Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در راهپیمایی خودرویی 22 بهمن اظهار کرد: امروز جشن انقلاب در شرایط ویژه برگزار می‌شود و امروز مردم از انقلابی دفاع خواهند کرد که 42 سال پای آن ایستاده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایران در ۴۲ سال گذشته زیر بمباران‌‌های هشت سال دوران دفاع مقدس، در شرایط سخت باران و برف و سرما در مقابل دشمن مقاومت کردند، گفت: امروز نیز مردم در شرایط بیماری کرونا که کمتر تکرار می‌شود، در عرصه دفاع از نظام اسلامی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه امروز درخت انقلاب اسلامی تنومند و بارور شده و مثل شجره طبیه‌ای است که ریشه‌های آن در طی ۴۲ سال شکل گرفته و شاخ و برگ آن رشد کرده است، اضافه کرد: برخی افراد بر این باور بودند که انقلاب 40 سالگی خود را نخواهد دید، اما امروز همان آدم‌های خیال‌باف کجا هستند که ببینند انقلاب در چه جایگاهی قرار گرفته است. 

میرتاج‌الدینی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: این بیانیه با خودسازی، جامعه‌پردازی و اهداف بلند انقلاب اسلامی همراه است و مهمترین منشور و نسخه برای مردم و مسؤولان  به ویژه جوانان محسوب می‌شود که توصیه ما به جوانان عمل به آن است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم این منشور به فراموشی سپرده شود چرا که رهبر حکیم انقلاب آنچه در مورد گذشته حال و آینده مورد نیاز جامعه است را در آن بیان کرده است، گفت: انتظار ما از کاندیدهای انتخابات نیز این است که برنامه‌های خود را برخواسته از بیانیه گام دوم انقلاب نوشته و به مردم ارائه کرده و چگونگی عملیاتی کردن اهداف بر زمین مانده را بیان و راهکارها و برنامه‌های خود را برای عینیت بخشی و اجرایی کردن آن اعلام کنند. 

وی تصریح کرد: در آغاز چله دوم انقلاب مقام معظم رهبری شرط بلاغ را بیان کرده است و  ماه‌‌ها برای تدوین این منشور وقت گذاشته‌اند که باید این منشور مورد توجه همگان باشد.

میرتاج‌الدینی بر ضرورت داوری درست و قضاوت منصفانه در خصوص انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: برای قضاوت در خصوص انقلاب باید در کنار ضعف‌ها و کاستی‌ها بدور از نگاه محدود و جزئی به ظرفیت‌ها نیز توجه شود و هر کس که با نگاه محدود و جزئی انقلاب را قضاوت کند، قضاوت او عادلانه نخواهد بود. 

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قضاوت منصفانه این است که همه شرایط را در نظر گرفته، آرمان‌ها بازخوانی و واقعیت‌ها دیده شود، اضافه کرد: باید به عقب ماندگی‌های قبل از انقلاب، اهداف، دستاوردها و آینده آنچه در منشور بیانیه گام دوم انقلاب آمده توجه شده و ظرفیت‌ها و داشته‌ها ذکر شود.

وی با تأکید بر توجه بین آنچه بودیم و آنچه هستیم و آنچه باید می‌شدیم، گفت: اگر این سه مقطع را خوب بررسی نکنیم واقعیت را درک نخواهیم کرد.

میر‌تاج‌الدینی افزود: کسانی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی اجحاف و بی‌انصافی می‌کنند همانگونه که سردار سلیمانی فرمود عاقبت بخیر نمی‌شوند همانگونه که امروز می‌بینم کسانی که دیروز داخل انقلاب بودند و امروز در خارج آن قرار دارند و عاقبت به خیر نیستند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حججی و فهمیده افزود: امروز یاران شهریاری راه او را ادامه می‌دهند و شهدایی همچون شهید فخری‌زاده را تقدیم نظام اسلامی می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد این راه استوار و پر رهرو است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت از گذشت انقلاب شعار استقلال، آزادی، معنویت اخلاق، در جامعه ساری و جاری بوده و شعار انقلاب همچنان نه شرقی نه غربی است، اضافه کرد: در این مدت ما از اصول انقلاب کوتاه نیامده و اجازه وارد آمدن خدشه سیاسی به کشور را نداده‌ایم.

میر‌تاج‌الدینی همچنین به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه نیز اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس حامل پیام مهم و تاریخی مقام معظم رهبری را به رئیس جمهور روسیه بوده است، اما عده‌ای در داخل با عینک تنگ و جناحی می‌خواهند این حرکت بزرگ را کوچک نشان داده یا تحریف کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام تاریخی مقام معظم رهبری توسط یار دیرین رهبری و حاج قاسم سلیمانی به رئیس جمهور روسیه ابلاغ شده است که این موضوع همان ادامه راهبرد انقلاب محسوب می‌شود، افزود: پس از رفتن ترامپ و آمدن جو بایدن عده‌ای فکر می‌کنند مسیر دیپلماسی نظام اسلامی تغییر کرده و از شرکای دیرین خود چین و روسیه جدا می‌شود اما این توهم و خیالی بیش نیست چرا که ایران همواره ارتباط خود را با همسایگان حفظ کرده و این ارتباط را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: برخی‌ها می‌خواهند با تحلیل ناقص خود حرکت انقلاب را در آغاز چهل و سومین سالگرد آن با مشکل مواجه کنند در حالی که نظام اسلامی با حرکت‌های درست خود طرح‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان از جمله طرح خاورمیانه بزرگ را به زباله دان تاریخ سپرده است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی شهید زنجان انقلاب اسلامی نظام اسلامی دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900196

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند