Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبی زاده با بیان اینکه ۱۲۰ کانون طی یک تا دو سال گذشته فعالیت خود را در خراسان جنوبی آغاز کرده اند، گفت: مؤسسات بازوی دوم در کنار زیر ساخت ها برای رونق، عمومی کردن حوزه فرهنگ و نقش آفرینی مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» شامگاه (21بهمن) در برنامه تلویزیونی بهار بهمن با بیان اینکه هر استان ویژگی های منحصر به فردی مانند آب، دریا، جنگل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دارد، اظهار داشت: مهمترین ویژگی منحصر به فرد و شاخصه خراسان جنوبی فرهنگی بودن آن است و با وجود گستردگی فرهنگی استان وظیفه ما سنگین تر شده است و تحقق این مهم نیاز به تلاش همه جانبه دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بیش از 700 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارد و برخی از این کانون ها در دورترین مناطق مستقر بوده و حتی تنها مرکز فرهنگی آن منطقه محسوب می شوند.

 

نبی زاده با بیان اینکه 120 کانون فرهنگی هنری مساجد طی یک تا دو سال گذشته در استان فعالیت خود را آغاز کرده است، از مؤسسات به عنوان بازوی دوم در کنار زیر ساخت ها برای رونق، عمومی کردن حوزه فرهنگ و نقش آفرینی مردم یاد کرد.

 

وی راه اندازی مؤسسات فرهنگی و هنری را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: در خراسان جنوبی هزار و 238 مؤسسه در بخش های فرهنگی هنری تک و چند منظوره، کانون تبلیغات، ناشران، خبرگزاری ها، کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از اجرای چهار هزار و 310 مورد فعالیت توسط مؤسسات از بهمن ماه سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: با وجود شرایط و محدودیت های موجود و شیوع بیماری کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی، فعالیت ها در بستر فضای مجازی توسط آموزشگاه ها، مؤسسات و... انجام شده است.

 

نبی زاده از اولویت های پیش روی این اداره کل، توجه به مباحث زیرساختی به خصوص حوزه های تخصصی فرهنگی اشاره کرد و افزود: نگاه ها به این حوزه است و گستردگی آن در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به 18 هزار و 917 مترمربع زیر ساخت فرهنگی تخصصی در استان گفت: این زیرساخت ها در قالب نگارخانه، سالن نمایش، سالن های چند منظوره، سینما و... ظهور و بروز دارد اما با این وجود با استاندارد کشوری فاصله داریم و برای رسیدن به استاندارد کشوری تلاش می شود.

 

نبی زاده با بیان اینکه از بهمن سال گذشته تاکنون 5 هزار متر مربع افتتاحیه فضای فرهنگی داشتیم، یادآور شد: در این مدت شاهد افتتاحیه تماشاخانه استاد کامیابی مسک، بهسازی سینما، تماشاخانه طبس و قاین، فاز یک مجتمع فرهنگی و هنری بشرویه و... بودیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که بهسازی سینماها بازتاب خوبی داشته است، تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر به غیر از مراکز استان ها در 7 شهر دیگر کشور برگزار شد و خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از این 7 شهر بود که علاوه بر بیرجند در قاین نیز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

 

 

 

پایان پیام/706

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی کانون فرهنگی هنری مساجد سال گذشته نبی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی