Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- منطقه ساوه و زرندیه درحالی طعمه‌ای قابل توجه برای ویژه‌خواران است که رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: با هر ویژه‌خواری و زمین‌خواری در استان برخورد قاطع قضایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، ساوه و زرندیه دو شهر مهم استان مرکزی هستند که ساوه به مسیرهای شریانی ترددی همدان و تهران از طریق دو آزادراه مهم و همچنین در فاصله نزدیک به شهر تهران و زرندیه نیز در فاصله 80 کیلومتری تهران، 40 کیلومتری شهر پرند و 30 کیلومتری ساوه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود شهر صنعتی کاوه در ساوه درکنار صنایع مهم و ارزشمند از یکسو و استقرار مراکز تولیدی و صنعتی در زرندیه به سبب نزدیکی بسیار زیاد به پایتخت کشور از سوی دیگر این دو شهرستان را به مراکز مهم و خاص استان مرکزی بدل کرده است.

همین امر سبب شده تا زمین‌های موجود در این دو شهرستان مورد توجه زمین‌خواران و ویژه‌خواران قرارگیرد که نیازمند نظارت و برخورد قاطع در این زمینه و تصرفات غیرقانونی اراضی این شهرها است، موضوعی که رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم به آن اشاره می‌کند.

 فعالیت بی‌وقفه کارگروه جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در شهرستان‌ها 

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی با اشاره به اینکه شهرهای ساوه و زرندیه به سبب نزدیکی به تهران مورد توجه اقشار منفعت‌طلب و زمین‌خوار است که با هرگونه فساد و زمینخواری در این زمینه برخورد می‌کنیم، اظهار داشت: کارگروه جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در شهرستان‌ها وجود دارد و در استان هم با حضور مدیران و مسئولان استانی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه جایگاه فرد متصرف به عبارتی مسئول یا غیرمسئول بودن فرقی ندارد برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: متولی زمین جهادکشاورزی، منابع طبیعی و اوقاف است که مدیران این دستگاه‌ها باید نسبت به حفاظت و حراست از اراضی فعال و توجه ویژه داشته باشند که در این زمینه از ظرفیت مجامع اطلاعاتی سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی استفاده کردیم‌.

کهگیلویه و بویراحمد| نابودی اراضی ملی بیخ گوش مسئولان؛ رونمایی از شیوه نوین زمین خواری+ تصاویرمعاون سازمان امور اراضی: برخورد با زمین خواری در زمان آیت الله رئیسی 2 برابر شده استاجرای قانون جامع پیشگیری از زمین خواری در آذربایجان شرقی/قصور نهادها از طریق مسیر قضایی پیگیری می‌شود

 برخورد بدون اغماض با هرگونه تصرف غیرقانونی یا زمین‌خواری در استان مرکزی 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: بر اساس قانون تکلیفی که بر عهده اعضای شورای اسلامی، دهیارها و شورای شهر است باید از این ظرفیت استفاده کنند اگر در جایی تصرف، تخریب و تملک نابجا و بدون رعایت موازین قانونی انجام می‌شود اطلاع دهند که اگر موردی به دادگستری از سمت مردم، مطالبه‌گرها و مراجع رسمی اطلاع‌ داده شود ‌وارد می‌شویم و هیچ موردی نبوده که دادگستری اغماض کند.

موسوی تصریح کرد: شهرهای ساوه و زرندیه به لحاظ نزدیکی به مرکز کشور چشم‌انداز ویژه برای زمینخواران دارد و بعضی از افراد نیز چراغ سبز نشان می‌دهند، مردم و مسئولان از ترک فعل، کوتاهی و قصور و تضییع حق بیت‌المال به دادگستری گزارش دهند برخورد می‌شود و اگر مسئول دخیل در تصرفات و اعمال مجرمانه باشد نیز برخورد می‌شود.

انتهای پیام/713/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساوه و زرندیه زمین خواری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری

خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی سابق شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران منتشر شده که گفته می‌شود به قتل رسیده است.   مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی سابق دادگاه ویژه زمین‌خواری در دادگاه ولنجک تهران و مرگ مشکوک وی توضیح داد.   به گزارش ایران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به عنوان مرگ مشکوک کالبدشکافی شده است. بررسی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است که در صورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.   مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله، اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری