، رسماً آغاز شد و این منطقه که تاکنون فاقد هرگونه پوشش ارتباطی بود، تحت پوشش شبکۀّ نسل چهار اینترنت‌همراه قرار گرفت. با توجه به موقعیت صعب‌العبور و هوای سرد موجود در این منطقه، راه‌اندازی سایت ارتباطی با پیچیدگی قابل توجهی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم راه‌اندازی این سایت در محل گردنۀ گیان شهرستان تفرش، جمعی از مدیران منطقه‌ای ایرانسل، مهندس سیدعلی آقازاده استاندار، مهندس لادن مهدوی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان مرکزی، مهندس عبدالرضا حاج‌علی‌بیگی فرماندار و حجت‌الاسلام حاجیلری امام‌جمعۀ شهرستان تفرش و جمعی از مدیران محلی حضور داشتند.

علاوه بر این سایت، راه‌اندازی سه سایت جدید و ارتقای سه سایت دیگر در استان مرکزی توسط ایرانسل، همزمان با دهۀ فجر انقلاب اسلامی انجام شده است تا پوشش حداکثری در این استان تأمین شود.

با راه‌اندازی این سایت، گردنۀ گیان در جادۀ منتهی به شهرستان تفرش از حالت نقطۀ کور ارتباطی خارج و پوشش نسل چهارم اینترنت‌همراه (4G/LTE) در این منطقه برقرار شد. این جاده یکی از مهمترین جاده‌های منتهی به شهرستان تفرش است که تا کنون فاقد هرگونه پوشش ارتباطی بوده و با راه‌اندازی سایت تلفن‌همراه ایرانسل، به شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه متصل شده است.

دره گیان یکی از راه‌های ارتباطی مهم و حادثه‌خیز استان مرکزی است و ایجاد سایت مخابراتی در این منطقه، با توجه به وضعیت جغرافیایی آن بسیار دشوار بود.

تامین پوشش ارتباطی گردنه گیان در سفر وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به استان مرکزی در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ مصوب شده و از محل اعتبارات پروژۀ USO، در دستور کار شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل قرار گرفته بود.

ایرانسل در راستای تحقق اهداف برنامۀ ششم توسعه و تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در جهت تحقق زندگی دیجیتال و محرومیت زدایی ارتباطی و برقراری عدالت ارتباطی در تمام کشور، روند اتصال مسیرهای مهم جاده‌ای و  روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات را در چندماه گذشته با سرعت بیشتری پیگیری کرده و همگام با تلاش‌های دست‌اندرکاران پروژه ملی USO، در جهت اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت همراه تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ گام بر می‌دارد.

پربیننده ترین قیمت گوشی (محدوده ۴میلیون)/ ۲۱بهمن ۹۹ گران‌ترین تبلت‌های بازار چند؟/ ۲۰بهمن ۹۹ قیمت گوشی (محدوده ۳میلیون)/ ۲۰بهمن ۹۹ نگاهی به روند رشد قیمت بیت‌کوین طی یکسال گذشته/ مسیر ۴تا ۴۰هزار دلاری شدن بیت‌کوین قیمت انواع لپ تاپ محبوب در بازار/ ۲۱بهمن ۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایرانسل شهرستان تفرش استان مرکزی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی

ایتنا - بالغ بر ۲۷ میلیون مکالمه در پاییز ۱۴۰۲، از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.
رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین سه اپراتور اول، دوم و سوم تلفن همراه برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در پاییز سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۷ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۳۲  مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که در مقایسه با آمار ۲۴ میلیونی سه ماه اول سال ۱۴۰۱، افزایش یافته است.


تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.
 

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳