Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عباسعلی اختری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا و به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه توجه داده است به اینکه حضرت موسی، وارد کاخ فرعون شد و قدرت خودش را بیان کرد و بعد به فرعون گفت که بنی اسرائیل را آزاد کن، یعنی یک حرف بزرگ موسی این بود که چرا باید بنی اسرائیل تحت یوغ فرعون باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سخن حضرت ابراهیم هم این بود که چرا باید بندگان خدا تحت یوغ نمرود باشند. ابراهیم می خواست مردم را از بردگی نمرود آزاد کند، موسی می خواست مردم را از بردگی فرعون آزاد کند، پیغمبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ، قد علم کرد تا مردم را از بردگی و مطیع بودن غیر خدا آزاد کند.

وی ادامه داد: اولین هدف و دستاورد انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) بر آن تکیه داشت این بود که چرا ملت ایران با داشتن سابقه تمدن، قوی تر از تمدن مصر و یونان، باید تحت سلطه آمریکا باشد؟

آیت الله اختری گفت: امام  راحل به قصد آزاد کردن ملت ایران و مسلمانان منطقه از یوغ آمریکا قیام کرد و به فضل الهی ملت را از دام آمریکا نجات داد.

وی افزود: باید بگوییم دومین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی عبارت بود از اینکه ایران به تدریج به یک قدرت بی مانندی در خاورمیانه تبدیل شد.

آیت الله اختری گفت: اگر نگوییم ایران یک قدرت در سطح بین الملل شده، می توانیم بگوییم حداقل به بالاترین قدرت در سطح خاورمیاانه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سومین دستاوردهای انقلاب اسلامی که باید بر آن تکیه کنیم عبارت از گرایش به بنیادهای علمی است.

آیت الله اختری گفت: می دانیم که کشور ما در نانوتکنولوژی، بهداشت و درمان، میکروب شناسی، تولید واکسن و بسیاری از عمل های جراحی مغز، چشم و قلب در دنیا سرآمد شده است که این هم یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نکته بسیار مهم دیگری که شایسته است ما در مقام بازگو کردن، آن را اول قرار بدهیم این است که مطابق آیات متعدد قرآن و مطابق بیان مکرر پیغمبر بزرگ اسلام و مطابق بیان متواتر امام صادق(ع) و ائمه معصومین، ولایت کافر بر مسلمان حرام است.

وی ادامه داد: آیه قرآن است که ( کافران نباید بر مسلمانان ولایت و حاکمیت داشته باشند.)

آیت الله اختری گفت:  قبل از پیروزی انقلاب شاید در طول ۱۰۰ سال کافران گاهی به اسم روس، گاهی به اسم انگلیس و آخرش هم به اسم آمریکا و پیش از اینها هم حکومت های پرتغال، اسپانیا و حتی کشور کوچک اروپایی هلند در ایران مستعمره داشته اند.

وی با بیان اینکه چقدر برای ما ایرانیان ننگ بود که یک کشور کوچک اروپایی بر کشورمان حاکمیت داشته باشد، افزود: حاکمیت حکومت های غیر مسلمانان بر مسلمانان حرام است.

وی ادامه داد: امام راحل فرمود، ما باید ولایتمان ولایت پیغمبر و ائمه باشد که ولایت پیغمبر و ائمه که در راستای ولایت خداست، امروز می تواند به شکل ولایت فقیه مطرح باشد و امام ولایت فقیه را که ادامه ولایت امامان معصوم و پیغمبر است در این کشور مطرح کرد و بسیاری از کشورهای مسلمان با اینکه بر حسب ظاهر اینجور ولایت را درک نمی کنند و به آن عقیده ندارند، اما عملا به مساله ولایت فقیه کشیده شدند.

آیت الله اختری گفت: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی، قدرت نظامی ارتش سرافراز ما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرافراز ما است.

وی افزود: نیروی هوایی، نیروی دریایی، نیروی زمینی و نیروهای اطلاعاتی ما امروز قدرتی را در مقابل چشم جهانیان به تصویر و به احساس کشانده اند که تمام قدرت های دنیا از توانمندی و قدرت بالای نظامی و به ویژه موشکی جمهوری اسلامی در شگفتند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی در مقابل توان بسیار بالای بازدارندگی موشکی جمهوری اسلامی ایران احساس رعب و وحشت می کنند و به فضل الهی احساس می کنم که در مقابل قدرت و توانایی ایران کوچک هستند.

آیت الله اختری گفت: البته من بخاطر محدودیت وقت فقط به پنج فراز اشاره کردم و اگر بخواهم به ۵۰ فراز دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی هم بپردازم، بازهم جا دارد.

وی با بیان اینکه ما کتاب های متعدد در این زمینه داریم، گفت: خوب است همین جا از فرصت استفاده کنم و توصیه هایی به همه مردم ایران به ویژه ساکنان استان تهران و شهروندان تهرانی هم داشته باشم.

وی افزود:« ای امت اسلامی، آقایان، خانم ها، دانشجویان، دکتر، مهندس، جوانان، نوجوانان هرچه می توانید کتاب بخوانید، تاریخ بخوانید.»

آیت الله اختری با اشاره به تاکید قرآن بر خواندن تاریخ، خطاب به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و نسل جدید گفت:  زندگی امت ها، ملت ها را بخوانید، تاریخ زندگی خودتان و قبل از انقلاب را که همه جای کشور ما دست دشمن و دست آمریکا بود را بخوانید و با امروز که در کمال عزت، عظمت و مستقل و آزاد، زندگی می کنید مقایسه بکنید.

وی افزود: کتاب بخوانید، زیرا که کتاب خواندن شما را به بلوغ سیاسی و علمی می رساند، کتاب خواندن شما را هدایت می کند، آشنایی با تاریخ چراغ هدایت می شود و آشنایی با تاریخ، موعظه و پند و اندرز برای فرد و جامعه خواهد بود.

ائمه جمعه استان تهران باید دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند

آیت الله اختری یادآور شد: ائمه جمعه سراسر کشور و به ویژه امامان جمعه استان تهران هر یک در هر منطقه ای که هستند مسوول یک قرارگاهی هستند که آن قرارگاه، جایگاه تبیین ولایت فقیه و مقام رهبری است.

وی افزود: در واقع ائمه جمعه سراسر کشور باید بلندگوها و سخنگوهای انقلاب اسلامی باشند. یعنی همین دستاوردهایی را که پنج فراز آن را بیان کردم ائمه جمعه مخصوصا ائمه جمعه استان تهران باید این دستاوردها را برای مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین کنند.

وی گفت: امامان جمعه باید از یک طرف به نمازگزاران توجه بدهند که در گذشته استعمارگران و استکبار جهانی در این کشور چه می کردند و از طرف دیگر بیان کنند که انقلاب اسلامی چگونه دست آنها را بست و کوتاه کرد.

آیت الله اختری افزود: استکبارجهانی در این کشور تاخت و تاز داشت، این را بارها شنیده ایم، آنها در این کشور حکومت می کردند، هر کسی را که می خواستند دستگیر و محاکمه می کردند، هرکسی را که می خواستند به وزارت می رساندند، هر کسی را دلشان می خواست بنام نمایندگان مردم در مجلس مزدور بیگانه می نشاندند، کرسی های مجلس را آنها مشخص می کردند، مصوبات مجلس را آنها مشخص می کردند، در راس قوه قضاییه کسی را قرار می دادند که امیال و خواسته های آنها را عملی کند، ببینید این چقدر برای ما ایرانیان ننگ بود.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: آنها رسما مذهب های دروغین مانند بابیت و بهائیت را در ایران رواج می دادند، اما انقلاب که پیروز شد تعدادی از این سرمایه داران بهایی که در کشور و در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، کرمان و حتی در نقاط دور دست کشور به بهانه سرمایه گذاری و امثال آن تبلیغات بابیت و بهائیت می کردند، جلوی کارهایشان گرفته شد،  ائمه جمعه باید اینگونه مسایل را برای مردم توضیح بدهند.

آیت الله اختری افزود: ائمه جمعه باید بیان بکنند که امروز قدرت نظامی ما که عظمتی در جهان است چگونه بدست آمده است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران امام خمینی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران امام خمینی دهه فجر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی دهه فجر اخبار کنکور دستاوردهای انقلاب اسلامی آیت الله اختری گفت استان تهران ولایت فقیه ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد بازدید کرد.

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد، اظهار کرد: باید اعتراف کنم حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری قبل و بعد از انقلاب اسلامی فرمود‌ه‌اند در این نمایشگاه ظهور و بروز یافته است و این حرکت در مسیر این تمدن را امروز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: این عزیزان در نوجوانی در حوزه‌های مختلف محیط زیست، دارو‌های گیاهی، علوم پایه و مهندسی پزشکی دستاورد‌های فناورانه خود را به نمایش گذاشته‌اند که مسرت‌بخش و امیدآفرین است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر حمایت از دستاورد‌های پژوهشی دانش آموزان سمپادی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌ها باید تلاش کنند که از این دستاورد‌ها حمایت شود تا این نسل خوش‌فکر انگیزه بیش از پیش پیدا کند.

خسروپناه گفت: مباحث علمی و دانشی یک بخش است، بخش دیگر بینش است، دانش و بینش، علم و ایمان دو بال هستند باید دانش و بینش ارتباط داشته باشند تا اگر شبهاتی داشته باشند برطرف و استعداد‌های علمی شکوفاتر شود، باید از معلمان و مدیرانی که باعث شکوفا شدن این استعداد‌ها شده‌اند، سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • حرکت آیت‌الله لاری زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلابی بر مبنای نظریه ولایت مطلقه فقیه است
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است