Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جواد مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با اینکه انقلاب اسلامی چقدر توانسته هژمونی آمریکا را در منطقه و جهان شکست دهد، اظهار داشت: روشن است که انقلاب اسلامی ایران توانسته سلطه گری آمریکا را حداقل نسبت به کشور خود تمام کند و با پیروزی انقلاب، سلطه آمریکا بر کشور پایان پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه شواهد و ادله فراوانی وجود دارد.

وی عنوان کرد: این سلطه گری با توجه به نقشی که آمریکا در کشور داشت و دخالت هایی که می کرد و سرسپردگی که رژیم ستمشاهی نسبت به آمریکا داشت تمام شد. نسبت به کشور ما که مساله روشن است اما نسبت به منطقه هم، آمریکا به دنبال آن است که در کشورهایی دیگر جایی داشته باشد و مستقیم یا غیرمستقیم نسبت به منافع کشورهای مختلف دست اندازی‌هایی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما می‌بینیم بعضی کشورهایی که در منطقه هستند همچنان رابطه قوی و مستحکمی با آمریکا دارند و سرسپردگی آنها به آمریکا قابل انکار نیست و آمریکا نیز دارد از منابع این کشورها حداکثر استفاده را می‌کند و با ایران هراسی که در منطقه ایجاد کرده توانسته است منافع زیادی را کسب کند، سلاح های خود را بفروشد و در منطقه حضور داشته باشد. اما با توجه به اتفاقاتی که در یکی دو سال اخیر رخ داده است، نسبت به عراق می بینیم که کم کم دست آمریکا در حال رو شدن است و مرم عراق نیز از حضور آمریکا در کشورشان خسته شدند.

مجتهد شبستری افزود: حضور نیروهای آمریکایی در عراق و همچنین افغانستان روز به روز در حال کمتر شدن است. با شهادت سردار شهید سلیمانی خشم مردم دنیا و به خصوص مردم منطقه از این برخورد آمریکا که مستقیماً در ترور ایشان و همراهنش دست داشت، تقویت شد. این شهادت‌ها طبعاً برکاتی را به همراه دارد و یکی از این برکات این است که مردم منطقه آگاه می شوند و دست آمریکا در منطقه رو می شود و دیری نخواهد پایید که شاهد خواهیم بود آمریکا با ذلت و خواری به کلی منطقه را ترک کند. با توجه به شواهد و قراینی که وجود دارد ما آن روز را دور و دیر نمی‌بینیم و امیدواریم به زودی شاهد چنین واقعه بزرگی باشیم.

وی در رابطه با چگونگی صدور انقلاب با مدل گام دوم انقلاب، تاکید کرد: صدور انقلاب هرگز به این معنا نبوده است که ما لشکرکشی داشته باشیم و بخواهیم با کشورهای مختلف دنیا به صورت رو در رو بایستیم و نبرد کنیم بلکه صدور انقلاب به معنای صدور فکر و مدلی است که مردم در جمهوری اسلامی ایران قیام کردند و با شعارهای دینی یک حکومتی را برپا کردند که آن حکومت در عین اینکه برخواسته از آراء مردم و نقش مردم بود، یک شکل دینی هم داشت، یعنی جمهوری اسلامی.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این فکر، یعنی نفی سلطه و نفی تحمیل، استقلال و عزت و تکیه بر آراء مردم و مبانی دینی و منظور از صدور انقلاب، صدور این فکر است. این فکر امروز در دنیا طرفداران بسیاری دارد و البته ما زمانی در صدور این فکر موفق خواهیم بود که بتوانیم در داخل کشور خود را آن گونه که شایسته است بسازیم. البته علیرغم همه مشکلات و گرفتاری هایی که برای کشور ما وجود داشته است ما در عرصه های مختلف موفقیت های خوبی داشتیم اما در برخی عرصه ها نیز مشکلات زیادی داشتیم و این موفقیت ها کمرنگ بوده است.

مجتهد شبستری تصریح کرد: در برخی عرصه ها مانند پزشکی، فنی، تکنولوژی، نانو، صنایع دفاعی، نظامی و موشکی توانستیم گام های بلندی برداریم اما در برخی مباحث اقتصادی کشور ما با مشکلاتی مواجه هستند که معلول تحریم ها و ناکارآمدی و بی کفایتی است. برخی فسادهایی که در درون دستگاه ها رخ می دهد چیزهایی است که مردم را ناراحت می کند و رنج می دهد.

وی ادامه داد: طبیعتاً مشکلات هست اما ما زمانی می‌توانیم انقلاب را از طریق بیانیه گام دوم انقلاب صادر کنیم که علیرغم همه موفقیت‌هایی که داشتیم بتوانیم مشکلاتی که امروزه کشور و مردم ما دارند را سامان بدهیم. با آمدن آقای رئیسی به قوه قضاییه خیلی کارهای مثبتی انجام و امیدی در دل مردم ایجاد شده است اما نسبت به قوه مجریه طبیعتاً مردم نارضایتی زیادی دارند و امیدوار هستیم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده چهره‌ای انتخاب شود که همت او رفع چنین نارضایتی هایی باشد که مردم را آزرده کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه مردم به اصل نظام و انقلاب وفادار هستند، گفت: به هر حال مشکلات و نارضایتی هایی وجود دارد و راه صدور انقلاب اسلامی این است که بتوانیم در داخل کشور یک امید در دل مردم ایجاد کنیم و این گرانی ها و مشکلات کمرشکن اقتصادی را سر و سامان دهیم تا صدور انقلاب تحقق پیدا کند. در غیر این صورت تا وقتی در داخل چنین مشکلاتی داریم نمی شود از این مسائل صحبت کرد.

کد خبر 5143471 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه انقلاب عراق ایالات متحده امریکا مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد باقر قالیباف روسیه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی انتخابات 1400 محمدجواد ظریف نیروی هوایی ارتش ایالات متحده امریکا محمدباقر قالیباف انقلاب اسلامی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری صدور انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز در نشست شورای اداری استان هرمزگان، با اشاره به پیشرفت‌های تحقق یافته در استان اظهار کرد: پیشرفت‌های قابل مشاهده حاصل تلاش مردم و مسؤولیا و حاکم بودن همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف است هر چند که به هیچ عنوان نباید به این حد اکتفا کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در هرمزگان وجود دارد و همدلی بسیار خوبی که در استان حاکم است؛ بسیار بیش از این‌ها می‌توان به پیشرفت دست پیدا کرد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: همه منافع این استان مختص به هرمزگان نیست بلکه بخشی از منافع استان ملی است از این رو باید تحرک بیشتری در استان داشته باشیم چرا که زمان و فرصت‌ها به سرعت در حال گذر هستند.

محسنی اژه‌ای، عنوان کرد: امروز از سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۰ روز گذشته است و بقیه زمان نیز به همین سرعت خواهد گذشت از این رو باید تلاش خود را دو چندان کنیم.

وی عنوان‌کرد: باید با حضور میدانی و لمس دقیق مشکلات مردم برای رفع مسائل چاره جویی کنیم؛ با نشستن در اتاق‌ها و دریافت گزارشات نمی‌توانیم همه مسائل را آن طور که باید و شاید حل کنیم از طرفی هم اگر به صورت هدفمند میان مردم حضور پیدا نکنیم و صرفاً به دنبال کارهای تبلیغاتی باشیم برکتِ خدمت به مردم را از دست خواهیم داد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مشارکت مردم با حرف‌زدن اتفاق نمی‌افتد بلکه باید بسترهای مشارکت مردم تعریف شود و زمینه‌های آن فراهم شود.

محسنی اژه‌ای، عنوان‌کرد: دولت و حاکمیت باید تصدی‌گری خود را در موضوعات مختلف کاهش دهد اما حمایت، نظارت و هدایت خود را افزون کند و کار را به مردم واگذار کند که این مهم نیاز به تلاش مضاعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف افزود: مردم در مقاطع مختلف هر کجا که لازم بوده پای کار آمده‌اند و با وجود اینکه مشکلاتی دارند همیشه در صحنه بوده‌اند از این رو شما مسؤولیا وظیفه دارید مشکلات مردم را حل کنید و در این امر نیز باید تسریع کنید چرا که زمان به سرعت می‌گذرد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه برخی تحولات در صحنه جهانی و منطقه‌ای جایگاه نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقا داده است، گفت: باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، با تاکید بر اینکه موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند، افزود: توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم جامعه است و در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف نیز باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس قوه قضائیه قاچاق را یکی از مشکلات کشور دانست و بیان کرد: ناترازی در تولید و مصرف سوخت با قاچاق موجود در کشور همخوانی ندارد و باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

کد خبر 6095276

دیگر خبرها

  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند