Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد روز چهارشنبه در آیین سخنرانی پایان راهپیمایی خودرویی مردم سمنان در یوم‌الله ۲۲ بهمن در مصلای این شهر ابراز داشت: انقلاب اسلامی ملت ایران با الهام از مکتب عاشورا و از اندیشه‌های الهی و سیاسی امام حسین (ع) شکل گرفت و امام خمینی (ره) پیام آور ادبیات عاشورا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مکتب و مبنای فکری و نظری مهمترین ریشه انقلاب اسلامی و تکیه‌گاه فکری ملت ایران و اسلام است افزود:  قرآن و آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) زیر بنای حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر  معارف حیات بخش و انسان ساز قرآن و عترت تکیه‌گاه تفکر یک ملت باشد،بدون تردید آن ملت از اقتدار ویژه بهره‌مند می‌شود.

ابوترابی‌فرد گفت: آموزه‌های قرآن و اسلام بر پیوند سعادت بشر در دنیا و آخرت با دو گوهر گرانبهای ایمان و عمل صالح تاکید دارد و از نگاه قرآن انسانی به حیات راستین دست می یابد که مبنای فکری و اعتقادی او را دانش،علم، معرفت و ایمان سامان بدهد.

وی با تاکید بر لزوم وجود کمال عقلانی و کمال عملی در سعادت یک جامعه ابراز داشت: کمال عقلانی یعنی با علم و نور معرفت خدا، پیامبر (ص) و اولیا دین و کمال عملی یعنی عمل صالحی که بر اساس علم و معرفت و ایمان و با انگیزه الهی شکل بگیرد.

امام جمعه موقت تهران، رهبری برآمده از آموزه‌های دینی و وحیانی را رکن دوم پیروزی انقلاب اسلامی ایران  دانست و گفت: در نگاه قرآن، پیامبر اعظم (ص) و اولیای دین (ع)، رهبری جامعه اسلامی باید در دست توانای پیامبر (ص) و پیشوایان معصوم دین و در دوران غیبت امام معصوم در دست فقیه عالم، عادل، شجاع و توانا باشد.

ابوترابی‌فرد ریشه سوم انقلاب را حضور مردم عنوان کرد و افزود: نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز مردم ایران در حماسه ۲۲ بهمن سال ۵۷، از ریشه‌ها و ارکان اقتدارآفرین اسلام الهام می‌گرفت.

امام جمعه موقت تهران گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) قرآن و عترت از هم جداناپذیرند اگر به قرآن تمسک بجویید، در مدرسه اهل بیت حضور می‌یابید، مسیر قرآن یعنی مسیر علم و دانش و مسیر عترت (ع) یعنی مسیر مبتنی بر علم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، وظیفه شناسی است ابراز داشت: رهبری صالح ماموریت‌مدار از ارکان مهم انقلاب و به معنی رهبری صالح بر اساس ماموریت و وظیفه شناسی است بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور ریشه در تصمیمات بدون تخصص و غیرعلمی دارد، باید این پشتوانه در جمهوری اسلامی تقویت شود.

به گزارش ایرنا، مردم استان سمنان امروز بار دیگر با حضور مطمئن و پرافتخار خود در خیابان‌های شهرهای مختلف این استان، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به شکلی متفاوت جشن گرفتند و معنای حقیقی ایستادگی و شجاعت را روایت کردند.

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران سمنان سید محمدحسن ابوترابی فرد راهپیمایی ۲۲ بهمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران پیروزی انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران سمنان سید محمدحسن ابوترابی فرد راهپیمایی ۲۲ بهمن اخبار کنکور امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی ابوترابی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز، دومین جلسۀ هیئت موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

در این جلسه، مدعوین به ارائۀ نقطه نظرات خود دربارۀ موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیئت ۹ نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرام‌نامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبان جریان انقلاب پس از برگزاری مرحلۀ دوم انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگۀ تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

کد خبر 6093583 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است