Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال انواع پروژه در بخش‌های مختلف که حدود ۷۰ درصد آنها افتتاحی و بقیه شروع عملیات اجرایی بود در شرایطی که دولت به سبب شدیدترین تحریم‌های ظالمانه با مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی عدیده‌ای مواجه است برای حدود یک میلیون نفر از اهالی هفت شهرستان ساکن امیدوار کننده و لذت بخش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح هزار و ۲۷۷ طرح‌ عمرانی، تولیدی، خدماتی و اقتصادی و شروع عملیات اجرایی ۲۵۸ طرح به مناسبت دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه شرق استان گلستان، برای ۲ هزار و ۹۴۸ نفر از افراد جویای کار این منطقه به‌ صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گفته فرمانداران شهرهای هفت گانه شرق گلستان اعتبارات طرح های دهه فجر امسال این مناطق در مقایسه با سال قبل حداقل ۲ و حداکثر چهار برابر افزایش داشت.

گنبدکاووس

گنبدکاووس که با حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دومین و با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع نخستین شهرستان بزرگ استان گلستان است، در دهه فجر امسال شاهد افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۴۵۳ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و اقتصادی با هزینه و سرمایه‌گذاری هشت میلیارد و ۷۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۶۲۰ نفر بود.

شروع عملیات اجرایی سامانه رادار هواشناسی با پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد از طرح های دهه فجر امسال گنبدکاووس بود

 فرماندار ویژه گنبدکاووس درباره پروژه‌های دهه فجر این شهرستان گفت: از مجموع پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی دهه فجر گنبدکاووس ۳۹۲ پروژه با هزینه پنج هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۶۱ طرح دیگر با هزینه پیش بینی شده سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

عبدالقدیر کریمی افزود: زنجیره تولید تخم مرغ و پولت (جوجه مرغ تخم‌گذار ) با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال، ساختمان پزشکی قانونی با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و بخش‌های "آنژیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و کلینیک تنفسی" بیمارستان پیامبر اعظم (ص) با ۴۶۵ میلیارد ریال اعتبار از طرح‌های مهم قابل افتتاح گنبدکاووس در دهه فجر امسال است.

وی آزمایشگاه همکار استاندارد صفای کوثر با ۷۰ میلیارد ریال، کارگاه تولید شیرینی‌جات شرکت تعاونی بهاردشت خانواده با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار و کارخانه تولید محصولات کانی غیرفلزی شرکت آریا صدف ایرانیان با ۱۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و شروع عملیات اجرایی سامانه رادار هواشناسی با پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال را دیگر طرح‌های دهه فجر این شهرستان برشمرد.

کریمی اضافه کرد: گنبدکاووس با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موفق شده در سه سال گذشته همواره ۵۵ تا ۶۰ درصد پروژه‌های این بخش در استان گلستان را از آن خود کند.

رامیان

شهرستان رامیان که با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت در دامنه‌های رشته کوه البرز شرقی واقع است، در ایام دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه اقتصادی و ۵۲ طرح عمرانی با مجموع اعتبار و سرمایه‌گذاری هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۹۱ نفر بود.

جواد صادقلو فرماندار رامیان درباره پروژه‌های دهه فجر امسال گفت: از طرح‌های ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در این شهرستان ۵۹ پروژه آماده بهره‌برداری و ۳ طرح نیز آغاز ساخت است که ۲ باب مدرسه سه کلاسه روستایی، یک واحد دامداری ۱۵۰ راس دام سنگین و ساختمان شهرداری خان‌ببین از طرح‌های افتتاحی و کارخانه تولید خوراک دام و طیور و اورژانس هوایی از طرح‌های است که ساخت آن آغاز شده است.

آزادشهر

 مردم شهرستان ۱۰۰ هزار نفری آزادشهر با افتتاح یا شروع عملیات اجرایی ۲۲۷ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی با هزینه و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال و ایجاد ۷۲۱ فرصت شغلی، به استقبال جشن‌های دهه فجر امسال رفتند.

فرماندار آزادشهر گفت که از مجموع ۲۲۷ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی این شهرستان در ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب ۱۷۱ پروژه افتتاحی و ۵۶ طرح نیز شروع عملیات اجرایی بود.

سیدرسول حسینی، کارخانه اسید سولفوریک، کارگاه سنگ شکن، کارخانه تولید روغن از سبوس برنج، واحد فرآورده‌های گوشتی، سردخانه و میوه‌جات، کارگاه بتن آماده و محصولات بتنی، مسکن محرومین، سازه سنگی ملاتی حوزه کاشیدار، برق رسانی سایت خوش ییلاق، گاز رسانی به روستای مهدی آباد و مسکن ملی جوانان را از جمله طرح‌های شاخص افتتاحی یا شروع عملیات اجرایی شهرستان آزادشهر در دهه فجر امسال برشمرد.

مینودشت

 مینودشت که از آن به سبب وجود منابع سرشار خدادادی مانند جنگل، کوهستان و چشمه سارهای فراوان به عنوان بهشت گلستان یاد می‌شود، دیگر شهرستان واقع درشرق این استان است که جمعیت ۸۰ هزار نفری آن در ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح یا شروع عملیات اجرایی ۲۰۹ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی با صرف افزون بر هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال و ایجاد ۲۳۷ فرصت شغلی بودند.

به گفته فرماندار مینودشت، افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این تعداد پروژه و هزینه انجام شده برای آنها با وجود مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی دولت به سبب تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در مقایسه با ایام دهه فجر سال قبل ۲ برابر شده است.

سیدابوالفضل حسینی نیا، لایروبی و مرمت قنوات، توسعه باغات و اراضی شیب دار، ۲۴ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، افزایش ظرفیت انتقال و توسعه شبکه اینترنت‌ پرسرعت، اصلاح خط انتقال آب و فاضلاب، پل و یادمان شهدای گمنام شهر مینودشت و دیوار حفاظتی رودخانه چهل چای را از مهمترین پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح و کلنگ زنی این شهرستان در دهه فجر امسال برشمرد.

گالیکش

جمعیت ۶۴ هزار نفری شهرستان گالیکش متشکل از اقوام مختلف و پیروان شیعه و اهل سنت در ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۱۱۳ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی و نیز شروع عملیات اجرایی ۵۵ پروژه دیگر با مجموع اعتبار و سرمایه گذاری ۹۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال بودند که با اجرای این طرح‌ها برای ۹۳ نفر از جوانان جویای کار این شهرستان کمتر توسعه یافته شرق گلستان به صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم شد.

علی اصغر میرزایی فرماندار گالیکش، ۱۴۵ واحد مسکن محرومان، ۲۳۴ مسکن روستایی، تولید کارخانه خوراک آبزیان، ۱۴ طرح آبی روستایی، چهار واحد بوم گردی و ۲ زمین چمن مصنوعی را از مهمترین پروژه های افتتاحی و احداث کانال‌های بتی اراضی زراعی، طرح هادی ۹ روستا و ساختمان بخشداری لوه و شهرداری صادق آباد را از مهمترین پروژه های کلنگ زنی این شهرستان عنوان کرد.

کلاله

کلاله که با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ منطقه شرق گلستان است همزمان با شروع جشن‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد بهره‌برداری از ۲۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار هزار و ۹۶ میلیارد ریال و نیز شروع عملیات اجرایی ۳۹ طرح دیگر با اعتبار پیش‌بینی شده ۲۶۲ میلیارد ریال بود.

فرماندار کلاله در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر این شهرستان که با حضور استاندار گلستان و محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت که با افتتاح یا شروع عملیات اجرایی ۲۸۲ پروژه عمرانی و اقتصادی که در مجموع هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای آنها هزینه شده یا خواهد شد، ۲۰۰ فرصت شغلی فراهم گردید.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: مجموع هزینه پروژه‌های افتتاحی و اعتبارات پیش بینی برای طرح‌های کلنگ‌زنی شهرستان کلاله در دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش دارد.

وی، شبکه توزیع و نصب انشعابات آب روستای "اجن سنگرلی"، نوسازی و بهسازی ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی، ساختمان اداره بهزیستی، مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای، احداث هفت فقره آب بندان خاکی و اجرای آسفالت روستای سوار بالا به قوشه چشمه را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی دهه فجر برشمرد و اضافه کرد: در این ایام، عملیات نوسازی و بهسازی ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی و بازسازی پل تخریب شده صالح آباد در سیل اخیر نیز آغاز شد.

مراوه‌تپه

هفتمین و آخرین شهرستان واقع درشرق گلستان، شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه است که در سال‌های اخیر رفع محرومیت‌ها و جبران عقب ماندگی‌های آن مورد توجه ویژه دولت و برخی نهادهای انقلابی مانند بنیاد علوی قرار گرفته است.

مردم مرزنشین مراوه تپه در ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۱۲۷ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی و شروع عملیات اجرایی ۴۶ طرح دیگر با مجموع سه هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال اعتبار بودند.

مردم این شهرستان ۶۵ هزار نفری که هرساله میزبان هشت هزار نفر جمعیت عشایر اکراد خراسان شمالی و رضوی نیز هستند پس از سال‌ها انتظار صاحب بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی شدند که عملیات اجرایی آن درسال ۹۵ با مشارکت دولت و بنیاد علوی شروع شده بود.

به گفته فرماندار مراوه‌تپه، برای عملیات ساختمانی این بیمارستان با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع بنیاد علوی مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال و دولت نیز برای خرید، انتقال و نصب تجهیزات پزشکی آن در بخش‌های اورژانس، درمانگاه، جراحی، زنان و زایمان و اطفال تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

امانگلدی ضمیر، مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های قابل بهره‌برداری مراوه‌تپه در دهه فجر امسال را ۲ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای ۷۲۵ نفر و اعتبار پیش بینی شده برای طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن در این ایام شروع شد را نیز هزار و ۷۳ میلیارد ریال با ایجاد ۳۴ فرصت شغلی اعلام کرد.

فرماندار مراوه‌تپه افزود: علاوه بر افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی و بهره‌برداری از ۵۴۵ واحد مسکن محرومان، پروژه‌های دیگری از جمله در بخش گازرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستایی، مخابرات، آسفالت راه‌های روستایی و خانه بهداشت در ایام دهه فجر امسال دراین شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن شروع شد.

 هادی حق شناس استاندار گلستان در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۳ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در ۲ سال ابتدایی آغاز فعالیت و نیز سه سال اخیر با مشکل تحریم‌ ظالمانه مواجه بود و به طور میانگین هر ماه ۱۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی و صادرات غیرنفتی خود را از دست می‌داد.

وی گفت: با این وجود خدمات دولت و اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی کشور و نیز استان گلستان نه تنها متوقف نشد بلکه بر تعداد پروژه‌ها در بخش‌های مختلف نسبت به عملکرد دولت قبل افزوده شد.

استاندار گلستان اضافه کرد: همزمان با دهه فجر امسال سه هزار و ۱۴۱ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغال‌زا با صرف افزون بر ۵۸ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح یا عملیات ساخت آن آغاز شد که با اجرا و تکمیل این طرح‌ها حدود هفت هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

حق شناس بابیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه در استان افتتاح شده یا عملیات ساخت آن آغاز شده بود که این رقم امسال افزون بر ۲۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافت، افزود: از مجموع اعتبارات دهه فجر امسال استان ۳۵ هزار میلیارد ریال مربوط به افتتاح ۲ هزار و ۵۳۳ طرح و بقیه برای آغاز ساخت ۶۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی است.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات دولت در گلستان، تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۲ فقط سه هزار هکتار زهکشی اراضی در استان انجام شده بود اما اکنون این رقم به ۸۰ هزار هکتار افزایش یافته و ۹۰ هزار هکتار دیگر نیز در دست اجرا است و تولید گندم در ۳۵ هزار هکتار اراضی زهکشی شده شهرستان گمیشان از ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار به ۲.۵ تن افزایش یافته است.

استاندار گلستان، افزایش اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از ۳۳۰ هزار هکتار قبل از سال ۹۲ به حدود ۷۰۰ هزار هکتار، افزایش تعداد دستگاه‌های سی تی اسکن مراکز درمانی استان از سه دستگاه به ۱۱ دستگاه و اضافه شدن هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید به کلاس‌های درس را از دیگر اقدامات دولت در این استان شمالی برشمرد.

حق شناس گفت: همه این اقدامات درحالی صورت گرفته که درآمدهای نفتی و صادرات غیرنفتی دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت قبل حداقل به یک سوم کاهش یافته است بنابراین منتقدان باید با نگاه منصفانه و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، عملکرد و خدمات دولت را نقد کنند.

وی افزود: درحادثه سیل روزهای نخستین سال ۹۸ حدود ۴۸ هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف گلستان خسارت وارد شد که با حمایت دولت و فقط در حوزه مسکن، ۲۲ هزار واحد مسکونی ساخته یا تعمیر شد.

برچسب‌ها گنبدکاووس افتتاح طرح رامیان مینودشت گالیکش گلستان مراوه تپه آزادشهر کلاله دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس افتتاح طرح رامیان گنبدکاووس افتتاح طرح رامیان مینودشت گالیکش گلستان مراوه تپه آزادشهر کلاله دهه فجر اخبار کنکور چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب دهه فجر امسال شاهد افتتاح مهمترین پروژه شروع عملیات اجرایی شروع عملیات اجرایی میلیارد ریال اعتبار آغاز عملیات اجرایی هزار میلیارد ریال دهه فجر امسال تولیدی و اقتصادی عمرانی و اقتصادی استاندار گلستان دهه فجر امسال میلیارد ریال سرمایه گذاری هزار نفر جمعیت استان گلستان پروژه عمرانی مجموع اعتبار بهره برداری شرق گلستان هزار هکتار مراوه تپه فرصت شغلی هزار نفری پیش بینی ۲ هزار سه هزار آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: استاندار مازندران با تمام توان در این استان مشغول خدمت بودند، اما به خواست خودشان قرار بر جابه‌جایی شد و از این به بعد در حوزه معاونت اول ریاست جمهوری مشغول به خدمت خواهند شد.

کد خبر 846627 منبع: تسنیم برچسب‌ها استان مازندران وزارت کشور استاندار- دولت خبر ویژه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • فناوری در خدمت جنایت
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت