Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد شرفخانی در مراسم انتصاب اعضای هیات امنای موقوفه نوریه با تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در راستای احیای ،عمران و آبادانی موقوفات در سراسر کشور تصمیم به معرفی هیات امنا در موقوفات گرفته ایم که این موضوع در بیمارستان و درمانگاه موقوفه نوریه امروز به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم اهمیت هیات امنا در موقوفات تصریح کرد : یکی از اقداماتی که نیاز بود در بعضی از موقوفات در جهت بهره وری، افزایش درآمد، سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت جمعی در امور موقوفات صورت پذیرد، تعیین هیات أمنا برای موقوفات بود که در همین راستا به لحاظ پیشرو بودن استان کرمان در این امور مدیریت موقوفه نوریه مورد بررسی قرار گرفت و امروز اعضای هیات أمنا  آن تعیین و معرفی شدند.

رییس مرکز امور خیریه با تقدیر از زحمات و اقداماتی که تا کنون در این موقوفه صورت گرفته،اظهار داشت: اتفاقات و اقدامات بسیار خوب و جدی در موقوفه صورت گرفته که در احیای موقوفه نقش بسزایی داشته است.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه موقوفه نوریه پتانسیل فعالیت های بیشتر و کامل تری دارد، تصریح کرد: سرمایه گذاری، اخذ سند مالکیت رقبات موقوفه و حفظ عین موقوفه از اموری است که باید با جدیت و تلاش مضاعف پیگیری و اقدام لازم در تکمیل آنها صورت پذیرد.

وی با اعلام سیاست جدید سازمان اوقاف در تخصیص سوبسید به بیمارستان های موقوفه در سراسر کشور، اظهار داشت: از این به بعد به بیمارستان ها بصورت مستقیم سوبسید داده نخواهد شد، بلکه خدمت به افراد بی بضاعت بصورت مستقیم و بدون واسطه در دستور کار قرار می گیرد، بدین صورت هر نیازمند از سازمان اوقاف کمک هزینه درمان دریافت خواهد کرد.

بیمارستان نوریه در کرمان نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان هم به نقش و اهمیت بیمارستان موقوفه نوریه تأکید و اظهارداشت: سیاست سازمان اوقاف توجه ویژه به موقوفات بهداشت و درمان است که موقوفه نوریه در این سیاست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام علی جلالی با تأکید بر اقدامات شایسته صورت گرفته در موقوفه نورالله خان  در دوره های گذشته گفت: در هر مجموعه ای در کنار کاستی ها اقدامات برجسته و خوبی هم انجام شده است که باید مورد توجه و تقدیر قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف استان کرمان هدف از تشکیل هیأت أمنا را تسریع دادن به فعالیت ها در کنار مدیریت فعلی اعلام کرد و افزود: اعضای هیأت أمنا در خدمت مدیریت و مجموعه موقوفه نوریه هستند.

بیمارستان نوریه کرمان از جمله بیمارستان‌های تخصصی اعصاب و روان مجهز در کرمان است، این بیمارستان درسال ۱۲۹۶ تأسیس گردید و در حال حاضر دارای ۹۰ تخت می باشد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کرمان ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کرمان ایرنا سازمان اوقاف و امور خیریه کرمان ایرنا اخبار کنکور سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات

محمود فیاض بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق موقوفات برای اشخاص حقیقی، گفت: پذیره‌هایی که در بحث انعقاد قرار داد برای باز پرداخت حقوق موضوعات دارند معاف می‌شوند.

او افزود:معافیت کامل از پرداخت پذیره اولیه نسبت به کلیه کاربری‌ها در اراضی مشمول قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه به استثنای کاربری‌های تجاری ۷۰ درصد، معافیت ۵۰ درصدی مستأجرین اراضی مزروعی از پرداخت اجور و اجرت المثل ایام تصرف و اشخاصی که سابقا نسبت به پرداخت اولیه اقدام نمودند از پرداخت پذیره انتقال همان رقبه کاملا معاف می‌شوند.

فیاض بخش با اشاره به این‌که وقف از دیرباز در صحنه حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انسان‌ها نقش مهمی داشته، گفت: وقف سرمایه فنا ناپذیر و پر سود و برکتی بوده که از ایمان سر چشمه گرفته و با ساده‌ترین وضع و بهترین ترکیب، بدون مداخله مستقیم دولت، مشکلات مردم از طریق خیرات و میراث حل می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد افزود: بنابراین وقف نهادی اجتماعی است که از وارستگی و آزادی واقف خود حکایت می‌کند و به عمل خیر واقف مهر ابدیت و جاودانگی می‌زند.

او از وجود ۱۰۸ موقوفه،۳۳ امام زاده،۱۴۱ مسجد،۷۲ حسینیه و ۲۴ تکیه در شهرستان محمودآباد خبر داد.

فیاض بخش در پایان در رابطه با برخی عملکرد اوقاف، گفت:بازبینی، بروز رسانی و تکمیل و صدور احکام هیأت امنا امام زادگان و اماکن مذهبی، اجرای طرح شمیم حسینی با رویکرد به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، پیگیری برای سند دار کردن ۲۰ موقوفات و رقبات آنها، تنظیم و تجدید۱۳۸ فقره قرار داد اجاره برای موقوفات غیر متصرفی از برخی اقدامات این اداره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست