Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:10:13 GMT

وضعیت شیوع کرونا در جنوب غرب خوزستان نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۸۹۵۸

وضعیت شیوع کرونا در جنوب غرب خوزستان نگران‌کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان شامگاه سه‌شنبه در نشست مدیریت کرونا در جنوب غرب خوزستان که در فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در سه شهرستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان (شادگان، آبادان و خرمشهر) با یک شیب بسیار تند ابتلاء و بستری کرونایی در بیمارستان طالقانی آبادان مواجه هستیم که این امر بسیار نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکرالله سلمان زاده افزود: متأسفانه ظرفیت بستری در بیمارستان طالقانی آبادان تکمیل شده است و از مردم می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی میزان استفاده مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک را کمتر از ۴۰ درصد و رعایت فاصله‌گذاری را بسیار پایین اعلام کرد و گفت: میزان استفاده از ماسک در شادگان ۱۷ درصد و در آبادان و خرمشهر حدود ۵۰ درصد است و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید ۹۵ درصد از شهروندان از ماسک استفاده کنند.

بهداشت در خوزستان پایین است

مشاور معاون بهداشت و رئیس مدیریت کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: وضعیت استان خوزستان در رعایت بهداشت فردی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مطلوب نیست.

محمد اسماعیل مطلق سن ابتلاء به بیماری کرونا در استان خوزستان را بین ۳۰ تا ۴۴ سال اعلام کرد و افزود: شیب ابتلای به این بیماری در بین زنان خانه‌دار نیز در حال افزایش است.

وی همچنین نسبت به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان شادگان هشدار داد و گفت: اگر روند ابتلاء به کووید- ۱۹ در شهرستان شادگان کنترل نشود، این بیماری در کل خوزستان به سرعت گسترش خواهد یافت.

مقابله محله محور با گسترش کرونا

مشاور معاون بهداشت و رئیس مدیریت کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و بالا بردن سطح بهداشت مردم را بهترین راهکار برای قطع زنجیره کرونا در کشور و به خصوص استان خوزستان دانست و بیان کرد: به منظور کنترل و قطع زنجیره کرونا باید سطح سواد سلامت مردم به خصوص جوانان و افراد میان‌سال را نسبت به این بیماری افزایش داد تا در مجالس عروسی و عزا و تجمع‌ها شرکت نکنند.

مطلق از مقابله محله محور با گسترش ویروس کرونا به عنوان یکی از راهکارهای قطع زنجیره انتقال ویروس یاد کرد و افزود: پایگاه‌های بهداشتی در مناطق مختلف باید با استفاده از نیروهای بسیج محلات، ادارات، مساجد و مشارکت روحانیان نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کنند.

وی ادامه داد: طبق آمار ۸۵۷ بسیجی در سه شهرستان خرمشهر، آبادان و خرمشهر در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند و اگر این افراد در زمینه آموزش سواد سلامت خانواده وارد عمل شوند، بسیاری از مشکلات در زمینه کرونا برطرف خواهد شد.

کد خبر 5143914

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی آبادان شادگان شهرستان خرمشهر آبادان آمار کرونا ویروس کرونا دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه واکسن کرونا بوشهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان شهرکرد 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان

ایسنا/خوزستان سرپرست مرکز بهداشت آبادان از پلمب یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در این شهرستان خبر داد.

روح‌الله شکری امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) به رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به موارد تخلف مشاهده شده در یک فروشگاه‌ زنجیره‌ای و اینکه این موارد مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده است، برخورد با این فروشگاه با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بازدید از این فروشگاه زنجیره‌ای، این واحد به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان با تاکید بر لزوم برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴‌ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر