Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نازنین شیبانی در آیین رونمایی از خدمات جدید الکترونیکی استانداری هرمزگان با تقدیر از  فعالیت های دفتر فناوری اطلاعات استانداری هرمزگان بر لزوم بهره گیری از روش های نوین تامین امنیت اطلاعات تاکید کرد و بیان داشت: در یک سال گذشته  اقدامات خوبی در حوزه خدمات الکترونیک استانداری هرمزگان انجام شده است که یک نمونه آن که امروز به بهره برداری رسید اتصال ارتباط ۵۰۰ دهیاری به شبکه دولت است و ارتباط دهیاری‌ها که با استفاده از سرویس APN همراه اول برای ارتباط با شبکه دولت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار هرمزگان مبنی برای راه اندازی دولت الکترونیک در تمامی دستگاه ها و به ویژه دهیاری ها برای انجام مکاتبات اداری بر روی شبکه امن، این روند پیگیری و راه اندازی شد.

شیبانی افزود: سامانه مکاتبات اداری یکی از کاربردی ترین و مهمترین سامانه برای دهیاری ها است که با اتصال به شبکه دولت قادر به انجام مکاتبات اداری با ادارات هستند.

معاون استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز، در این مرحله ۵۰۰ دهیاری روستاهای هرمزگان به شبکه دولت متصل می‌شوند.

وی ادامه داد: اتصال دهیاری‌ها به شبکه دولت باعث کاهش تردد دهیاران به شهرها برای انجام مکاتبات اداری و صرفه جویی در هزینه می‌شود.  

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با اشاره به راه اندازی سامانه دورکاری، افزود: با استفاده از به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در منزل، سفر و خارج از محیط اداره با توجه به جریانات اپیدمیک در دنیا مثل بحران کرونا، مفهوم دورکاری در سازمان ها بیش از پیش مطرح  و با راه اندازی سامانه دورکاری در استانداری هرمزگان این امر رفع شد.

وی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید پورتال استان هرمزگان با امکانات جدید، عنوان کرد: این پورتال با تلاش دفتر فناوری اطلاعات استانداری طراحی و پیاده‌سازی شده و هدف از راه‌اندازی آن، تسهیل روند خدمت‌رسانی به مردم در حوزه خدمات الکترونیک و اطلاع‌رسانی بوده است.

معاون استاندار هرمزگان تصریح کرد: میز خدمت الکترونیکی از مهم‌ترین بخش‌های این پورتال است و مخاطبان و متقاضیان خدمات از استانداری و واحدهای تابعه می‌توانند به سادگی به خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته و برخی از خدمات را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کنند.

شیبانی خاطرنشان کرد: با طراحی نسخه جدید پورتال استان هرمزگان با نشانی اینترنتی portal.hormozgan.ir، ادارات کل استان نیز صاحب پورتال سازمانی شده‌اند و روند اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات در مجموعه استانداری به صورت هماهنگ انجام می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از طراحی جدید وب سایت استانداری هرمزگان، اظهار داشت: طراحی جدید وب سایت استانداری هرمزگان با استفاده از تکنولوژی جدید و قابلیت هاى شخصی سازی ( توان خواهان شامل بزرگ نمایی و تغییر رنگ)  ، استفاده از آخرین امکانات وب نویسی ، ارتقاء پوسته به منظور افزایش خدمات برخط، ارتقاء امنیت، کسب امتیازات ارزشیابی، تعبیه امکانات زبان دوم و داشتن امنیت بالا در کلیه سطوح استقرار دولت الکترونیکی است.

 شیبانی گفت: تأمین اینترنت فرمانداری ها از طریق فیبر نوری، آماده سازی بستر مکاتبات محرمانه در دفاتر مختلف استانداری و خدمات الکترونیکی دفاتر مختلف از سایر اقدامات در حوزه دولت الکترونیک در استانداری هرمزگان است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون توسعه منابع استانداری هرمزگان استانداری هرمزگان مکاتبات اداری شبکه دولت راه اندازی دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در پنج شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن‌پور اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در پنج شهر بزرگ استان سمنان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان سمنان قرار داشته است که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در پنج شهر استان تصریح کرد: به‌زودی اجرای پروژه در ۱۶ شهر دیگر استان نیز آغاز می‌شود و توافقنامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان سمنان امضا شده است.

کد خبر 747446

دیگر خبرها

  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت