Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@23:35:29 GMT

اعتراضات در عراق با کشته و زخمی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۶۷۸۵

اعتراضات در عراق با کشته و زخمی

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، بخش رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات در استان واسط یک معترض کشته و ۱۵۰ تن از نیروهای امنیتی مجروح شدند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی تحقیقات درباره اتفاقات رخ داده در جریان تظاهرات در استان واسط که منجر به کشته شدن یک معترض در اثر اصابت گلوله و مجروح شدن یک معترض دیگر شده است، را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی زخمی شدن حدود ۱۵۰ تن از نیروهای خود را گزارش کردند و چند تن از آنها به ضرب چاقو زخمی شده‌اند و علیه این نیروها از سلاح گرم و سایر سلاح‌های ابتکاری محلی و کوکتل مولوتف استفاده شده است.

رسانه امنیتی عراق در ادامه اعلام کرد که همچنین چند مظنون متهم برای انجام تحقیقات درباره این حوادث و بازجویی بازداشت شدند.

در همین راستا، فرماندهی پلیس استان واسط نیز در این باره اعلام کرد که یک غیر نظامی در جریان شلیک گلوله توسط اغتشاشگران کشته شد و یک غیر نظامی دیگر نیز به شدت مجروح شد.

طبق گفته شاهدان عینی بیش از ۳۰۰ معترض عصر سه‌شنبه با آتش زدن تایر خودروها مسیر اصلی منتهی به ساختمان استانداری واسط در شهر "الکوت" را مسدود کردند.

معترضان عراقی خواستار استعفای استاندار واسط و معاونان او شدند.

تظاهرات در استان واسط عراق یکشنبه و پس از پایان مهلت یک هفته‌ای معترضان به استاندار و دو معاون او برای استعفا ازسرگرفته شد.

311311

کد خبر 1484919

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق استان واسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،افسر نگهبان آتش نشانی گفت: تصادف در نزدیکی تپه سلام با یک کشته و یک زخمی رخ داد.
محمدرضا زهانی افزود:ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه امروز، برخورد یک دستگاه خودروی پژو پارس و یک دستگاه خودروی سنگین کامیون ۱۰ تن با یکدیگر در جاده فریمان به سمت مشهد به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله همکاران ایستگاه‌های ۹ و ۳۹ به محل اعزام شدند.
وی گفت: این حادثه در نزدیکی تپه سلام رخ داد و طی آن یک آقای ۴۲ ساله که در سمت شاگرد خودروی سواری نشسته بود، فوت شد و راننده خودرو که یک خانم تقریبا ۴۲ ساله بود نیز دچار آسیب دیدگی شد.
افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: تیم نجات ایستگاه ۹، فرد مصدوم را رها سازی و تحویل عوامل اورژانس حاضر در صحنه دادند و فرد فوتی نیز تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل شد.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت