Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید تبیین فقه کلان را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، دوره پودمانی پیشرفته اقتصاد به همراه آیین رونمایی از محصولات جدید هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان شامگاه سه شنبه با حضور آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر این حوزه و آیت الله محسن اراکی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله محسن اراکی در این آیین با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید به فقه کلان بپردازند، یادآور شد: طلاب علوم دینی در حکومت اسلامی باید محتواهای اقتصادی را طبق نیازها، نو و به روز کنند.

وی بر ارتباط میان حوزه‌های علمیه تاکید کرد و از طلاب جوان و فاضل خواست از ظرفیت علمای مشهد در عرصه پاسخ به نیازهای روز، بهره ببرند.

در این مراسم، عاملی، مدیر هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی اسلامی پیشرفت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان به تبیین و توضیح کتاب‌ها و محصولات ارائه شده پرداخت و اظهار داشت: پروژه‌های در دست اقدام این هیئت به مسائل مطرح شده به چالش‌های اقتصاد ایران می‌پردازد که به طور مثال: ماهیت‌شناسی شرکت‌های سهامی، ماهیت‌شناسی الگوی تعاونی از منظر فقه، زکات پول  اعتباری، نظام مسائل انفال و منابع طبیعی، اقتصاد بخش عمومی (مالیات‌ها؛ رویکردی-توصیفی اسلامی) از آن جمله است.

همچنین آیت الله سید مصباح عاملی در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم به زودی سطح پنجم در قالب مقطع خارج را رقم بزنیم و از طلاب نخبه سطح چهار که زمینه اجتهاد برایشان وجود دارد شناسایی شوند تا برای پاسخ‌گویی به نیازهای علوم انسانی و اسلامی در قالب مجتهدپروری، فقیه‌پروری و مدرس اساتیدی برای مقطع خارج با رویکرد فقه جواهری مورد تاکید امام و رهبری در عرصه‌های مختلف فقیهان مجهز، عالم و پاسخ گو تربیت شوند.

رئیس جدید دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منصوب شدآیت‌الله اعرافی: "تبلیغ" روح و جان‌مایه و ذات حوزه علمیه استطلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) در روستاهای دورافتاده خوزستان خدمت‌رسانی می‌کنند + عکس

وی با بیان اینکه این نیازها از سوی جامعه، نظام و بین‌الملل مطرح است که به پشتیبانی و حمایت علمی و معنوی اساتید و فضلای حوزه علمیه در این عرصه احتیاج است.

در این مراسم  از کتاب‌های نظام مالیاتی عادلانه بر محور مالیات بر درآمد اشخاص، جبران کاهش ارزش پول اعتباری و مسئولیت دولت اسلامی، زکات پول رایج و احکام بیع به همراه ٧ عنوان لوح فشرده آموزشی دروس تخصصی اقتصاد و نسخه جدید نرم‌افزار کاربردی تحت اندروید «اقتصادنا» رونمایی شد.

انتهای پیام/281/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه های علمیه حوزه علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است