Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@03:38:30 GMT

۳۴ هزار نفر از کادر درمان مشمول تزریق واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۶۳۴۵

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۴ هزار نفر از کادر درمان کشور مشمول تزریق دز اول واکسن کرونا هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر قاسم جان بابایی در استودیوی گفتگوی ویژه خبر شبکه دوم سیما با اشاره به تعداد ۳۴ هزار پرسنل شاغل در آی. سی. یو اعم از پزشکان، پرستاران، کمک بهیاران، منشی‌های بخش و نیرو‌های خدماتی در کل کشور افزود: اطلاعات فردی این ۳۴ هزار نفر اعم از کد ملی و مشخصات فردی، دریافت شده، به صورت موقت، آن دسته از افرادی که دارای ناراحتی و بیماری‌های قبلی بوده اند از لیست خارج شده و در اولویت بعدی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: یکی از افتخارات در ایام کرونا این بود که تعداد تخت‌های ویژه ما دو و نیم برابر شرایط سابق شده و به همان نسبت هم پرسنل بخش‌ها افزایش داشته اند.
او با اشاره به اینکه این ۳۴ هزار نفر فقط در بخش آی. سی. یو کرونا در ۶۳۵ بیمارستان کشور انتخاب شده اند از این تعداد بیمارستان حدوداً ۴۹۷ بیمارستان دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و بقیه بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و نظامی و خیریه و خصوصی را شامل می‌شوند.

آقای جان بابایی در خصوص روند ورود واکسن کرونا به کشور گفت: بی شک واکسن مورد نیاز کشورمان تأمین می‌شود، زیرا در ماه‌های اخیر، تأمین واکسن یکی از دغدغه‌های وزیر بهداشت بوده و هست و حاصل این نگرانی‌ها هم این شد که واکسن کرونا در داخل کشور و به نام ایران در حال ساخت و تولید است.

دکتر پیام طبرسی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم با اشاره به مبارک بودن امروز از حیث آغاز واکسیناسیون در کشور گفت: واکسنی که وارد ایران شد و تزریق آن از امروز انجام گرفت به حدود ۱ میلیون نفر در روسیه تزریق شده پس جای نگرانی نیست. این واکسیناسیون طبق اولویت بندی‌های تعیین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت انجام می‌شود. اگر واکسیناسیون به روش اولویت بندی‌های تعیین شده صورت پذیرد آمار مرگ و میر و ابتلا به شکل چشم گیری کاهش می‌یابد البته هدف ما از واکسیناسیون قطع زنجیره بیماری کرونا است.
او پایان و قطع زنجیره کرونا در کشور را زمانی عنوان کرد که حدود ۴۵ میلیون نفر در کشورمان واکسینه شوند و افزود: برای این تعداد نفر، حدود ۱۰۰ میلیون دز واکسن نیاز است و این میزان واکسن را قطعاً نمی‌توان از خارج وارد کرد پس در این شرایط نیازمند ریل گذاری تولید داخل هستیم واردات واکسن می‌تواند پاسخگوی گروه‌های پرخطر و اولویت دار کشورمان باشد و برای بقیه باید روی تولید داخل حساب کرد.

سال آینده مردم نگران واکسن کرونا نباشند

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برای سال آینده در خصوص واکسن کرونا جای نگرانی نیست.
دکتر جان بابایی در استودیو گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: برای تولید واکسن کرونا در کشور تنها به یک راه وابسته نیستیم در حال حاضر در کشورمان، داروسازی رازی و پاستور در آغاز راه تولید واکسن کرونا قرار دارند.

او با بیان اینکه واکسن برکت در مسیر تولید انبوه قرار دارد ادامه داد: انتقال تکنولوژی واکسن روسی کرونا در حال انجام است و این امر سبب می‌شود تا در مسیر تولید و تهیه واکسن کرونا از چهار مسیر ممکن بهره ببریم.
دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مرگ و میر کرونایی در روستا‌ها و شهرستان ها، به افراد بالای ۶۰ سال مربوط می‌شود افزود: این آمار در برخی استان‌ها حدود ۷۳ درصد است.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وقتی با چنین آماری مواجه می‌شویم باید اولویت تزریق واکسن را افراد بالای ۶۰ سال در استان‌ها و شهرستان‌ها قرار دهیم و درمان را از آنجا شروع کنیم.
او با اشاره به اینکه دوران اوج کرونا ایران قبل از وجود دسترسی به واکسن بود افزود: در حال حاضر در شرایط نسبتاً آرامی قرار داریم در این خصوص جای نگرانی نیست.

دکتر جان بابایی گفت: در حال حاضر و حتی پس از تولید انبوه واکسن کرونا در کشور، نباید از پوشش ماسک غافل شد، استفاده از ماسک باید همچنان ادامه داشته باشد واکسن به تنهایی نمی‌تواند زنجیره بیماری را قطع نماید، از رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان به عنوان راهکار اصلی و مورد نیاز برای شکست کرونا، یاد می‌شود.
دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: ما دچار خود کم بینی هستیم، زیرا کشورمان از همه نوع دانشمندی برخوردار است، اما با نگرانی، خود را با دیگر کشور‌ها مقایسه می‌کنیم.
او ادامه داد: اگر امروز آمریکا و انگلیس و برخی کشور‌های دیگر صاحب نام شده اند با دانشمندانی که از ایران و سایر کشور‌ها به آن‌ها مهاجرت کرده اند بهره می‌برند و گرنه این کشور‌ها از ژن آن چنانی برخوردار نیستند، آن‌ها به لحاظ مراقبت‌های بهداشتی از ما بهترند، اما از نظر واکسیناسیون به خوبی ما نیستند.

دکتر مرندی گفت: دیده می‌شود که برخی برای ایجاد شک و تردید در ذهن مردم نسبت به واکسن روسی کرونا، مطالبی می‌گویند در حالی که مجله لانست (the lanset) واکسن روسی کرونا را تایید کرد و اگر کسی بخواهد باز هم به این واکسن مشکوک شود، این دیگر شک و تردید نابجایی خواهد بود.
او با بیان اینکه هنوز معلوم نیست واکسن کرونا چه مدت ایمنی ایجاد می‌کند، افزود: مردم باید مراقبت‌های اولیه مانند بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
دکتر مرندی گفت: وقتی مسئولین مانند رئیس جمهور و وزیربهداشت تزریق واکسن روسی کرونا را توصیه کرده و برای تزریق آن اعلام آمادگی می‌کنند دیگر نباید به این واکسن شک کرد البته این واکسن فقط ۹۲ درصد ایمنی زایی دارد و هشت درصد باقیمانده با رعایت اصول بهداشتی به مردم و رفتار‌های اجتماعی آن‌ها بستگی دارد.
او تقویت شبکه بهداشتی را عاملی موثر برای کاهش ابتلا و مرگ و میر حاصل از کرونا عنوان کرد و افزود: اگر هزینه‌ای که دولت، الان و در این مقطع زمانی برای واکسن سازی صرف می‌کند، در طول ۴۰ سال اخیر هزینه می‌کرد الان در حوزه واکسن سازی از آمریکا هم جلوتر بودیم متاسفانه دولت‌ها برای بهداشت ارزش کافی قائل نیستند و فقط به دنبال درمان و تهیه تجهیزات مدرن و گران قیمت هستند، در حالی که آن چه مردم را نجات می‌دهد، بهداشت، پیشگیری و تهیه واکسن و امثال آن است.
دکتر جان بایایی در استودیو و در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی بینندگان برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: تا به حال واکسن‌ها در کشورمان رایگان بوده اند، پس این واکسن هم رایگان خواهد بود، البته فعلاً برای فروش این واکسن در داروخانه‌ها هدف گذاری نشده است.
او با بیان اینکه اثر بخشی این واکسن در طول زمان، ارزیابی خواهد شد افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان بهار ۱۴۰۰ مشکلی برای تامین واکسن کرونا نداشته باشیم و با همین زیر ساخت‌های موجود بتوانیم با حداکثر تولید واکسن، مردم را تامین و بهره‌مند کنیم.
دکتر پیام طبرسی استاد دانشگاه و عضو کمیته علمی تحقیقات واکسن کوویران در سوی دیگر این برنامه گفت: هر روز با علائم جدیدی از بیماری کرونا در جهان مواجه می‌شویم، سکته‌های مغزی و قلبی برای جوانانی را که هیچ زمینه بیماری و سابقه‌ای ندارند می‌توان بخشی از آثار و علائم نو ظهور بیماری کرونا عنوان کرد.
او با اشاره به احتمال بالای ابتلا افراد به کرونا در امکان شلوغ و تجمع ها، آن هم بدون ماسک گفت: قرار گرفتن در اماکن پر ازدحام همچون نمایشگاه‌ها و جشنواره ها، بدون استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله ایمن از جمله خطرناک‌ترین لحظات برای ابتلا به کرونا محسوب می‌شود، برای مثال دو فوتبالیست محبوب کشورمان که در یک استودیو در کنار هم نشسته بودند، اگر از ماسک استفاده می‌کردند قطعاً به کرونا مبتلا نمی‌شدند.
دکتر جان بابایی با اشاره به قوانین و ضوابط جدید در ارتباط با مسافران و پرواز‌های خارجی در فرودگاه گفت: با پیداش ویروس کرونای انگلیسی، اقداماتی وضع شده تا مسافران خارجی یکبار در مبداء مورد سنجش قرار گیرند و اگر تست آن‌ها منفی هم بود باز هم در کشور مقصد مورد تست قرار گیرند و با طی کردن دو هفته قرنطینه در هتل وارد اجتماع شوند. برچسب ها: واکسن ، کرونا ، تزریق ، دوز اول ، کادر درمان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن کرونا تزریق دوز اول کادر درمان واکسن روسی کرونا استفاده از ماسک دکتر جان بابایی واکسن کرونا ۳۴ هزار نفر کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد