Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، انقلاب اسلامى ایران یکى از رخدادهاى بى‌نظیر دوران معاصر و فجر جدیدى در تاریخ بشریت است که منشأ آثارى بس‌شگرف در ابعاد فرهنگى، سیاسى، اجتماعى، اقتصادى و... در داخل و خارج از ایران شد، اگر چه بسیاری سعی کرده‌اند این انقلاب را در ردیف سایر انقلاب ها و تحولات معمول دنیا بدانند اما در عمل نظرات آنان با واقعیت ها فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی انقلاب اسلامی، مردمی و اسلامی بود و بدون هیچ‌گونه مرزبندی طبقاتی و گروهی بوده و ایدئولوژی آن اسلام ناب محمدی(ص) است که سازش با نظام‌های استکباری و ظالم دنیا ندارد.

رهبری انقلاب توسط یکی از مردان کم‌نظیر تاریخ، حضرت امام خمینی(ره) با ویژگی‌های خاص خود از دیگر شاخصه های انقلاب اسلامی است، امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی که با شیوه‌ای استثنایی و فوق‌العاده‌ رهبری و فرماندهی را به عهده گرفتند و تا پیروزی نهایی هدایت جریانات را به نحو احسن انجام دادند.

به همین دلیل جریانات و تحولات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مخالف غالب تحلیل ها و پیش بینی‌های سیاستمداران و تحلیگران سیاسی بود،  واقعیت این است که دنیا با چنین انقلابی آشنایی نداشت و لذا در برخورد با آن نیز شیوه‌ها و روشهای معمول را به کار می‌گرفت که کارآیی و تاثیر چندانی در سیر جریان دیده نشد.

 مقابله با مظاهر فاسد فرهنگ غرب و تهاجم همه‌جانبه سلطه استعماری برای از بین بردن هویت اعتقادی و فرهنگی یکی از عوامل اصلی انقلاب مردم مسلمان بود، البته آرمان‌خواهی و انقلابی‌بودن ملت ایران را نمی‌توان مختص یک قوم و مذهب دانست و بدون شک تک‌تک مردم ایران در شکل‌گیری بزرگترین انقلاب قرن، نقش بزرگ و سهمی بزرگ‌تر دارند.

مردم کردستان که همواره مورد ظلم و تعدی رژیم پهلوی بودند، پابه‌پای دیگر هموطنانمان علیه رژیم ستم‌شاهی قیام کردند و با حضور در صحنه‌های جهاد و مبارزه، پیوندی ناگسستنی با انقلاب اسلامی ایجاد کردند.

هسته‌های اولیه مبارزه با رژیم پهلوی از سال 1355 در کردستان شکل رسمی‌تری به خود گرفت و تعدادی از انقلابیون که بعدها از بنیانگذاران و مؤسسان کمیته انقلاب اسلامی و سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شدند، از پیشقراولان حرکت انقلابی مردم کردستان علیه رژیم پهلوی بودند.

هسته‌های اولیه مبارزه با رژیم پهلوی از سال 1355 در کردستان شکل رسمی‌تری به خود گرفت

 

 ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نه تنها سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ تحولات ایران بود، بلکه تغییرات زیادی را در سطح منطقه و در سطح بین‌المللی به دنبال داشته است.

انقلاب اسلامی در کلام امام امت

«تردید نیست‏ که‏ این‏ یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارتزده عنایت شده است. 

این انقلاب اسلامی تحفه ای است که خدای تبارک و تعالی از عالم بالا برای ملت ما هدیه فرستاد. مدعی این هستیم که یک نسیم روحانی از جانب خدای تبارک و تعالی به این کشور وزیده است یک بارقه الهی به این کشور تابیده است».

انقلاب از منظر رهبری

"من احساس مى‌کنم که انقلاب اسلامى یک ضرورت بود براى اسلام. یک نیاز بود براى مسلمین. سنّت الهى بود براى حفظ دین و حفظ احکام الهى".

نقش روحانیت در انقلاب

 بسیاری نقش روحانیت را در مبارزات انقلابی بی‌بدیل می‌دانند نقشی که در ابتدا با مطالبه‌گری آغاز شد و سپس به مبارزه انجامید و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تداوم یافت چراکه روحانیون حرف مردم را می‌زدند و درنتیجه خیلی زود جای خود را در بین مردم و قلوبشان بازیافتند.

روحانیون در پیروزی و حراست از انقلاب اسلامی همواره نقشی تعیین کننده داشته اند و در این ره شهدای زیادی را تقدیم انقلاب نموده اند.

دفاع از ارزش های انقلاب و تلاش برای حفظ دستاوردهای این نظام رسالتی همگانی است و روحانیون به عنوان قشر تاثیرگذار و منادیان فکری جامعه نقش بسزایی در این عرصه دارند.

علما و روحانیون اهل سنت کردستان معتقدند، انقلاب اسلامی یک هدیه الهی است که ارزش‌های دینی را احیا و بساط حکومت ستمشاهی را از کشور ریشه‌کن کرد.

انقلاب اسلامی دین را به بطن و متن جامعه آورد

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه با تبریک 42مین سالگرد پیروزی انقلاب ایران اسلامی، اظهار کرد: انقلاب ایران اسلامی یک از مهم‌ترین تحولات قرن معاصر بود که به رهبری عالم فرزانه و با محوریت همه مردم از اقشار مختلف به پیروزی رسید.

امام جمعه اهل سنت قروه  خاطرنشان کرد: انقلاب ایران در شرایطی پا به عرصه ظهور گذاشت که ارزش‌های دینی و انسانی در جامعه کمرنگ و به حاشیه رفته بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دین را به بطن و متن جامعه بازگرداند، گفت: رفع خفقان و سرنگونی  سلطنت  2500 ساله پهلوی و جایگزین شدن نظام مردم ‎سالار دینی از مهمترین دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

هیچ دشمنی توان مقابله با انقلاب اسلامی را ندارد

ماموستا نوری تصریح کرد: امام راحل با همراهی مردم ایران انقلابی را به پیروزی رساند که با گذشت 42 سال از پیروزی آن در سطحی از قدرت قرار گرفته که هیچ دشمنی را یارای مقابله با آن نیست.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: ایران که در زمان حکومت ستم‌شاهی از هر لحاظ وابسته به کشورهای نظام سلطه بود امروز در عرصه‌های مختلف جزء 10 کشور اول دنیا بوده و در بسیاری از تکنولوژی‌های روز به خودکفایی رسیده است.

ماموستا نوری خاطرنشان کرد: قدرت نظامی، علمی و سیاسی ایران اسلامی امروز زبان زد خاص و عام است و این چیزی نیست که خود ما بگویم چراکه جهان به آن معترف است.

وی با اشاره به شرایط کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کشوری که قبل از پیروزی انقلاب حتی توان تامین کوچکترین تسلیحات نظامی را نداشت امروز به واسطه تلاش و اعتماد به جوانان برومندش موشک نقطه زن تولید می کند.

امام جمعه اهل سنت قروه تصریح کرد: پیشرفت های علمی کشور در حوزه نانو تکنولوژی و غیره در سطحی است که برای خیلی‌ها قابل باور نیست.

ماموستا نوری افزود: تمام این پیشرفت‌ها در شرایطی اتفاق افتاده که ایران اسلامی همواره با تهدیدات ریز و درشت از سوی دشمنان مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب توطئه‌هایی را پشت سر گذاشته که هر کدام از آنها برای سرنگونی نظامی کافی بوده است، عنوان کرد: تحرکات ضد انقلاب در استان های مرز، جنگ تحمیلی، توطئه‌های فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی و ... توطئه‌های دشمنان بوده که در طول چهار دهه عمر نظام بر ملت ایران تحمیل شده است.

ملت ایران تمام قد پای دفاع از نظام ایستاده‌اند

وی عنوان کرد: ملت ایران با تمام توطئه‌ها و مشکلاتی که وجود داشته همواره پای انقلاب و ارزش‌های آن بوده‌اند و همین همراهی و ولایت‌مداری ملت مانع از دستیابی دشمنان به اهداف و توطئه‌های شومشان علیه ایران شده است.

وی با تاکید براینکه ملت ایران ثابت کرده‌اند که با یک اشاره رهبری حاضر به هر جانفشانی هستند، گفت: امروز به واسطه تحریم‌های اقتصادی مردم زیر فشار و مشکلات هستند، اما بخشی از این مشکلات ناشی از سوء مدیریت برخی مسئولان است.

امام جمعه اهل سنت قروه عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که مسئولان با تمام توان برای رفع مشکلات مردم پای کار بیایند و با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش جهادی زمینه رفع مشکلات را فراهم سازند.

ماموستا نوری خاطرنشان کرد: اگرچه امسال به واسطه شیوع کرونا ویروس مانع از برگزاری بسیاری از برنامه ها از جمله راهپیمایی استکبار ستیز 22 بهمن که همواره نماد استقامت و پایداری ملت ایران است شده است، اما مردم ایران همواره ثابت کرده اند که تمام قد پشت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند.

انقلاب اسلامی ارزش‌های دینی را احیا کرد و عزت را به اسلام بازگرداند

ماموستا عبدالرحمان خدایی امام جمعه بانه از انقلاب به عنوان یکی از بزرگترین تحولات در عصر کنونی نام برد و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران تفاوت های زیادی با تمام انقلاب های عصر کنونی داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ارزش های دینی را احیا و عزت را به اسلام بازگرداند، عنوان کرد: مهمترین ویژگی و تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها پیروزی این انقلاب به رهبری عالمی فرزانه بود.

امام جمعه بانه  خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در کنار احیای ارزش ها و بازگرداند عزت ملت ایران تمام معادلات منطقه را برهم زد.

 پیروزی انقلاب اسلامی  معادلات منطقه را برهم زد

 

ماموستا خدایی با تبریک ایام الله دهه فجر و 22 بهمن ماه اذعان کرد: حفظ وحدت و همدلی و تلاش برای اقتدار بیشتر نظام اسلامی وظیفه آحاد مردم است و هرکس باید در سطح توان خود در این مسیر گام بردارد.

وی افزود: ملت ایران اسلامی هر ساله همزمان با دهه فجر به ویژه یوم الله 22 بهمن آزادی و استقلال خود را جشن می گیرند و با این کار پایبندی این ملت به انقلاب و اهداف متعالی آن تبلور پیدا می کند.

امام جمعه بانه با تاکید براینکه راه عزتمندانه‌ای امام خمینی(ره) با گذشت بیش از 42 سال روز به روز در حال گسترش است و این امر نشان از حقانیت این مسیر دارد، گفت: انقلاب اسلامی نعمتی بزرگ از طرف خداوند متعال به مردم ایران بود و هرچه از عمر آن می‌گذرد برکات این شجره طیبه بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به حقیقت انفجار نوری بود که در کنار عزت و اقتدار آفرینی برای ملت ایران موجب دلگرمی مسلمانان جهان شده است.

انقلاب، انفجار نور در دل ظلمت و تاریکی بود

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج هم ضمن تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می گوید: انقلاب اسلامی بزرگترین معروف قرن معاصر بود که به رهبری امام راحل و پشتوانه آحاد ملت ایران شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولات بزرگ در منطقه و عرصه جهانی بود چرا که بسیاری از معادلات را دستخوش تغییر قرار داد.

 انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولات بزرگ در منطقه و عرصه جهانی بود 

 

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و اقشار مردم به پیروزی رسید و براساس آموزه های دینی و دستورات قرآن جلو رفته است.

وی با بیان اینکه وحدت و یکدلی مردم و حضور آنان در یوم‌الله‌ها و صحنه‌های مهم کشوری بزرگترین عامل اقتدار انقلاب و شکست توطئه های دشمنان علیه این نظام بوده است، عنوان کرد: حضور همیشگی مردم ایران در صحنه‌های مختلف سیاسی، ولایت‌مداری مردم بر عظمت نظام افزوده و جمهوری اسلامی در جایگاه برجسته‌ای از جهان و منطقه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در طول بیش از چهار دهه از انقلاب هزینه، سرمایه و امکانات زیادی برای ضربه زدن به نظام و دلسرد کردن مردم از انقلاب اسلامی بکار گرفته اما همواره با شکست مواجه شده است.

وی با تاکید براینکه ملت ایران برای پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی هزینه های زیادی کرده و دفاع از اهداف انقلاب خط قرمز این ملت است، عنوان کرد:  امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب دست همه اجانب را از کشور کوتاه کرد و همین مسئله دلیل دشمنی دیرینه استکبار با انقلاب ایران است.

وی گفت: اگرچه امسال به واسطه شیوع کرونا ویروس نمی توانیم در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن مانند سالهای گذشته حضور پیدا کنیم، اما این پیام را برای دشمنان داریم که ملت ایران تا پای جان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند.

وی از 22 بهمن به عنوان یوم الله بزرگ نام برد و افزود: دشمن تمام توانش را برای ناامید کردن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار گرفت و در این مسیر دست به اجرای هر توطئه ای زد ولی انقلابی که انفجار نور در دل ظلمت و تاریکی است هرگز خاموش نخواهد شد.

 تجدید حیات اسلام از برکات انقلاب اسلامی است

 ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان هم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و یوم‌الله 22 بهمن، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در طول 42 سال گذشته دستاوردهای عظیمی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی برای ملت ایران داشته است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش ها تشکیل شده است و وجود چنین پشتوانه‌های قوی عامل اقتدار و عظمت این نظام در عرصه‌های داخلی و خارجی با وجود هجمه‌های گسترده دشمنان است.

وی اضافه کرد: امنیت و اقتدار امروز کشور از برکات ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدری است که در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن به شهادت رسیدند.

ماموستا محمدی با بیان اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد که دشمنان سعی دارند با بزرگنمایی این مشکلات در جامعه ما ایجاد یاس و نا امید بکنند، افزود: حراست از اصل نظام باید ملاک حرکت همه ما باشد، البته مردم همواره ثابت کرده اند که در دفاع از انقلاب سراز پای نمی شناسند.

وی با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی با سرنگونی استبداد ۲۵۰۰ ساله نظام ستم‌شاهی در طول ۴۲ ساله عمر خود خدمات بزرگ و دستاوردهای غیر قابل‌انکاری داشته است، عنوان کرد: ارتقای مشارکت سیاسی و آگاهی‌بخشی به عموم مردم، کسب استقلال و آزادی و اتکا به اصل نه شرقی و نه غربی، نفی مظاهر فرهنگی غرب و مقابله با تهاجم فرهنگی، عمومی‌شدن آموزش و ارتقای سطح علمی جامعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

کسب استقلال و آزادی و اتکا به اصل نه شرقی و نه غربی از مهمترین برکات نظام مقدس ایران اسلامی است

 

وی با تاکید براینکه تجدید حیات اسلام در جهان و ایجاد جرقه‌های رهایی‌بخش در ملت‌های مظلوم از دیگر برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت:ایجاد گفتمان وحدت و همگرایی و تقریب مذاهب اسلامی و حمایت از مردم مظلوم در هرجای دنیا از برکات دیگر انقلاب ایران است.

و اما...

انقلاب اسلامی ایران با وجود تمام توطئه‌ها و فتنه‌افکنی‌های دشمنان از مرز 42 سالگی عبور کرد، با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و جدال راهبردی و مبارزه بی‌امان و مستمر ملت با بصیرت ایران اسلامی با نظام سلطه و استکبار و در رأس آن شیطان بزرگ و قرائن و شواهد و اعترافات نظریه‌پردازان غربی با صراحت می‌توان گفت، پیروز این میدان بزرگ ملت مصمم، مستحکم، مومن، انقلابی، فداکار و وفادار ایران بوده، به گونه‌ای که انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان در عرصه های مختلف پیروز و پیشرفت قابل ستایشی داشته است.

وحدت و یکپارچگی ملی و تبعیت از امامین انقلاب اسلامی رمز پیروزی و پیش روندگی ملت ایران طی ۴۲ سال از عمر پر برکت انقلاب بوده است، مولفه‌های مهمی که همچنان نقشه‌ راه ملت انقلابی و ولایی ایران است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت امام جمعه دین سنندج پیروزی انقلاب اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی امام جمعه اهل سنت قروه بعد از پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی ایران تاکید براینکه ارزش های دینی امام خمینی ره ایران اسلامی انقلاب ایران ماموستا نوری ارزش های دین رژیم پهلوی مردم ایران ملت ایران یوم الله توطئه ها ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است