Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویا محمودیان گفت: اقدامات برای ملی و جهان شدن صنایع دستی در دستور کار قرار دارد و برای اینکه این شهرها جهانی شود تمامی مسئولان استانی باید در کنار هم باشند.

به گزارش برنا؛ در کشور شاهد ثبت میراث غیرملموس در استان‌های مختلف هستیم. هدف از این اقدامات توسعه شهر، استان و شناساندن آن به جهان به‌ عنوان شناسنامه سرزمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر این اقدام می‌تواند در توسعه اقتصادی روستاها و شهرهای کشور تاثیرگذار باشد.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری درباره اقدامات ثبت صنایع دستی در سطح ملی و بین‌الملل به خبرنگار برنا گفت: اقدامات برای ملی و جهان شدن صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: برای اینکه این شهرها جهانی شود تمامی مسئولان استانی همچون استاندار، فرماندار، شهردار، رییس شورای شهر و تمامی افراد به عنوان مقامات شهری، هنرمندان، اصناف، هنرمندان و ... در کنار یکدیگر قرار گرفته و همین قضیه باعث شده تا نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، بازارچه‌ها، نمایشگاه‌ها، موزه‌ها و ... ابزاری برای دیده‌ شدن صنایع دستی و کمک به فروش هنرمندان در دستور کار قرار بگیرد.

محمودیان تصریح کرد: برای اینکه یک شهر یا روستا ملی یا جهانی شود یعنی  در راستای برندسازی، دیده شدن، تمایز و تفاوت حرکت کند. تمامی زیبایی ملی و جهانی شدن این است که افراد پای کار هستند، چون ملی شدن یک هنر در منطقه را به عنوان یک غرور ملی  و میهنی از آن خود می‌دانند، باید در حفظ، صیانت و نگهداری از آن پویا باشیم.

//انتهای پیام:2

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگر زهرا سلیمانی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد