Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد دولت انگلیس با تصمیم آمریکا برای تعلیق فروش سلاح به عربستان سعودی مخالفت کرده است.

هفته گذشته دولت جدید آمریکا تحت ریاست‌جمهوری «جو بایدن» اعلام کرد فروش سلاح به عربستان را تعلیق خواهد کرد.

اکنون «جیمز کلورلی» مسئول مسائل انگلیس در آفریقا و خاورمیانه، اعلام کرد لندن رویکرد جدید آمریکا به فروش سلاح به عربستان را بازنگری کرده و مدعی شد: «مجوز فروش سلاح ازسوی انگلیس بار‌ها بررسی و اطمینان حاصل شده است این سلاح‌ها در جنگ و مسائل ناقض حقوق بشر استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام انگلیسی در ادامه بی‌توجه به آنکه سلاح‌های این کشور در جنگ یمن برای کشتن غیرنظامیان این کشور مورد استفاده قرار گرفته است، مدعی شد: «تصمیمات آمریکا مربوط به این کشور است و تصمیم‌های ما مربوط به خودمان؛ ما مسئولیت فروش تسلیحات را جدی می‌گیریم و ارزیابی‌های سفت و سختی انجام می‌دهیم.»

گاردین در این گزارش اعلام کرد عربستان سعودی ۴۰ درصد از میزان فروش تسلیحات انگلیس را مابین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ (۱۳۸۸-۱۳۹۷) به خود اختصاص داده است.

«توبیاس الوود» رئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس، در این باره با بیان آنکه انگلیس باید فروش سلاح را پایان دهد، گفت: «بازنگری اخیر آمریکا در این زمینه مورد تائید ماست. تعلیق سلاح از سوی واشنگتن به معنای قدمی به سوی صلح است.»

«لیزا نندی» وزیر خارجه دولت سایه انگلیس، نیز در این باره گفت: «فروش سلاح ازسوی انگلیس و حمایت عربستان از این راه باعث تداوم در جنگ یمن و تصمیم اخیر آمریکا برای تعلیق فروش سلاح به معنای ناهماهنگی انگلیس با متحدانش است و انزوای ما را به همراه خواهد داشت.»

به اعتقاد او انگلیس نمی‌تواند همزمان «پیام‌آور صلح و تأمین کننده سلاح برای جنگ» باشد.

البته برخی از کارشناسان نیز سخنان اخیر بایدن برای تعلیق فروش را به معنای تصمیم جدی درنظر نگرفته و آن را صرفا راهی برای برقراری آرامشی موقتی دانست.

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، هفته جاری در پیامی ریاض را شریکی مهم برای واشنگتن دانست و نوشت: «ما دیپلماسی برای پایان دادن جنگ یمن را دنبال خواهیم کرد، اما همکاری‌های مشترک برای دفاع از عربستان را نیز ادامه خواهیم داد.»

به‌تازگی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: «آمریکا حمایت‌های خود از عربستان در جنگ یمن ازجمله فروش تسلیحات به این کشور را متوقف خواهد کرد.»

جنبش انصارالله یمن نیز از این تصمیم بایدن استقبال و ابراز امیدواری کرد که این اقدام آغازی برای تصمیم‌ها در راستای توقف جنگ در یمن باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن عربستان سعودی جو بایدن فروش سلاح فروش سلاح به عربستان جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ الهلال قصد فروش میتروویچ را دارد!

ژسوس می خواهد مهاجم دیگری را جای میتروویچ به خدمت بگیرد.

طرفداری | تیم فوتبال الهلال عربستان می‌خواهد بهترین بازیکن خود در فصل جاری را کنار بگذارد.

الکساندر میتروویچ، مهاجم صربستانی الهلال که در این فصل عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته، با جدایی از این تیم در نقل‌وانتقالات تابستان پیش رو شگفتی بزرگی را رقم خواهد زد.

بر اساس گزارش سایت اسپورت عربستان؛ ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال با وجود عملکرد درخشان الکساندر میتروویچ مهاجم دیگری با توانمندی‌های بیشتری را برای فصل آینده در نظر دارد. میتروویچ گزینه ژسوس در نقل‌وانتقالات تابستان گذشته نبود و در روزهای پایانی با توجه به عدم جذب بازیکنان موردنظر سرمربی پرتغالی به الهلال پیوست.

میتروویچ که در این فصل 22 گل زده و بهترین گلزن لیگ حرفه‌ای عربستان پس از رونالدوی پرتغالی است در صورت قعطی بودن جدایی‌اش از الهلال دوباره در رادار تیم‌های اروپایی قرار خواهد گرفت.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • شمال یمن بمباران شد
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند
  • عجیب اما واقعی؛ الهلال قصد فروش میتروویچ را دارد!