Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن ۹۹ در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه در بخش‌های مختلف کشور به ویژه در حوزه صنعت نفت هستیم و به برکت این انقلاب، پرونده صادرات نفت از مبدأ تربت حیدریه، به عنوان یکی از ۸ مبادی صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه مناطق نفتی ایران است که سوخت‌ رسانی جنوب استان خراسان رضوی شامل ۱۰ شهرستان تربت‌ حیدریه، مه‌ ولات، زاوه، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد، بجستان و خواف را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت ذخیره سازی انبار این شرکت حدود ۲۳۵ میلیون لیتر است که عمده فرآورده‌های نفتی مورد نیاز را از طریق خط لوله ۸ اینچ منشعب از خط ۲۰ اینچ شاهرود، امام تقی تامین می‌کند و سوخت‌ رسانی جنوب خراسان رضوی و تامین قسمتی از نیاز مصرفی سوخت منطقه خراسان جنوبی را تحت پوشش دارد.

این منطقه نفتی دارای ۱۲۰ باب فروشندگی نفت سفید، ۶۳ باب جایگاه عرضه سوخت، ۹ فروشندگی داخل اتاقک، ۱۲۰ فروشندگی و تعاونی روستایی است که با بهره گیری از ۱۸۰ نازل فعال در۳۲ باب جایگاه، سوخت ‌گاز طبیعی عرضه می‌شود، از طرفی ناوگان حمل و نقل این منطقه دارای ۱۸۸دستگاه نفتکش فعال است که ۱۲۱ دستگاه آن تریلر است.

اکنون و پس از ۴۲ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شاهد رشد و توسعه در بخش های مختلف کشور به ویژه در حوزه صنعت نفت هستیم و به برکت این انقلاب، پرونده صادرات نفت از مبداء تربت حیدریه، بعنوان یکی از ۸ مبادی صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

جواد بلندی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطفه تربت حیدریه در این خصوص اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری پروژه صادرات نفت از مبداء تربت حیدریه با هدف توسعه خدمات و کمک به اقتصاد کشور و منطقه در دستور کار این منطقه قرار گرفت و با تلاش همه دست اندرکاران زیرساخت‌ های لازم برای صادرات نفت ایران از مبداء تربت حیدریه به بازارچه دوغارون فراهم شد.

وی با بیان اینکه بسترسازی، پیگیری‌های موثر دکتر زنگنه نماینده مردم تریت‌ حیدریه در مجلس بی تاثیر نبود، افزود: نتیجه این پیگیری‌ها موجب شد به دستور مقام عالی وزارت نفت در تاریخ ۹ آدرماه امسال پروژه به مرحله اجرا درآید.

بلندی خاطر نشان کرد: برای اجرایی شدن این طرح ملی، ضمن بهسازی ساختمان‌های قدیمی و بلاستفاده، ساختمان اداره نظارت بر صادرات و ساختمان جدید انبار نفت منطقه احیا و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه مجموعه این اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با صرفه جویی معادل ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال صورت گرفت، افزود: در ایام مبارک دهه فجر، پروژه صادرات نفت از مبداء تربت حیدریه افتتاح و به بهره‌برداری رسید تا زمینه توسعه خدمات ملی و فرامنطقه ای از این شهرستان فراهم شود.

بلندی به زیرساخت‌های فنی موجود شرکت ملی نفت منطقه تربت حیدریه که منجر به کسب این امتیاز ارزشمند شد، اشاره کرد و گفت: حجم عملیات سوخت رسانی این منطقه در سال حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر انواع سوخت‌ های مایع شامل بنزین موتور، نفت‌گاز، نفت سفید است و همچنین در سال بالغ بر ۷۰ میلیون مترمکعب گاز مایع در سطح منطقه توزیع می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مبداء تربت حیدریه صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور