Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:33:42 GMT

روزگار بازار شکر در بیرجند "شیرین" نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۹۵۴۳

روزگار بازار شکر در بیرجند 'شیرین' نیست

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، این روز‌ها بازار شکر شیرین نیست این جمله کوتاه، اما پر مفهمومی بود که یکی از مخاطبان خواستار پیگیری شد و گفت : چرا که چند روز است برای خرید یک کیلو شکر از این مغازه به آن مغازه می‌روم، اما دریغ از یک کیلو شکر و اگر هم بعد از گشت و گذار زیاد توانستم شکر پیدا کنم افزایش قیمت زیادی داشته و از ۸ هزار و ۷۰۰ به ۱۴ هزار تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در حالی است که چند روز گذشته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی مدعی شد کمبود شکر نداریم.

اولین فروشگاه زنجیره‌ای در خیابان قدس است که خبری از شکر نیست و فروشنده مدعی است شکر ندارد و چند روزی است بازار شکر تنظیم بازار خوب نیست.

بیشتر بخوانید

 در تأمین شکر مشکلی نداریم

نقطه دیگر خیابان مدرس و یکی دیگر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود که فروشنده این فروشگاه هم مدعی بود شکر ندارد هرچند در همان لحظه چند مشتری دیگر آمده و سراغ شکر را گرفتند و باز هم با جماه "شکر نداریم" مواجه شدند.

چیزی که این روز‌ها برای مردم دغدغه شده و به گفته یکی از شهروندان بیرجندی، با شیوع کرونا بیشتر بانوان بیرجندی خود در خانه نبات درست می‌کنند و اقبالی برای خرید قند ندارند، اما با این وضعیت نابسامان شکر مردم به دردسر می‌افتند و از سویی برای پخت و پز در خانه نیز به شکر نیاز داریم.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی آدرسی را داد که در آن فروشگاه شکر موجود است، اما خیلی گران است و با قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. این درحالی است که مسئولان مربوطه بار‌ها اعلام کردند عرضه شکر با قیمت بیشتر از ۸ و ۷۰۰ تخلف است.

گشت و گذار خبرنگار  از چند نقطه شهر بیرجند حکایت از کمبود شکر و گرانی دارد و اگر شکری هم در بازار موجود است در قالب بسته‌های ۸۰۰ یا ۹۰۰ گرمی است که با قیمت‌های مختلف ۱۵ هزار تومان، ۱۴ هزار تومان و ۱۲ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۶۱ تن شکر برای بسته بندی در اختیار واحد‌های عرضه قرار گرفته و مردم نگران نباشد چرا که با بسته بندی این شکر‌ها کمبودی در بازار نخواهیم داشت.

جویبان افزود: در تمام شهرستان‌های استان شکر به حد کافی وجود دارد و حتی برخی از شهرستان‌ها سهمیه خود را جذب نکردند.

او سهمیه شکرمردمی خراسان جنوبی را برای ماه‌های بهمن و اسفند ۵۷۷ تن اعلام کرد و افزود: این سهمیه هم اکنون در حال توزیع در واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۳۶۸ تن شکر صنفی و صنعتی به استان تعلق گرفته که بین قنادی‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توزیع می‌شود.

جویبان، قیمت شکر مردمی را حداکثر ۸ هزار و ۷۰۰ تومان و شکر صنفی صنعتی را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و از مردم خواست موارد گران فروشی را با سامانه ۱۲۴ درمیان بگذارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی از توزیع قند پنج کیلویی با قیمت ۴۵ هزار تومان در روز‌های آینده خبر داد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود شکر افزایش قیمت فروشگاه زنجیره ای خراسان جنوبی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

محمدعلی کاووسی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت اظهارکرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است. 

 وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.  در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند