Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیروز حناچی امروز در نشستی با حضور رئیس و شورای مدیران ارشد این سازمان شرکت کرد، در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری به شهردار تهران، از باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت تهران گشت ارغوانی در این نشست با تشریح فعالیت‌های باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان گفت: این باشگاه با هدف حفظ مخاطبان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تقویت ارتباط بین مراکز فرهنگی هنری و شهروندان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن صفرزاده افزود: برای اعضای باشگاه تخفیفاتی پیش‌بینی شده تا بتوانند با هزینه کمتری خدمات سازمان فرهنگی هنری شامل عضویت در کتابخانه‌ها، تماشای فیلم در پردیس‌های سینمایی، خرید از فروشگاه باغ کتاب تهران، تورها و... را دریافت کنند البته با مجموعه‌هایی خارج از سازمان نیز مذاکره کرده‌ایم که تخفیفاتی ارائه شود،  هتل‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی از جمله آنهاست.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ مرکز پذیرنده به اعضای باشگاه خدمات ارائه می‌کنند که به دو شکل حضوری و مجازی قابل استفاده است.

صفرزاده اظهارداشت: زیرساخت باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان که با همکاری بانک ملت ایجاد شده، به گونه‌ای است که در حال حاضر چهار میلیون مشتری بانک ملت از آن استفاده می‌کنند و این امکان وجود دارد که این باشگاه به صورت یک ابرباشگاه به همه بخش‌های شهرداری تهران ارائه خدمت کند و این کار به صورت آزمایشی آغاز شده است.

لزوم تولید آثار فرهنگی و هنری با توجه به ذائقه جامعه

شهردار تهران در این نشست ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر اظهارداشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جایگاه ویژه‌ای نه تنها در سطح تهران بلکه در کشور دارد و باید کارهایی را در اولویت قرار دهد که از عهده شهرداری تهران خارج است.

حناچی گفت: بخشی از منابع مالی شهرداری تهران مستقیماً از مردم اخذ می‌شود و سازمان فرهنگی هنری نیز شرعاً و قانونا موظف است این منابع را در جهت نیازهای شهروندان صرف کند که مطمئناً همین نگاه در سازمان حاکم است.

وی افزود: ایده‌آل ما این است که محصولات سازمان فرهنگی هنری حداکثر مخاطب را داشته باشد و باید به گونه‌ای تولید شود که بیشتر مردم شهر و حتی کشور بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

شهردار تهران بیان کرد: استفاده از ظرافت‌های هنری که ریشه در عقبه تاریخ و فرهنگ کشور دارد، منجر به تولید محصولاتی می‌شود که هم باعث ارتقای سلیقه مخاطب خواهد شد و هم با مردم ایجاد ارتباط می‌کند.

حناچی ایجاد ارتباط با مردم را اصلی مهم در سازمان فرهنگی هنری دانست و گفت: هر کدام از ما ممکن است طرز فکری داشته باشیم اما معلوم نیست این فکر در جامعه چقدر مخاطب داشته باشد اما اگر آثار فرهنگی و هنری را به گونه‌ای تولید کنیم که حداکثر وجدان عمومی جامعه آن را بپذیرند و با آن ارتباط برقرار کنند، ما موفق شده‌ایم.

مشارکت در تولید آثار سینمایی؛ از اقدامات خوب سازمان

شهردار تهران بیان کرد: موضوعات اصلی و اساسی جامعه را نمی‌توان فراموش کرد که البته سازمان فرهنگی هنری در دوران کرونا عملکرد درخشانی در پرداختن به موضوعات اجتماعی داشته است.

وی افزود: مسائلی مانند فقر، اخلاق، عزت نفس، خودباوری و... از مفاهیم محوری و اساسی است و باید به آن پرداخت و تولید محصولات فرهنگی و هنری با این موضوعات یک ضرورت است.

حناچی اظهارداشت: یکی از کارهای خوب سازمان فرهنگی هنری، مشارکت در تولید آثار سینمایی مانند فیلم «ماجرای نیمروز» بود، این فیلم شناخت کاملی به نسل جوان ارائه می‌دهد و کسانی را که به کشور خیانت کردند، به جوانان می‌شناساند، برخورد هنرمندانه با تاریخ و به تصویرکشیدن درست آن از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

موفق‌ترین عملکرد در زمینه تولید ماسک را شهرداری تهران داشت

حناچی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری می‌تواند در انجام دیگر مأموریت های شهرداری تهران نیز مشارکت کند، افزود: بر اساس نظرسنجی‌هایی که از شهروندان انجام شده، معضلات شهری مانند ترافیک و آلودگی هوا جزو مهم‌ترین مسائلی است که باید برای حل آن چاره‌ای اندیشید، باید به این مسائل بپردازیم و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل، راهکاری است که در دنیا موثر واقع شده و سازمان فرهنگی هنری هم می‌تواند برای ترویج آن فعالیت کند.

شهردار تهران اظهارداشت: اوایل شیوع ویروس کرونا با کمبود ماسک مواجه بودیم و به سختی می‌توانستیم از کشورهای دیگر ماسک وارد کنیم اما مبتنی بر تجربیات دوران جنگ، شهرداری، مساجد و دیگر مراکز وارد میدان شدند و به تولید ماسک پرداختند، موفق‌ترین عملکرد در این حوزه را شهرداری تهران داشت که حتی از ظرفیت‌های فرهنگی خود نیز در این زمینه استفاده کرد، این کار یک تجربه قابل قبول است که می‌توان آن را در دنیا معرفی کرد.

تلاش برای افزایش بودجه سازمان فرهنگی هنری در سال آینده

حناچی ظرفیت سازمان فرهنگی هنری را برای شهرداری تهران و شهرداری‌های کشور موضوع مهمی دانست و افزود: بخشی از این ظرفیت را با عنوان «خرید خدمات» در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم که به افزایش ظرفیت‌ها در سازمان فرهنگی هنری کمک می‌کند.

وی گفت: تلاش شده بودجه سازمان فرهنگی هنری امسال افزایش پیدا کند اما مشکلی که در شهرداری داریم در سازمان فرهنگی هنری هم وجود دارد.

شهردار تهران بیان کرد: موضوع استارت‌آپ‌ها نیز موضوع مهمی است که سازمان فرهنگی هنری ظرفیت آن را دارد و توصیه می‌کنم حتماً با سازمان راهبردی فاوا هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا بتوانیم یک حرکت هماهنگ را آغاز کنیم و همپوشانی لازم را داشته باشیم.

گسترش ارتباط با استارت‌آپ‌ها؛ از اهداف سازمان فرهنگی هنری

در ادامه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از راه‌اندازی موسسه رشد و شکوفایی جوان خبر داد و گفت: این مجموعه با هدف گسترش ارتباط سازمان فرهنگی هنری با استارت‌آپ‌ها تاسیس شده و در پنج نقطه تهران از جمله باغ کتاب تهران فعال است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی هم با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کرده‌ایم که به زودی عملیاتی می‌شود و شاهد یکی از قوی‌ترین مراکز رشد کشور در سازمان فرهنگی هنری هستیم.

امرودی، امضای تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای گوناگون، تولیدات قابل توجه و فاخر در دوران شیوع ویروس کرونا و انتشار گسترده در فضای مجازی و دستیابی به تعریفی دقیق از دورکاری و جلوگیری از تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مهم‌ترین محورهای فعالیت این سازمان در یک سال اخیر عنوان کرد.

همچنین در این نشست سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، محمد امینی معاون هماهنگی، برنامه‌ریزی و امور شوراها و سعید صدرائیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های این سازمان پرداختند.

برچسب‌ها پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هنر فرهنگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هنر فرهنگ اخبار کنکور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری فرهنگی و هنری شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در روزهای آینده نیز ۲ سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالاً جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند و روی هم رفته اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است اما تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم، بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی افزود: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود؛ در این سفر رئیس‌جمهور عنایت ویژه‌ای بر بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشت و این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم؛ ۴ تفاهم‌نامه همکاری از ۵ تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

وی گفت: در روزهای آینده نیز ۲ سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالاً جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند؛ روی هم رفته اتفاق‌های خوبی را رقم خواهیم زد، هفته‌های فرهنگی را بلافاصله در تهران خواهیم داشت و همه این‌ها به خاطر آن است که این ارتقا (در روابط مشترک فرهنگی) صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعزام رایزنان فرهنگی نیز اظهار داشت: تقریباً در دوره جدید رایزنان فرهنگی که انتخاب می‌کنیم از برجسته‌های دانشگاهی و اجرایی هستند، به همین دلیل تحولات مهمی را دارند صورت می‌دهند و یکی از ویژگی‌های رایزنان ما میدانی بودن آن‌ها است.

اسماعیلی ادامه داد: ما رایزن نمی‌خواهیم که در اتاق خود پشت میز بنشیند. مانند طبیب دوار باید بچرخد، شهر به شهر، مسجد به مسجد، کلیسا به کلیسا و مجامع مختلف فرهنگی و هنری و با تسلطی که به زبان، تاریخ، فرهنگ و هنر آن کشور دارد، با تعهد دینی و انقلابی که نسبت به آرمان‌های جمهوری اسلامی و نظامی اسلامی دارد، بتواند تعامل را برقرار کند و با این تفاسیر پیش می‌رویم.

وی در خصوص روند جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) هم گفت: جشنواره امام رضا (ع) بسیار مایه خوشبختی ماست؛ امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا یازدهم ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا (ع) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از هنرمندان و فعالان فرهنگی مرو هم حضور داشته باشند؛ در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت بگیرد.

اسماعیلی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد؛ مهم‌ترین نکته جشنواره فرهنگی هنری رضوی امسال ما این است که به میدان رفته است، در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره امام رضا (ع)، به روستاها و میان عشایر رفته است؛ این اتفاق، مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا (ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأمین بودجه‌ای حریم تئاتر گفت: کار حریم تئاتر شهر بدون وقفه شروع و بودجه آن تزریق شده است؛ صبح جلسه آن را گذاشتم و مسئول عمرانی وزارتخانه و معاون توسعه و پشتیبانی منابع انسانی وزارت فرهنگ گزارش دادند که کار بدون یک روز توقف تا اتمام و بهره‌برداری ادامه پیدا خواهد کرد؛ خبرنگاران هر وقت دیدند در آنجا سر و صدا نیست به من خبر دهید.

منبع: ایرنا

کد خبر 748406

دیگر خبرها

  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد