Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دهمین شب از جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه در ایام‌الله دین و حکم خدا بر زمین به صورت ویژه جاری شده است، اظهار کرد: انقلاب ایران یک انقلابی برای تغییر سبک سیاسی و انقلابی برای رهایی از استعمار نبود بلکه یک انقلاب دینی بود و تفاوت این انقلاب با دیگر انقلاب‌ها نیز دینی بودن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اهداف مختلفی در انقلاب ایران نهفته است، اضافه کرد: انقلاب ایران مبتنی بر عنصر دین و هدف احیای اسلام در روابط اجتماعی بشر بوده است به همین علت نیز دشمنی‌های بسیاری با این انقلاب شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام سلطه جهانی برای جلوگیری از پیروزی انقلاب در کنار شاه قرار گرفته بودند، تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز کشورهای مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا ایران نتواند در مسیر انقلاب حرکت کند؛ اکنون در موضوع واکسن کرونا ما می‌خواهیم برای نجات جان کمتر از 10 درصد از هم‌وطنان خود واکسن تهیه کنیم اما کشورهایی از جمله هند، کره و اندونزی هم حاضر به کمک نشدند تا عددی کمتر از 30 میلیون دلار را جا به جا کنند.

انقلاب برای احیای حقوق دین پدید آمده است

وی با تاکید بر اینکه انقلاب‌ها برای بهبود وضعیت مردم رخ می‌دهد، مطرح کرد: انقلاب ایران برای اعتراض به زندگی مردم شکل نگرفت بلکه در حقیقت برای احیای حقوق دین اسلام بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی از پایین بودن میزان تولید در کشور در دوران قبل از انقلاب یاد کرد و گفت: 40 هزار مستشار در ایران حضور داشتند که امور مهم را بر عهده داشتند؛ اگر کسی به دنبال تحصیل و درمان ویژه بود باید به کشورهای دیگر مراجعه می‌کرد.

وی ادامه داد: مردم در فقر بودند اما شاه و فرح به دنبال جشن‌هایی همانند دو هزار و 500 سال پادهشاهی ایران بودند به همین علت مردم از شاه گلایه داشتند اما علت اصلی انقلاب مردم این گلایه‌ها نبود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: تنها عنصر انقلابی آن دوران امام نبود و جریان‌های چپ هم نیز شعار نان و مسکن می‌دادند اما مردم پشت سر آن‌ها جمع نشدند و رهبری آن‌ها را قبول نکردند هر چند شعارهای آن‌ها هم بسیار پر رنگ بود اما مردم پشت سر رهبر دینی قرار گرفتند و دغدغه دینی داشتند.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: غرب به دنبال جدایی انسان‌ها از دین بود و برای سرکوب کردن دین، یک طرف لیبرالیسم و طرف دیگر کمونیسم شده بود که با این دو قطبی ارزش‌های الهی به صورت بدلی ساخته شده بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، دین را برای حاکمیت بر جهان به ملت‌ها معرفی کرده است، مطرح کرد: موضوعی که منجر به دشمنی نظام‌های جهانی با ایران شده این است که ما مردم را به کلمه توحید دعوت می‌کنیم و این یعنی نفی بندگی غیر از خدا که در معنای سلطه نهفته است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: کدخدایی که امروز در جهان مطرح می‌شود یک طبقه اقتصادی و یک طبقه صهیونیست است که به یک منطقه جغرافیایی محدود نمی‌شود؛ همانطور که مشاهده کردیم ترامپ هم با این مراکز قدرت چالش‌هایی داشته است.

وی اضافه کرد: سخنان جوبایدن مبنی بر اینکه آمریکا دیگر توان حضور در عرصه‌های جهانی را ندارد نشان می‌دهد که آمریکا درحال افول است و آموزه‌های تاریخی هم نشان می‌دهد که تمامی تمدن‌های مادی به این سرنوشت دچار می‌شوند.

کشورهای مسلمان به قدرت‌های برتر جهان تبدیل می‌شوند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل‌های مجموعه‌های پژوهشی غربی، کشورهای مسلمان جهان به قدرت‌های برتر جهان تبدیل می‌شوند، عنوان کرد: غربی‌ها برای اینکه این اتفاق رخ ندهد تجزیه کشورهای مسلمان را دنبال می‌کنند و همیشه به دنبال تفرقه‌افکنی میان این کشورها هستند.

وی با بیان اینکه اندیشه امام مانع پیشبرد اهداف نظام سلطه شده است، مطرح کرد: الگوبرداری از اندیشه امام در کشورهای مختلف منطقه موجب شده که دشمن نتواند به اهدافش برسد.

معجزه امام مکتب سلیمانی است

قاضی زاده هاشمی از تلاش دشمن برای فاصله انداختن میان ملت و اهداف اصلی انقلاب یاد کرد و گفت: ما نمی‌توانیم به نیازهای مالی بی‌توجه باشیم و باید دستاوردهای مادی خود را گزارش دهیم اما معجزه امام مکتب شهید قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی احیای فلسفه توحیدی را رقم زده است، گفت: برای اینکه بتوانیم الگوی مناسبی باشیم باید در مرحله نخست خود به دستورات دینی عمل کنیم، مردم ایران باید جهان را به توحید دعوت کنند و به همین علت خود باید عامل باشند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: وظیفه اصلی مجلس و دولت رسیدگی به مردم است و تا زمانی که این وظیفه محقق نشود نمی‌توانیم از دیگر وظایف سخن به میان بیاوریم و به عنوان الگو مطرح شویم.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) هم در جنگ صفین وقتی با عدم تبعیت مردم روبرو شدند نتوانستند به پیروزی برسند؛ عده‌ای نظام اسلامی را در تنگنا قرار داده و خواسته‌های خود را به نظام تحمیل کرده و با وجود دلواپسی‌ها و اخطارهای امام، خطا کرده‌اند اما همچنان طلبکار هم هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی با پشتیبانی مردم طی 42 سال گذشته برای تحقق آرمان‌های دینی حرکت مطلوبی را دنبال کرده است، عنوان کرد: در برخی از امور نیز ناموفق بوده‌ایم و به تعبیر رهبری هنوز نتوانسته‌ایم دولت اسلامی تشکیل دهیم که تعریف دولت اسلامی نیز توسط ایشان به خوبی مطرح شده است.

وی ادامه داد: اکنون دو سال است که بیانیه گام دوم مطرح شده و جامعه مهدوی به‌عنوان مقدمه‌ساز ظهور مورد تاکید قرار گرفته چراکه هر جا مردم در صحنه حضور یافتند پیروزی‌های زیادی کسب شده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه روش اداره کشور در عرصه‌های مختلف باید مردمی شود، تصریح کرد: امیدواریم با همرامی مطلوب مردم و تبعیت از رهبری بتوانیم مشکلات را رفع کنیم و به دستاوردهای بیشتری برسیم.

منبع: الف

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قاضی زاده هاشمی انقلاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان و نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حرکت دانشجویان در کشورهای غربی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه، بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری و نشان‌دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد.

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، بیان کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ارتقای علمی، فرهنگی و رشد اقتصادی جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به ۲۵ شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) نمونه انسان کامل، پیشتاز، پیش‌رو و یک نمونه عالی برای بندگی صالح و شایسته خدا بود که دوست و دشمن به عبادت، زهد، علم، اخلاق، عرفان و معنویت ایشان شهادت دادند.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و ایران اسلامی توان نظامی، دفاعی، علمی و اطلاعاتی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام کشید و با اقتدار کامل، این عملیات را انجام داد و دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.

وی اظهار کرد: اگر فکر جوان ایرانی به کار بیفتد و به میدان بیاید، می‌تواند افتخار بیافریند و در صنعت نظامی، دفاعی، هوا و فضا و انرژی هسته‌ای این توان را مشاهده کردیم. حالا همین فکر در عرصه اقتصادی می‌تواند حضور یابد و وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد، چرا از این توان به درستی استفاده نمی‌شود.

او گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر حضور مردم و جوانان در فعالیت‌های اقتصادی، کمتر به این توصیه توجه می‌شود. امسال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مهم است که مسؤولان برای حضور مردم در عرصه اقتصاد برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: فعالیت‌هایی انجام شده، اما نیاز به کار بیشتر است و البته توان مردم و جوانان هم بیش از این‌هاست و باید از این توان استفاده شود و فارغ از آمارهای خوبی که مسؤولان و دولت‌های مختلف ارائه می‌کنند، مردم منتظر دیدن نتیجه این آمارها در سر سفره زندگی و معیشت خود هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته و زمانی که بلوک شرق و اتحاد جماهیر شوروی هنوز وجود داشت، امام خمینی (ره) به رهبر آن‌ها، گورباچف نامه نوشت و او را به اسلام دعوت کرد و فرمود، جمعی از دانشمندان خود را بفرستید تا درس بخوانند و با اسلام آشنا شوند و با بینش دقیق و نگاه نافذ عنوان کرد که زین پس باید کمونیست را در موزه‌های تاریخ پیدا کنید. آن‌ها توجهی نکردند و پس از مدتی اتحاد جماهیر شوروی فرو ریخت.

او افزود: مقام معظم رهبری به‌طور مکرر به ارتباط گیری با دانشجویان توصیه کرده‌اند و سوال این است که ما جامعه روحانیت و مسؤولان فرهنگی چه مقدار به دستور و تاکید ایشان عمل کرده‌ایم و چه مقدار با قشر دانشجو و دانش‌آموز ارتباط ایجاد کرده‌ایم و نتیجه آن را باید در دانشگاه ببنیم. آیا هیجانی که در دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا وجود دارد، در میان دانشجویان داخل کشور هم مشاهده می‌کنیم؟

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند