Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@13:02:25 GMT

بازداشت زوج کلاهبردار فعال در سایت‌های درج آگهی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۸۹۸۲

بازداشت زوج کلاهبردار فعال در سایت‌های درج آگهی

زوج کلاهبرداری که با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار از شهروندان اراکی کلاهبرداری می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ دوم احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر اظهار کرد: در روزهای اخیر با ارجاع پرونده‌های متعدد به پلیس فتا استان در خصوص زوج کلاهبرداری که با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار از شهروندان اراکی کلاهبرداری می‌کردند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد، کلاهبرداران با بهانه‌هایی از قبیل فروش به علت مهاجرت، اجناس دارای گارانتی، اجناس نو و زیر قیمت و کالاهای مناسب افراد برای تهیه جهیزیه، متقاضیان خرید کالا را ترغیب به واریز بیعانه می‌کرده‌اند و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی آنان نبودند.

دستگیری زوج کلاهبردار فعال در سایت‌های درج آگهی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام سرنخ‌هایی از یک زوج جوان در این کلاهبرداری‌ها به دست آمد و برنامه‌ریزی عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: در مراحل پیگیری این پرونده مشخص شد، این زوج از ۱۶ مرجع قضائی و انتظامی در سطح کشور تحت تعقیب بوده و علاوه بر ۲۱ فقره پرونده‌ای که در استان مرکزی، تعداد ۲۸ پرونده دیگر نیز در دیگر استان‌های کشور با جرایمی مشابه برای آنان تشکیل‌شده است.

وی اضافه کرد: با به‌کارگیری روش‌های علمی و تخصصی سرانجام محل اختفای این زوج در استان البرز شناسایی شد و تیمی از مأموران انتظامی با اخذ نیابت قضائی برای دستگیری آنان اعزام شدند و در عملیاتی هر دو نفر آن‌ها دستگیر و به استان مرکزی دلالت شدند.

آنقی گفت: با توجه به اسناد و مدارکی که در فرایند رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری از این زوج به دست آمد، درنهایت آنان به ۶۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۴۹ نفر اعتراف کردند.

بنابه گزارش رکنا رئیس پلیس فتا استان مرکزی با هشدار به هم‌وطنان افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون جرایم در بستر فضای مجازی و سوءاستفاده افراد سودجو از نیازهای روز هم‌وطنان به شیوه‌های گوناگون و کلاهبردارانه و اختصاص ۵۰ درصد پرونده‌های کلاهبرداری مورد رسیدگی در پلیس فتا استان به سایت دیوار، با توجه به در پیش بودن ایام نوروز هم‌وطنان در خریدهایی که از درگاه این سایت انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند و به هیچ‌وجه مبلغی به عنوان بیعانه برای شخصی آگهی‌دهنده واریز نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی به سایت www.cyberpolice.ir، بخش گزارش‌های مردمی مراجعه و موضوع را با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 474177

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پلیس اراک کلاهبرداری زوج کلاهبردار سایت دیوار رئیس پلیس فتا استان مرکزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پلیس فتا استان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری فردی که خود را مدیر شرکت‌های مختلف معرفی و در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مهر، رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم ابتدا با استفاده از سایت دیوار فروشندگان سکه و طلا را شناسایی می‌کرده و سپس قربانیان بعدی خود را از طریق خیابان گردی و عکس برداری از شرکت‌ها و مغازه‌هایی که بر روی تابلو آن‌ها شماره تلفن ثبت بود شناسایی کرده است.

وی افزود: این کلاهبردار با تماس با نمایندگان آن‌ها در شهرستانها، خود را جای مدیر بالا دستی یا دست اندر کار معرفی و عنوان می‌کرده که یکی از اقوام به شهر شما در ایام نوروز سفر کرده و دچار تصادف شده و در بیمارستان منتظر عمل جراحی است و سقف انتقال من پر شده، فقط شما را به عنوان نمایندگی در آن شهر داشتیم که کمک کنید.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: قربانیان نیز فریب خورده و مبالغی که متهم عنوان می‌کرده را به حساب اعلامی به ظاهر همراه شخص حادثه دیده فرضی واریز می‌کرده‌اند و پس از آن اقدام به بلاک کردن (قطع ارتباط) آن‌ها و سپس اقدام به خرید سکه و طلا از سایت دیوار می‌کرده است.

 

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل مخفیگاه و مسیر‌های تردد متهم در کرج شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی وی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی دو دستگاه گوشی تلفن همراه و لوازم ارتکاب جرم از جمله گوشی و سیم کارت‌های فعال کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: تحقیقات لازم توسط کارشناسان این پلیس انجام شد و متهم در ابتدا به بزه ارتکابی خود اقرار و اعلام کرد که تعداد افرادی که با آن‌ها تماس گرفته و موفق به کلاهبرداری از آن‌ها شده ۱۰۰ نفر از سراسر کشور است.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار