Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@19:12:13 GMT

ارزشمندترین برندهای نفت و گاز ۲۰۲۰ جهان

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۵۹۷۷

غول نفتی دولتی آرامکوی سعودی سال میلادی گذشته با ارزش ۳۵.۷ میلیارد دلار، دومین برند ارزشمند در صنعت نفت و گاز باقی ماند در حالی که سال پیش از آن ارزشش ۴۶.۷۷ میلیارد دلار بود.

گزارش برند فاینانس نشان داد شرکت انگلیسی-هلندی شل با ارزش ۴۲.۱۶ میلیارد دلار، در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای نفت و گاز در سال ۲۰۲۰ ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آرامکو دو شرکت چینی پتروچاینا و سینوپک به ترتیب با ارزش ۳۱.۴۲ میلیارد دلار و ۲۶.۴۰ میلیارد دلار قرار گرفتند. شرکت بریتیش پترولیوم (BP) با ۲۱.۳۷ میلیارد دلار، پنجمین برند ارزشمند این فهرست بود.

اکسون که زمانی ارزشمندترین شرکت نفتی دنیا بود، با ارزش ۱۳.۴۳ میلیارد دلار در رتبه هشتم قرار گرفت.

شرکتهای نفت و گاز در میان شرکتهایی هستند که شدیدترین آسیب را از پاندمی ویروس کرونا متحمل شده اند و ارزش سهام آنها به دلیل مازاد عرضه و کاهش تقاضا که بسیار عمیقتر و طولانیتر از حد انتظار بوده، به شدت افت کرده است.

این وضعیت ابرغولهای نفتی را به ورود به حوزه تجدیدپذیرها تشویق کرده که برای شرکتهایی مانند آرامکو که دهه ها به طور کامل به تولید و پالایش نفت خام متمرکز بوده اند، دشوارتر است.

این غول نفتی سعودی که اواخر دسامبر ۲۰۱۹ سهامش را برای نخستین بار عرضه کرد، اخیرا اعلام کرده که در حال بررسی دومین دور عرضه سهام تحت شرایط مناسب بازار است. این بخشی از برنامه صندوق رفاه دولتی عربستان برای افزایش داراییهای تحت مدیریتش به بیش از یک تریلیون دلار است.

گفتن این که شرایط بازار چه زمانی مناسب می شود دشوار است به خصوص با توجه به مشکلاتی که عربستان در زمان عرضه اولیه عمومی سهام خود داشت و با وجود تبلیغات گسترده، با تقاضای ضعیف روبرو شد و در نهایت سهام این شرکت تنها در بازار بورس عربستان عرضه شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با رشد محبوبیت سرمایه گذاری مسئولانه، علاقه به سهام آرامکو ممکن است نسبت به زمان عرضه اولیه عمومی هم ضعیفتر باشد، هر چند که این شرکت وعده پرداخت سود نقدی سهام صرفنظر از هر عملکرد مالی که داشته باشد را داده است.
(ایسنا)

برچسب ها: نفت و گاز ، آرامکو ، اویل پرس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MZh

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت و گاز آرامکو میلیارد دلار نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می‌شود از تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد ۳ مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.
 
به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر. ک»، «ک. ب. س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

tags # آمریکا ، هکر سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد