Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه در جنگ  تحمیلی ما به پیروزی بزرگ رسیدیم، گفت: در این جنگ اقتصادی هم به حول و قوه الهی به پیروزی می‌رسیم و پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق برای همه آگاهان مشهود است. همه مردم جهان در این روز‌ها، یک بدهی بزرگ به ملت ایران دارند.  

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز و در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت:چهل و سومین سال پیروزی  انقلاب اسلامی ایران، با رنگ و بوی جدیدی  آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: دورانی که به دلیل اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مردم عاشق انقلاب و امام راحل نتوانستند آن طور که مورد نظرشان بود، به خیابان‌ها بیایند و احساسات پاک خود را نشان دهند؛ البته به صورت دیگر و با شکل دیگر این حضور پرشور در سراسر کشور، در همین لحظات در جریان است.  

رئیس جمهور با بیان اینگه از جهات دیگر نیز آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی، با سال‌های قبل متفاوت است، عنوان کرد: امسال سال ۱۳۹۹ است. انقلاب ما هم در سال ۱۳۹۹ به پیروزی رسید و یک شباهت بسیاز زیباست. سال ۱۳۹۹ هجری قمری بود و امسال سال ۱۳۹۹ هجری شمسی است.  

روحانی با اشاره به اینکه اگر نگاهی به صد سال گذشته کنیم چون در آستانه تحول قرن هستیم، سال ۱۴۰۰ پایان قرن ۴ و در آستانه ورود به قرن ۱۵ هجری شمسی هستیم.گفت:  ۱۰۰ سال پیش در سال ۱۲۹۹ مردم ما هم رنج و مشکلات بعد از جنگ جهانی اول را پیش رو داشتند، هم قحطی، مشکلات، اختلافات و از سوی دیگر یک قلدری به نام رضاخان در همان سال با کودتای خود، امور کشور را در دست گرفت.  

وی با تاکید بر اینکه سال ۱۲۹۹ با این شکل تاسف انگیز برای مردم ما و سلطه یک مستبد بر مردم شروع شده بود، افزود:  البته این سلطه استبداد در پایان سال ۱۲۹۹ در سوم اسفند بود، اما امسال در حالی جشن می‌گیریم که مردم در یک جنگ بزرگ اقتصادی بعد از سه سال در حال پیروزی هستند.  

رئیس جمهور با بیان اینکه در آن صد سال اتفاقات مهمی در جریان بود و آغاز آن قرن بعداز پیروزی مردم در انقلاب مشروطه بود، بیان داشت:مردم در این قرن، انقلابی بزرگتر از مشروطه یعنی انقلاب اسلامی این سرزمین را شاهد بودند. در آن صد سال مردم دو کودتا را شاهد بودند، کودتای رضاخانی در سال ۱۲۹۹ و کودتای محمدرضا در سال ۱۳۳۲ که کودتای ۲۸ مرداد بود و آن را انگلیس و این را آمریکایی‌ها بر مردم ایران مسلط کردند.  

وی با اشاره به اینکه یک جنگ جهانی قبل از آغاز قرن ۱۴ و یک جنگ در سال ۱۳۲۰ جنگی که آن همه ویرانی برای مردم جهان پیش آورد، گفت: یکی در حدود ۴ و دیگری ۶ سال  طول کشیدند و مردم زیادی از بین رفتند و آرزو‌های زیادی هم به باد رفت.  

روحانی با بیان اینکه مردم ما نیز دو جنگ را تحمل کردند ، اظهارداشت: یکی از آنها جنگ  تحمیلی ۸ ساله بود و ملت ما تنها و متکی به خدا و متجاوزان متکی به همه قدرت‌های شرق و غرب بودند؛ در این سال‌ها نیز جنگ تحمیلی اقتصادی از سال ۱۳۹۷ به ما تحمیل شد و تا امروز سه سال  است که ما در جنگ اقتصادی هستیم.  

رئیس جمهور اضافه کرد: در آن جنگ  تحمیلی نظامی ما به پیروزی بزرگ رسیدیم و در این جنگ هم به حول و قوه الهی به پیروزی می‌رسیم و پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق برای همه آگاهان مشهود است و همه مردم جهان در این روز‌ها یک بدهی بزرگ به ملت ایران دارند.  


بیشتر بخوانید:  رئیس جمهور: ایران ثابت کرده اگر تعهدی را امضا کند با تمام وجود پای آن می‌ایستد

تکمیل می شود/ 

 

برچسب ها: حسن روحانی رئیس جمهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور رئیس جمهور سال ۱۲۹۹ سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع شامگاه جمعه در مراسم یادبود حافظان محراب و منبر قوچان هم‌زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام در بقعه آقانجفی قوچانی اظهار کرد: قرار گرفتن جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون وجود داشته است و پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی را بیشتر آشکار کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش‌ها صورت گرفت تا این انقلاب و تئوری تمدن نوین اسلامی متوقف شود، گفت: بلافاصله پس از پیروزی، تمام ظالمان و مستکبران عالم به حمایت از صدام جمع شدند و جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و جریان دفاع مقدس برای این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکرده و به اهدافش نرسد.

وی با یادآوری این موضوع که وقتی جریان باطل به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی، ناتوانی فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی را به وجود آورد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر خود در تحقق اهداف و آرمان‌هایش ادامه می‌دهد.

مهدوی ارفع تحقق وحدت امت اسلامی برای تشکیل جبهه‌ای واحد برای مقابله با استکبار را یکی از اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی وظیفه و تکلیفی بوده که از ابتدای خلقت همه انبیای الهی به دنبال آن بودند یعنی خط مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه در چله دوم انقلاب باید منشور ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهیم هم در خودسازی هم تمدن سازی و…، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای منبر به تبیین ارزش‌های و آرمان‌های اسلام پرداخته شود و زمینه رهبری مردم را به سمت انجام‌وظیفه سوق داد.

وی پایگاه مسجد را محور همه فعالیت‌ها خواند که مردم پشتوانه این حرکت هستند و تصریح کرد: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اسلام بوده و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد شکل بگیرد تا اسلام جهانی شود.

مهدوی ارفع هدایتگری، تحقق حاکمیت الهی و هدایت مردم به سمت سعادت و کمال را هدف بعثت انبیا برشمرد و بیان کرد: فلسفه پیامبران الهی این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند را داشته باشند و از طاغوت، کفر، بی‌دینی و الحاد پرهیز کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت خود همواره در مسیر مبارزه با طاغوت و طاغوتیان حرکت کردند، افزود: امام صادق (ع) به دنبال پیاده‌سازی حاکمیت مطلق الهی بر اساس سیره تمدن سازی اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند و در این مسیر منظومه فکری و عملی و اجتماعی اسلام را تدوین کردند.

وی با بیان این مطلب که در طول حیات امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار نفر شاگردی ایشان را کردند، گفت: امام صادق (ع) در اقدامی راهبردی به بیان احکام فقهی و زندگی به همراه سبک حیات طیبه پرداخته و با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی پرداختند.

مهدوی ارفع تأکید کرد: امام صادق علیه اسلام با تربیت شاگردان شبکه‌ای از مروجان و مبلغان دین اسلام و تفکر شیعی ایجاد کردند که هم زمینه ارتباط شیعیان با مردم فراهم شد هم تشکیلات و سازمانی برای ائمه بعدی به وجود آمد.

کد خبر 6096117

دیگر خبرها

  • پایان فراق پس از ۳۸ سال/ شهید رنجنوش در همدان آرام رفت
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم