Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: حضور آیت الله رئیسی و استقبال مردمی از وی نشان داد که این پیوند عاطفی، سیاسی و اعتقادی در طراز بالایی برقرار است و آیت‌الله رئیسی با این حضور به موقع خود خلأیی که بعد از شهادت حاج قاسم در عراق احساس می‌شد را پُر کرد. سید نظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به عراق و توافقات قضایی و اقتصادی صورت گرفته با این کشور، گفت: سفر آیت‌الله رئیسی به کشور عراق سفر‌ی کاملاً هوشمندانه و به موقع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کشور عراق همسایه و تاریخ مشترک با ملت ایران دارد، ادامه داد: مردم عراق همبستگی و پیوند‌های اعتقادی، دینی و سیاسی بسیار زیادی با ما دارند. همچنین ایران و عراق روابط اقتصادی گسترده بین هم دارند، بنابراین لازم بود که در تراز اینچنینی سفر و ملاقاتی با مسئولان عراقی صورت گیرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس بیان داشت: البته آیت‌الله رئیسی علاوه بر جایگاه حقوقی ایشان به عنوان رئیس قوه قضاییه؛ یک شخصیت مذهبی و سیاسی برجسته در ایران و کشور‌های منطقه محسوب می‌شوند. چرا که آیت‌الله رئیسی در گذشته هم - در آستان قدس رضوی - سفر‌های بسیار موفق و پر دستاوردی را به سوریه و لبنان داشتند و ایشان در این کشور‌ها به عنوان یک چهره برجسته و سیاسی و مذهبی مورد احترام قرار گرفتند.
موسوی با اشاره به توافقات صورت گرفته بین ایران و عراق پیرو سفر آیت‌الله رئیسی به عراق اظهار داشت: توافقاتی نظیر مبارزه با پولشویی و برخورد با پول‌های کثیف، تسهیل روابط تجاری بین دو کشور ایران و عراق و همچنین توافقات صورت گرفته پیرو موضوعات قضایی و پیگیری ویژه پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی بسیار مطلوب و توافقات دقیقی بر شمرده می‌شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: البته این توافقات فارغ از مسائل سیاسی، در پیوند عاطفی بین دو ملت نقش آفرین و اثرگذار بود.
موسوی در ادامه با اشاره به استقبال مردم عراق از آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: این استقبال کم سابقه بود البته دست‌های زیادی طی این سال‌ها وجود داشتند که بین مردم ایران و عراق فاصله ایجاد کنند تا پیوند‌های مستحکم بین دو ملت سُست شود.
وی تصریح کرد: البته راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی همواره جلوی این قبیل تخریب‌ها را گرفته، اما به نظر بنده حضور آیت‌الله رئیسی در عراق این پیوند را تثبیت کرد و آن علقه عاطفی مردم ایران و عراق را نشان داد.
این نماینده مجلس گفت: به هر حال در گذشته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بین مردم عراق محبوبیت بالایی داشت و این شهید جزو کسانی بود که حلقه وصل اتصال بین مردم ایران و عراق برشمرده می‌شد و ما دیدیم که مردم عراق در سالگرد شهادت این شهید چه مراسمات بزرگ و باشکوه برگزار کردند.
وی بیان داشت: بنابراین حضور آیت الله رئیسی و استقبال مردمی از وی نشان داد که این پیوند عاطفی، سیاسی و اعتقادی در طراز بالایی برقرار است و آیت‌الله رئیسی با این حضور به موقع خود خلأیی که بعد از شهادت حاج قاسم در عراق احساس می‌شد را پُر کرد، لذا بنده فکر می‌کنم این سفر دستاورد‌های بزرگی داشت.
موسوی با بیان اینکه ما تعاملات سیاسی و اقتصادی زیادی با عراق داریم، گفت: عراق کشوری است که می‌تواند روابط تجاری و اقتصادی فی مابین را گسترده‌تر کند لذا این پیوند‌ها با حضور آیت‌الله رئیسی در عراق تعمیق شد.
وی تاکید کرد: امیدواریم بعد از این سفر توافقات فی مابین دنبال شود و ما شاهد فتح باب جدیدی بین روابط ایران و عراق باشیم.
انتهای پیام/ برچسب ها: رئیسی بغداد حاج قاسم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیسی بغداد حاج قاسم سفر آیت الله رئیسی حضور آیت الله رئیسی ایران و عراق مردم عراق حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد گفت: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.

پیش از این وزیر دفاع پاکستان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز خوانده و تاکید کرده بود: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

خواجه محمد آصف با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیرا نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز دوشنبه سوم اردیبهشت وارد اسلام‌آباد شد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهرهای لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدارهای دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به اهمیت توافقات اخیر با جمهوری اسلامی ایران به ویژه برای تسریع نهایی‌سازی قرارداد تجارت آزاد و مذاکرات درباره خط لوله گاز، تاکید کرد: سفر آیت‌الله رئیسی فرصتی برای تعمیق همکاری‌های همه جانبه ما با ایران بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد