Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر شهرام غفاری در گفتگو با ایسنا درباره چالش های پیش روی اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه درمان سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه اظهار کرد: به نظر می آید که همه باید بپذیریم با ورود تکنولوژی در جای جای زندگی ما، بخش سلامت نیز در سطح جهان به سمت استفاده از تکنولوژی برای بهتر شدن شرایط بیماران رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی نسخه نویسی الکترونیک باشد، می توانیم پرونده الکترونیک سلامت بیماران را داشته باشیم، اما در سیستم کاغذی معمولا بیماران نتایج همه آزمایش ها را نگه داری نمی کنند و پرنده کاملی ندارند اما اکنون فرصت خوبی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به دست آمده و یک کار ملی است که نفعش برای نظام سلامت و بیمار است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه به نظر می رسد در مسیر اجرای طرح حذف دفترچه های کاغذی با دو چالش رو به رو باشیم اظهار کرد: چالش نخست، اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم است. تلاش می کنیم با اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه ها به مردم بگوییم که قرار نیست اتفاق نگران کننده ای رخ بدهد، تا الان با دفترچه به مراکز درمانی مراجعه می کردید و اکنون می توانید با کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی اقدام کنید.

غفاری افزود: به این ترتیب که اگر زیر ۱۸ سال سن دارید، شناسنامه تان را همراه خود ببرید، اگر بیمه شدگان زیر ۱۸ سال کد ملی نداشته باشند می توانند شماره دفترچه بیمه شان را نیز بنویسند. اگر اتباع خارجی هستید با کد فراگیر یا کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی مراجعه کنید. همچنین باید به پزشکان بگوییم که هربار بیمار را ویزیت می کنند روی سربرگ نسخه، کدملی بیمار را حتما درج کنند.

وی با اشاره به اینکه یک چالش دیگر ما مربوط به دو استان فارس و مازندران است گفت: یک مشکل کوچک در دو استان فارس و مازندران داریم که پزشک خانواده دارند. در حال تدوین فرایند کار در آنجا هستیم که طرح مطابق با برنامه پزشک خانواده شان باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نظام سلامت دفترچه های کاغذی پزشک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز