Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: در دهه مبارک فجر، دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی به رغم اینکه امسال در شرایط ویروس کرونا بودیم و اکثر دانش‌آموزان در مدارس حضور نمی‌یابند، نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را برپا کردند؛ منتها در فضای مجازی.

دانش‌آموزان از قبل از دهه فجر برای نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در فضای مجازی برنامه‌ریزی کردند و حالا به نقطه اوج این نمایشگاه‌ها یعنی در روز 22 بهمن رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در کنار نمایشگاه‌های مجازی، در مراکز شهرها و استان‌ها هم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یک نمایشگاه مدرسه انقلاب دایر است. 

البته به مناسبت فرا رسیدن 22 بهمن، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کلی برنامه جذاب برای دانش‌آموزان دارد که در همین راستا به گفت‌وگو با وحید عظیمی مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پرداختیم.

* آقای عظیمی، در دهه فجر، نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب به شکل مجازی برپا شد، استقبال دانش آموزان چگونه بود؟

دانش‌آموزان با توجه به موضوعاتی که پیش‌بینی شده است مانند بیانیه گام دوم انقلاب، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دشمن شناسی، هم کار محتوایی و هم کار فرمی انجام می‌دهند و در قالب نمایشگاه عرضه می‌کنند؛ امسال که بچه‌ها در مدرسه حضور دارند، در فضای مجازی فعالیت‌هایشان را به نمایش می‌گذارند. 

البته در روز 22 بهمن در مراکز استان و شهرها، یک نمایشگاه مدرسه انقلاب دایر است. مثلا در تهران، در ضلع شمال شرقی میدان انقلاب، نمایشگاه مدرسه انقلاب به صورت حضوری دایر است. 

* نمایشگاه‌های مجازی مدرسه انقلاب که دایر است؟

بله، اتحادیه در دو پیام‌رسان حضور جدی دارد. در پیام رسان شاد در قالب باشگاه دانش‌آموزان گام‌دومی‌ هستم و آنجا بچه‌ها می توانند وارد شوند و یک مسابقه‌ای طراحی کردیم.

این مسابقه، فضای طنز دارد و عنوان کردیم که اگر وزیر شعار بودید چه شعاری را انتخاب می‌کردید. یک پویش به نام «وزیر شعار» است.

*این پویش چه زمانی آغاز شد و به چه شکلی است؟

به دانش‌آموزان می‌گوییم فرض کنید شما وزیر شعار هستید و حالا نوبت شماست که برای امروز انقلاب شعار بسازید پس دست به کار شوید و در این پویش شرکت کنید.

دانش‌آموزان تا شب 24 بهمن فرصت دارند تا شعارهایشان را برای ما بفرستند؛ ملاک‌های امتیاز ویژه شامل خلاقانه بودن شعارها، غیر تکراری بودن شعارها، تناسب با زمان حال، طنز آمیز بودن شعارها و استفاده از گویش محلی است.

موضوعات شعارها هم باید در زمینه‌های نقش جوانان در گام دوم انقلاب، حمایت همه جانبه مردم از انقلاب اسلامی، مطالبه گری برای تحقق شعار های انقلاب(مثل اجرای عدالت، حمایت از مستضعفین و دشمنی با استکبار) و و هر موضوع جذابی دیگری که دوست دارند، است.

* به چه شکل دانش‌آموزان در این پویش شرکت می‌کنند؟

دانش‌آموزان یا شعار را متنی ثبت می‌کنند یا خانواده و دوستان، شعار را می‌گویند و ضبط می‌کنند و برای ما ارسال می‌کنند یا پادکست درست می‌کنند و در قالب‌های متنوع می‌توانند طراحی کنند و برای ما ارسال کنند. 

* فقط دانش‌آموزان انجمن اسلامی می توانند در این مسابقه شرکت کنند؟

همه دانش‌آموزان در تمام مقاطع می‌توانند در این پویش شرکت کنند. 

* به غیر از پویش وزیر شعار و مدرسه انقلاب، برنامه دیگری هم دارید؟

بله، جشنواره ستارگان را داریم که در باشگاه ستارگان در پیام رسان آیگپ است، برگزار می‌شود. باشگاه دانش‌آموزی با استفاده از هوش مصنوعی دانش‌آموزان با هم تعامل دارند. امکانات باشگاه ستارگان به روز است و از هوش مصنوعی بهره بردیم.

* درباره باشگاه ستارگان توضیح می‌دهید؟ این باشگاه چیست؟

بچه‌ها ثبت نام می کنند و در گروه متناظر با شهر و پایه تحصیلی شان عضو می‌شوند و در آنجا مربی ما حضور دارد؛ هر روز سوالات اطلاعات عمومی و تخصصی و آزمون‌هایی از دانش‌آموزان گرفته می‌شود که قبل از آن، آموزش داده می شود.

بچه‌ها یک سری امتیاز جمع می‌کنند و با همان امتیازات در فروشگاه ستارگان جوایزی را انتخاب می‌کنند.   

** آمریکا منفی 20

* برنامه‌ای که به مناسبت 22 بهمن در باشگاه ستارگان دارید، چگونه است؟

در این باشگاه به مناسبت دهه فجر، دو پویش جدی داریم؛ پویش اول «ایرانی وطنی‌ها» است که دستاوردها و تمدن ایران اسلامی را بیان می‌کند و 3 زیر تیتر شامل ایران قوی، ایران مثبت 20 و تمدن ایرانی دارد.

پویش بعدی «مرغ همسایه غاز است» که 2 زیرتیتر شامل «آمریکا منفی 20» و «امیدوارانه به کدخدا» است. 

بچه‌ها در قالب‌های مختلف مانند چند رسانه‌ای و مکتوب، ویدئوکلیپ، فوتوکلیپ، موشن‌گرافی، پادکست، روایت، یادداشت، مقاله کوتاه و روزنامه دیواری تولید می‌کنند. البته گفتیم که باید در ژانر طنز، استندآپ کمدی، گزارش مردمی و مصاحبه باشد؛ البته ما به بهترین آثار هم جایزه می‌دهیم.

* در پویش‌های باشگاه ستارگان هم همه دانش‌آموزان می‌توانند شرکت کنند؟

این باشگاه ستارگان مختص دانش‌آموزان متوسطه اول است.

* شنیدیم پویش «الله اکبر» هم دارید، این پویش چگونه است؟

بچه‌ها «الله اکبر» که شب 21 بهمن می‌گویند را فیلم می‌گیرند و برای ما می‌فرستند. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان فضای مجازی تعلیم و تربیت وزیر شعار باشگاه ستارگان 22 بهمن خبر خوب مدرسه انقلاب نمایشگاه های مدرسه انقلاب باشگاه ستارگان مدرسه انقلاب دانش آموزان نمایشگاه ها وزیر شعار برای ما بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم

به گزارش جماران؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم،ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است: 

*بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد،آیین نامه توسعه و تقویت مهارت های دانش آموزان.

*هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

*امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

*اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

*همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

*کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

*ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟