Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، روز گذشته خبری مبنی بر قطع درختان جاده مادوان واقع در بخش فسارود داراب در فضای مجازی منتشر شد که واکنش بسیاری از اهالی بومی و فعالان اجتماعی را به همراه داشت.

بخش فسارود با وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی شاخصی نظیر تنگ‌رغز و چشمه گلابی، بر زیبایی‌های چشمگیر شهرستان داراب می‌افزاید و جاده روستای مادوان با درختان تناور و سایه‌گستر، بخشی از زیبایی‌های فسارود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت قطع این درختان را خشک شدن شاخه‌های آنها ذکر کرده‌اند که در صورت صحت این امر، باز هم قطع شاخه‌ها با این حجم زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد و لطمه جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد می‌کند.

حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

به دنبال این رخداد، امام جمعه و فرماندار ویژه داراب در محل درختان جاده مادوان حاصر شده و دستور توقف کار و توقیف درختان بریده شده صادر شد.

فرماندار ویژه داراب بیان داشت: حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه ای انسانی و ملی است و ما اجازه نخواهیم داد که به بهانه های مختلف، این درختان تنومند و زیبا را قلع و قمع کنند.

اصغر فرودی ضمن تشکر از اطلاع رسانی به موقع و حساسیت مردم نسبت به منابع طبیعی اظهار نمود: با قطع درختان حتی درختان خشک به این شیوه مخالف هستیم و احیا و آبیاری درختان باید به موقع انجام شود تا دیگر شاهد خشک شدن درختان تنومند این منطقه نباشیم.

وی بیان داشت: در اولین فرصت جلسه ای جهت بررسی این موضوع و اخذ تصمیمات لازم با حضور ایستگاه تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و دستگاه های مرتبط برگزار خواهیم کرد.

ایستگاه تحقیقات حسن آباد داراب نیز در خصوص قطع درختان جاده مادوان، اطلاعیه‌ای ارائه نمود:
 
با هماهنگی‌ به عمل آمده با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فارس، با توجه به اینکه درختان خشک اکالیپتوس این اداره  خطر جانی در اثر سقوط و یا آتش‌سوزی در بر دارند بنابراین مقرر شد درختان خشک بریده شوند و از محدوده اداره خارج گردند.

 تمام تلاشمان این است که زیبایی فضای سبز با درختان زیبا، تنومند و کهن موجود حفظ شود و هیچ گونه برگ سبزی از درختان موجود جدا نشود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست گردشگری قطع درختان منابع طبیعی قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد