Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-04@20:45:51 GMT

حذف صفرها محاسبات را ساده خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۵۳۶۱

حذف صفرها محاسبات را ساده خواهد کرد

امتداد - یک کارشناس بانکی گفت: حذف صفرها تا حدودی حساب و کتاب‌ها را تسهیل می‌کند، یعنی بیش از اثر روانی آن ساده شدن محاسبات دارای اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، کامران ندری، کارشناس اموربانکی درباره بار روانی کمرنگ شدن ۴ صفر که به منزله حذف آن در مرور زمان محسوب می‌شود به خبرنگار ابیِنا گفت: کمرنگ شدن و در نهایت حذف صفرها انجام محاسبات را تسهیل می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که صفرها حذف شود، عددها کوچکتر خواهد شد و کار با آنها آسان و راحت‌تر می‌شود. مردم در حال حاضر با تومان کار می‌کنند، اما زمانی که درصدد برآیند تا اقدام به جابه جایی پول خود کنند باید عدد را برحسب ریال بنویسند که گاهی اضافه یا کم کردن یک صفر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی در ادامه اضافه کرد: حذف صفرها برهمین اساس تا حدودی حساب و کتاب‌ها را تسهیل می‌کند. یعنی بیش از اثر روانی آن که به اندازه‌ای کم است که قابل اعتنا نیست و ناچیز شمرده می‌شود، محاسبات ساده خواهد شد. منتها نباید انتظار داشته باشیم، این حذف صفرها منجر به کاهش تورم یا رشد تولید و مسائلی از این دست شود.

این کارشناس امور بانکی در این خصوص یادآور شد: زمانی که قیمت‌ها رشد پیدا می‌کند، مردم متوجه میزان افزایش آن می‌شوند، بنابراین خیلی این مسئله تاثیرگذار در نگاه مردم نخواهد بود.

ندری درباره کاهش هزینه چاپ اسکناس در نتیجه کاهش صفرها ابراز کرد: هر ساله تعدادی اسکناس فرسوده توسط بانک مرکزی باید از دور خارج شود و اسکناس‌های جدید به چاپ برسد، اکنون این اسکناس‌ها همراه با کاهش صفرها به چاپ رسیده، بنابراین هزینه آنچنانی در بر نخواهد داشت زیرا این کارها به یکباره صورت نمی‌گیرد و تدریجا انجام می‌شود. با این‌حال حسن قضیه فوق که موقتی هم به حساب می‎آید، به جریان افتادن سکه است، ولی آن هم با توجه به شرایط کرونایی اسکناس و مسکوکات خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، این مسئله هم خیلی اثر آنچنانی نخواهد گذاشت.

وی در این رابطه اظهار داشت: کرونا تغییرات جدی در رفتار مردم به وجود آورده که حتی پس از مهار این اپیدمی هم به نظر نمی‌رسد در خصوص استفاده از اسکناس و مسکوکات به شرایط قبلی برگردیم. از تغییر رفتارهایی که این ویروس ایجاد کرد، استفاده کمتر از اسکناس و مسکوکات است و به نظر می‌رسد پس از کرونا هم این شرایط تغییر کند زیرا مردم عادت کردند که بدون اینها کارهای مالی و معاملاتی خود را انجام دهند، بنابراین بعید است که به وضعیت پیش از کرونا برگردیم و این امر ادامه پیدا خواهد کرد زیرا کرونا سبب شده مردم با تجارت و مبادلات الکترونیک بیشترآشنا شوند.

ندری در پایان اظهار داشت: تنها مسئله‌ای که در این رابطه برجسته به نظر می‌رسد، همانطور که اشاره کردم تسهیل محاسبات مالی است. البته باید این نکته راهم مورد توجه قرار داد که امکان دارد  در کوتاه مدت دردسرهایی هم ایجاد شود زیرا ذهن مردم با واحد پول قبلی عادت کرده و همان ملکه ذهن شده، بنابراین برای عادت به این عددهای جدید نیاز به زمان است.   

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: حذف صفرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • ثبات دلار مبادله‌ای/یورو کاهش یافت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد