Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدیان چارچوب جمهوری اسلامی را ترجمه مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: آرمان های انقلاب معمولاً خروج از وادی ظلمت، طاغوت، شرک و ورود به وادی نور است.

حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به مناسبت ایام الله دهه فجر، دهه فجر را جشن انقلاب دانست و اظهار کرد: چیستی و علت انقلاب‌ها نشانه بزرگی برای بازخوانی و به چالش کشیدن گفتمان انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه سنگر با بیان اينکه آرمان های انقلاب معمولاً خروج از وادی ظلمت، طاغوت، شرک و ورود به وادی نور است افزود: اولین حوزه ماموریت مردان الهی در قرن معاصر این است که قوم خودشان را از وادی ظلمت رهایی دهند و بعد از آن، گسترش این نور در بین قوم و ملت های دیگر است.



وی با تاکید بر اینکه همه روزها روز خداست اما بعضی ایام روز تجلی قدرت خداوند متعال است و این را نباید فراموش کرد بلکه باید متذکر شد، به خاطره ای از آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: «در روز ۲۲ بهمن‌ماه وقتی حضرت امام فرمودند به مردم بگویید وارد خیابان‌ها بشوند ما نگران بودیم چون حکومت‌نظامی اعلام شده بود و می‌ترسیدم کشتار عظیمی توسط رژیم شاه به وقوع بپیوندد اما هرچه به امام گفتیم تجدیدنظر کنند امام قبول نکردند و در نهایت فرمودند اگر ولی عصر(عج) خواسته باشند باز هم قبول نمی‌کنید! و من آنجا سکوت کردم و دیدیم که انقلاب ما به اراده و دستور خداوند متعال به پیروزی رسید».



* آثار و اهداف هر انقلابی در شعارهای آن متبلور است

حجت الاسلام محمدیان در ادامه درک آثار و اهداف هر انقلابی را متبلور از شعارهایی دانست که در آن انقلاب داده می شود و اضافه کرد: شعارهای انقلاب ما واضح و روشن است، شعار استقلال و آزادی و اینکه امت و قومی حق انتخاب، جمهوریت و اسلامیت بخواهند و خودشان برای آینده خودشان تصمیم بگیرند.



وی اظهار کرد: ما برای فهمیدن این شعارها و درک آثار آن نیاز به راه‌هایی داریم و شاید تنها راه درک این نعمت و نور مقایسه وضعیت قبل از انقلاب با بعد از انقلاب و دیدن ضعف‌های قبل و دستاوردهای کنونی با یکدیگر در همه ابعاد است.


حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: باید مقایسه منطقی و اصولی در بحث عدالت اجتماعی، استقلال، توان نظامی، فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و... داشته باشیم زیرا در بحث دفاع کسانی هستند که شبهه پراکنی می کنند.


وی اظهار کرد: ما برای مقایسه اصولی و منطقی باید به نظرات دشمنان نظام و دشمنان استقلال و آزادی خود رجوع کنیم و ببینیم که آیا آنها به پیشرفت‌های ما در این چهل سال و اندی اعتراف می کنند یا خیر.



*نهج البلاغه، منشور انقلاب اسلامی ایران بود

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه نهج‌البلاغه  امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) باید به حق منشور انقلاب باشد و خاطرنشان کرد: انقلابیونی که اکنون محاسن سفید کرده‌اند در مجالسی که قبل از انقلاب داشتند مشق نهج‌البلاغه می نوشتند، شعارهای نهج‌البلاغه را بازخوانی می‌کردند و آرمان‌های نهج‌البلاغه را مورد تحقیق قرار می دادند و خواستار آن آرمان‌ها بودند.



وی در ادامه با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه سه مرحله برای انقلاب‌ها نام برده اند، گفت: حضرت علی(ع) اولین مرحله را «جبران قبل از انقلاب» می دانند که دوران سختی‌ها، شکنجه‌ها و روزگار ظلم، سیاهی و تباهی است.


حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه ما نیز باید برای نسل جوان‌مان تبیین کنیم که قبل از انقلاب چه کسانی بر امورات مردم حاکم بودند، گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) مرحله دوم را «دوران پیروزی انقلاب» دانستند که دوران اوج عزت و کرامت انقلاب است.



*دوران پسا انقلاب دوران خروج از کرامت و ذلت است

امام جمعه سنگر از دوران پیروزی انقلاب به عنوان دوران نعمت‌ها که روحیه زیبای انقلابی، قناعت، پای کار بودن در مردم بیشتر بود یاد کرد و ادامه داد: حضرت علی(ع) مرحله سوم انقلاب را «دوران پسا انقلاب» دانستند و می‌فرمایند در این دوران جمعی از انقلابی گری دست برمی‌دارند، این دوران دوران خروج از کرامت و دوران ذلت آفتی است که تمام انقلاب‌ها را در بر می‌گیرد.



حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: این هنر و معجزه مرد الهی امام خمینی(ره) بود که در رابطه با انقلاب ایران چارچوبی را برای برون رفت از آفات و تضمین رشد و اعتلای ایران ترسیم کرد.


 

*چارچوب جمهوری اسلامی ترجمه مردم‌سالاری دینی است

وی گفت: امام خمینی(ره) چارچوبی را که بعد از انقلاب بسیار بر روی آن تاکید داشتند چارچوب جمهوری اسلامی بود، جمهوری که ترجمه آن مردم‌سالاری دینی است.



حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: در این چارچوب مردم تصمیم گیرنده امورات خود هستند و مسئولان نظام، رییس اجرایی کشور، نمایندگان مجلس که ریل گذار قانون هستند را خود انتخاب می کنند.


*انقلاب ما برای بیرون کردن اندیشه شاه از این کشور بود

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب بنا بر انتخاب های خودمان به بعضی از برکات و نعمت ها رسیدیم و در بعضی از انتخاب‌های خود که اشتباه بود متضرر شدیم، اظهار کرد: ما انقلاب نکردیم که شاه را بیرون کنیم بلکه انقلاب ما برای خارج کردن اندیشه شاه که همان تکبر، طاغوت، غرور، ظلم، رعیت دیدن مردم و... بود.



حجت الاسلام محمدیان بر ضرورت اشاعه برکات نظام در بین مردم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مثلا اینکه رییس قوه قضاییه کشور مشکلات را از نزدیک ببیند، نماینده مجلس ملزم به پاسخ‌گویی مردم باشد و مسئولان نظام در انظار حضور داشته باشند یعنی تبلور نظام جمهوری اسلامی، و این کارها خود به القای امید در جامعه کمک می‌کند و آخرین تیر شیطان که ایجاد ناامیدی در بین مردم است را از بین می برد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام الله دهه فجر مردم سالاری دینی استان گیلان نهج البلاغه جمهوری اسلامی ایران چارچوب جمهوری اسلامی حجت الاسلام محمدیان مردم سالاری دینی قبل از انقلاب نهج البلاغه انقلاب ما آرمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه اهل سنت بستک با اشاره به ساماندهی مدارس دینی اهل سنت گفت: مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده که قابل تقدیر است.

سید سلمان حسینی با ذکر این نکته که ۶ مدرسه دینی منتخب در استان داریم که هماهنگی خوبی با نظام عالی آموزشی دارند، تاکید کرد: استان هرمزگان اولین استانی است که ۳۳ مدرک ضابطه‌مند و رسمی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت حضور دارند که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا تغییرات مثبتی شکل گیرد.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت بستک که امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع حجت‌الاسلام باوقار و معارفه حجت‌الاسلام باصره مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حاج آقا باوقار از سال ۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز اسلامی استان هرمزگان قرار گرفتند و برای پیش‌برد برنامه‌ها به نفع جامعه بسیار تلاش کردند و اقداماتی ماندگار در حوزه اهل سنت انجام شد.

وی، با اشاره به همکاری علمای اهل سنت برای برگزاری برنامه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توزیع منابع در مرکز اسلامی شاهد رضایتمندی و عدالت هستیم و تمام تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام باوقار بیش از سه سال به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در گذشته با عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد.

حدود ۴۰ درصد از استان هرمزگان را جامعه اهل سنت تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند