Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، صندوق بین المللی پول در گزارشی نوشت که انتظار دارد به محض پایان یافتن توافق کاهش تولید اوپک پلاس، تولید نفت روسیه به سرعت افزایش یابد، ضمن اینکه نسبت به سرمایه گذاری این کشور در بخش نفت برای ادامه تولید کنونی اصرار دارد.

صندوق بین المللی پول در گزارش ماه فوریه خود اعلام کرد قیمت تمام شده سربه سر برای روسیه به هر بشکه 30 تا 40 دلار نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: « یک دوره طولانی قیمت نفت زیر این سطح، می تواند دوام آوری بلندمدت بخش نفت و گاز روسیه را تهدید کند.»

روسیه بخشی از توافقی با اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت موسوم به اوپک پلاس است که برای جلوگیری از عواقب همه گیری کرونا و کاهش تقاضا، تولید نفت را کاهش دادند.

به نوشته این گزارش، تولید نفت روسیه در سال گذشته برای نخستین بار از سال 2008، کاهش یافت و به 10.27 میلیون بشکه در روز رسید که کمترین میزان در نزدیک به یک دهه محسوب می شود.

بر اساس توافق کاهش تولید، قرار است، تولید نفت در اوپک پلاس به تدریج تا زمانی که این توافق در آوریل 2022 منقضی خواهد شد، افزایش یابد.

IMF  در مورد تولید نفت روسیه اعلام کرد: «نگه داشتن تولید نفت در سطح کنونی به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز خواهد داشت. قیمت تمام شده سربه سر، برای نفت روسیه به هر بشکه 30 تا 40 دلار نزدیک است.»

تولیدکنندگان نفت و گاز روسیه، سال گذشته در بحبوحه تقاضای پایین برای انرژی و تحت تاثیر همه گیری کرونا، به میزان قابل توجهی از سرمایه گذاری های خود کاستند که بیش از 20 درصد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول روسیه اوپک اوپک پلاس توافق کاهش تولید تولید نفت اوپک پلاس نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، دکتر مدرس خیابانی در جریان سفر به استان کرمان، در ویژه برنامه تخصصی با عنوان «صنعت سبز» در محل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: به دلیل ذخایر قابل توجه معادن کشور و منابع خدادادی عظیمی که در حوزه مس داریم و با توجه به استراتژیک بودن و اهمیت این فلز گران‌بها و ارزش اقتصادی آن در دنیا، میزان فعلی تولید در خور شان نیست لذا تلاش ما باید مترکز بر هدفگذاری یک میلیون تن تولید کاتد باشد. 

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا در تولید صنعتی افزود: صنعت مس این ظرفیت را دارد که خود را به رتبه‌های بالای تولید در سطح دنیا برساند به شرط اینکه از دانش روز به خوبی استفاده کرده و از طریق پیوند با مراکز پژوهشی و فناوری، از این ظرفیت در صنعت مس بهره بگیریم. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه باید دانش، تجاری‌سازی و منجر به تولید ثروت شود، ادامه داد: این اطمینان را به مجموعه‌های پژوهشی، دانش بنیان و جهاد دانشگاهی می‌دهم که شرکت ملی مس از هر طرح نوآورانه و فناورانه که منجر به محصولات جدید و اصلاح فرآیندها و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در صنعت مس شود، حمایت می‌کند. 

وی ایجاد حلقه های پایین دستی در صنعت مس را یک ضرورت برشمرد و با تاکید بر اینکه حمایت از مرکز نوآوری شرکت ملی صنایع مس و تقویت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) در دستورکار قرار دارد، افزود: نباید فکر کنیم ظرفیت های شغلی در صنعت مس، فقط در مجتمع‌های تولیدی است؛ باید جوانان و نخبگان در کارگاه‌ها و صنایع پایین دستی مشغول شده و با کمک به رشد تولید، ارزش افزوده ایجاد کنیم. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با اشاره به حمایت مسئولان ملی و استانی از ایجاد صنایع پایین دستی تاکید کرد: باید با خودباوری سراغ کارهای غیرممکن برویم و از مشکلات پیش رو نترسیم؛ خودباوری و اعتماد به نفس می‌تواند خیلی به ما کمک کند. لذا با این روحیه باید در راه پیشرفت صنعت مس گام برداریم. 

امیر حسن زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه برای افزایش تولید در صنعت مس، حمایت کامل خواهیم داشت، گفت: آمادگی داریم همه ظرفیت‌ها را در این راستا بسیج کنیم و انتظار هم می‌رود که شرکت ملی مس در صنایع پایین دستی ورود کند. 

گفتنی است؛ در ویژه برنامه تخصصی با عنوان صنعت سبز که امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در محل جهاد دانشگاهی کرمان برگزار شد، از کتاب «صنعت سبز در خدمت فلز سرخ» با موضوع راهکارهای نوین و علمی فناورپایه تولید و فرآوری فلز سرخ با هدف کاهش آلایندگی‌ها رونمایی به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • چرا تولید خودروسازان در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت؟
  • طلای جهانی ثابت شد
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳