نوبت های نمایش فیلم فجر در شیراز به ۶۴ نوبت افزایش یافت
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۹۷۱۵
سهرابی گفت: به دلیل استقبال زیاد مردم از بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز در کنار این اعمال محدودیت های کرونایی، نوبت های نمایش از ۴۸ به ۶۴ نوبت افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه 22 بهمن) با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز به خبرنگاران گفت: این دوره از جشنواره فیلم فجر با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود و تنها از 30 درصد ظرفیت های سالن های نمایش فیلم استفاده می شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: به دلیل استقبال زیاد مردم در کنار این اعمال محدودیت های کرونایی، نوبت های نمایش از 48 به 64 نوبت افزایش یافت.
وی اضافه کرد: فیلم های «شیشلیک»، «ابلق» و «بی همه چیز» بیشترین مخاطب را داشتند و تا هشتمین روز جشنواره، آمار تماشاگران پنج هزار و 200 نفر بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به روند فروش بلیت این دوره از جشنواره فیلم فجر در شیراز بیان کرد: بلیت های این دوره از جشنواره منحصرا از طریق سامانه https://www.irantic.com و https://cinematicket.org و https://www.gisheh7.ir به فروش رسید.
وی ادامه داد: همکاری مخاطبان و تماشاگران در رعایت شیوه نامه های بهداشتی مطلوب بوده است و به موارد احتمالی عدم رعایت این نکات توسط مدیر و کار کنان سینما تذکر لازم داده می شود.
سهرابی اعلام کرد: اکران بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینما «ایران» با استقبال فراوان مواجه شد و چهار اکران ویژه در «هنر شهر آفتاب» انجام شد و فیلمهای مصلحت، روزی روزگاری آبادان، تک تیرانداز، مامان، شیشلیک و زالاوا نیز به جدول نمایش افزوده شدند.
خاطر نشان می شود، بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز از 15 تا 22 بهمن برگزار شده است.
پایان پیام/664منبع: شبستان
کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی دهه فجر فارس فیلم فجر فارس ستاد دهه فجر فارس جشنواره فیلم فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اکران شیراز جشنواره فیلم فجر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
محمدرضا بهشتی منفرد فیلمساز، عکاس و عضو هیئت انتخاب بخش فیلمهای مستند درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره فیلم اقوام ایرانی گفت: تعدادی از فیلمهایی که به جشنواره ارسال شد سطح پایینی داشتند، اما تعدادی نیز باکیفیت بودند و برای نمایش انتخاب شدند. خیلی از فیلمها نیز در سطح متوسط بودند و ازنظر فنی اختلاف کیفی چندانی با هم نداشتند. در این شرایط موضوع فیلمها میتوانست برای انتخاب نهایی تعیینکننده باشد. فیلمهای خیلی خوبی داشتیم که با خلاقیت با موضوع برخورد کرده بودند، اما به نسبت فیلمهای متوسط و ضعیف این نوع فیلمهای خلاقانه همیشه کمتر است.
او درباره موضوعاتی که بیشتر مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته بود گفت: مسائل زیست بومی و محیط زیستی بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته بود و همچنین نمایش آداب و رسوم و آیین اقوام هم در فیلمها زیاد دیده میشد. در تعدادی از فیلمها نیز به مسائل اجتماعی که مختص یک منطقه و مرتبط با جغرافیای آن منطقه است پرداخته بودند، مانند فیلمهایی که درباره کولبرها داشتیم.
این فیلمساز با بیان این که برخی از فیلمها پژوهش خوبی نداشتند، افزود: در یک جشنواره موضوعی، تکنیک و مسائل فنی در مرحله بعدی انتخاب قرار دارد و ابتدا پژوهشی که در رابطه با یک موضوع انجام شده است مورد توجه قرار میگیرد. به همین دلیل در مرحله انتخاب آثار اگر فیلمی ازنظر تکنیکی چندان قوی نبود، اما نگاه خوبی به موضوع داشت، بیشتر مورد توجه ما قرار میگرفت. درمجموع پژوهش نامناسب و پرداخت سطحی به موضوع اقوام در تعدادی از فیلمهای متقاضی دیده میشد.
بهشتی منفرد درباره تأثیر فیلم مستند بر رفع مشکلات یک منطقه گفت: وقتی فیلمساز ویژگیهای یک منطقه یا مشکلی را نشان میدهد، بیننده با مسائلی که در آن منطقه اتفاق میافتد آشنا میشود، اما این که آیا با ساخت و نمایش این فیلم مشکلات و مسائل مردم آن منطقه حل میشود، در زمان تولید پروژه مشخص نیست. رسالت فیلم این است که هم مردم را در جریان مسائل یک منطقه قرار دهد و هم باعث شود مسئولان با دیدن آن در رفع مشکلات تلاش کنند. به نظرم این مسئله بیشتر به جشنوارههایی که این فیلمها را نمایش میدهند برمیگردد. اگر فیلمها برای کارشناسان و مسئولان مربوطه نمایش داده شود، شاید بتواند در رفع مشکلات مردم منطقه مؤثر باشد.
این فیلمساز افزود: قطعاً جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی باید با قدرت و کیفیت مناسب برگزار شود. اگر دعوت از فیلمسازان و جلب مخاطبان بهخوبی انجام شود و اهل فن و کسانی که دغدغه دارند از این جشنواره استقبال کنند و فیلمها را ببینند، نشاندهنده این است که برگزارکنندگان در کار خود موفق بودهاند. مهمترین مسئله در برگزاری یک جشنواره تداوم آن است و با برگزاری یک یا دو دوره هیچ اتفاق خاصی رخ نمیدهد. ما پیشازاین جشنوارههای خوبی داشتیم که پس از چند دوره تعطیل شدند، اما استمرار جشنواره میتواند تأثیرات عمیقتری روی موضوعات مدنظر داشته باشد. اگر یک جشنواره تداوم داشته باشد و در سطح کیفی خوبی برگزار شود میتواند در تولید فیلمهای مرتبط با آن موضوع خاص مفید واقع شود.
نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایرانشناسی با شعار «اقوام، ریشه ایرانزمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار میشود.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر