Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، "استفان دوجاریک" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ۳۱ هزار کودک خارجی در وضعیت هولناکی بدون آموزش و مراقبت های بهداشتی زندگی می کنند. آینده آن ها چیست و به کجا می روند؟ این ها مشکلاتی است که باید فورا به آن رسیدگی شود.

وی افزود: ۳۱ هزار کودک خارجی وجود دارد که در شرایط اسفناکی به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می دانید که اگر ما کودکان ۵ یا ۱۰ و یا ۱۲ ساله را در این شرایط برای مدت طولانی رها کنیم، آینده آن ها را نابود کردیم و آن ها را در معرض خطر احتمالی افراطی گری قرار دادیم.

سخنگوی "آنتونی گوترش" همچنین گفت که سازمان ملل متحد در تلاش است تا برای حل این معضل اقدامات و کمک هایی انجام دهد.

پیش تر کارشناسان سازمان ملل متحد از ۵۷ کشور جهان خواسته بودند که شهروندانشان را از اردوگاه‌های مستقر در شمال شرق سوریه به کشورهای خود برگردانند.

کارشناسان سازمان ملل از کشورهایی که اتباع آن ها در اردوگاه‌ها و زندان‌های مستقر در شمال شرق سوریه حضور دارند، طبق مقررات حقوق بین‌الملل باید شهروندانشان را به کشور برگردانند و افراد بالغ را طی فرایند قضایی عادلانه در خصوص اتهام ارتکاب به جنایت جنگی و دیگر جرایم محاکمه کنند.

در اردوگاه هایی نظیر الهول واقع در مرز سوریه با عراق، هزاران زن و کودک داعشی نگهداری می شوند؛ اما کشورها به ویژه کشورهای اروپایی که اتباع آن ها در این اردوگاه نگهداری می شوند، حاضر به پذیرش اتباع خود نیستند.

براساس این گزارش، حدود ۹ هزارو ۴۶۲ زن و کودک خارجی در اردوگاه‌های «الهول» و «روج» هستند؛ اردوگاه‌هایی که کُردهای سوری مسؤول آن ها هستند و اکثر آن ها را اتباع عراق و سوریه تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش سوریه عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش سوریه سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش سوریه عراق اخبار کنکور سازمان ملل متحد اردوگاه ها کودک خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود