Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با نخست وزیر سودان بر پایبندی جدی کشورش به حمایت از دولت این کشور تاکید کرد.  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اولین تماس تلفنی با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان با تاکید بر پایبندی جدی آمریکا به حمایت از تحولات دموکراتیک در سودان و تحقق تمامی حقوق این کشور اظهار کرد: حمایت دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از سودان برای برقراری صلحی همه جانبه به ویژه در حوزه اقتصادی و تقویت همکاری‌های بدون قید و شرط در تمامی زمینه‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمدوک در این گفتگوی تلفنی نسبت به همکاری با آمریکا در مسایل مختلف و مقابله با چالش‌های مشترک در راستای منافع دو کشور و تقویت پایه‌های صلح و ثبات و همزیستی در سودان و منطقه ابراز امیدواری کرد.

آمریکا ۲۳ اکتبر گذشته تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را که پیش از این به دلیل درج نام سودان در لیست کشورهای حامی تروریسم علیه این کشور اعمال شده بود، لغو کرد.

آمریکا از سال ۱۹۹۳ سودان را به دلیل مزیبانی از اسامه بن لادن، سرکرده سابق تشکیلات تروریستی القاعده در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داده بود.

دوره انتقالی در سودان از ۲۱ اوت ۲۰۱۹ به مدت ۵۳ ماه آغاز شد، این دوره در نهایت اوایل سال ۲۰۲۴ با برگزاری انتخابات پایان می‌یابد و به این ترتیب قدرت میان ارتش و ائتلاف آزادی و تغییر تقسیم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد