Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابطه افغانستان و ایران دچار گسست نمی‌شود، باوجودی که در مقاطعی نوساناتی را تجربه کرده است اما انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی بیش از گذشته دوملت را همدل ساخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفترمنطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بسیاری از تحلیلگران و صاحب‌نظران از انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن یاد می‌کنند و این طبیعی است که چنین پدیده‌ای در چارچوب جغرافیای ایران محصور نماند، بلکه تأثیر خود را نه تنها در منطقه بلکه در سطح بین‌الملل نیز بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) باعث بیداری و هوشیاری دیگر کشورها شد، زیرا با ایده‌ها و شعارهای والایی که مطرح کرد نوعی از آگاهی را به مردم جهان ارائه کرد و مستضعفین جهان به خوبی پیام آن را درک کردند.

رهبری امام خمینی (ره) توانست نگرش به باورها و ارزش‌های اسلامی را تغییر دهد و توانست آن را تبدیل به یک منظومه فکری واحدی در آورد که کلیه ساختارهای فردی، اجتماعی و سیاسی را در بر بگیرد.

حضرت امام خمینی (ره) برای تمام مردم جهان به عنوان یک الگو و شخصیت بزرگ شناخته شده است، طبعا مردم افغانستان به عنوان ملتی مسلمان که در کنار جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برند و خیلی پیش‌تر از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد مردم افغانستان خود را از لحاظ دینی اعتقادی و باورهای دینی پیرو ایشان می‌دانستند.

حضرت امام همواره توجه ویژه‌ای به افغانستان داشته است؛ در جایی تاکید می‌کند: مشکل مسلمین فقط قدس نیست! مگر افغانستان از مشکلات مسلمین نیست؟!

در ادامه برخی از کلام امام خمینی(ره) درباره افغانستان را ببینید:

امام خمینی(ره) خطاب به دشمنان افغانستان: اینها نفهمیدند شوری با همه‌ی قدرت و ابزار مدرنی که دارد در افغانستان پوزش به خاک مالیده شده است!

هرساله شاهد این هستیم که به مناسبت‌های مختلف مردم افغانستان با برپایی محافل و مجالس از حضرت امام به عنوان شخصیت ماندگار در تاریخ و انقلاب اسلامی در ایران به خوبی و نیکی یاد کرده‌اند.

داستان همراهی و خون‌شریکی و همدلی دو ملت ایران و افغانستان که از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است، داستان ناتمامی است که با رخ دادن هر واقعه‌ای صحنه‌هایی برجسته به تصویر کشیده می‌شود.

امام خمینی (ره): مردم افغانستان مهمان ما هستند، باید از آنها پذیرایی کردافغانستان اولین ملتی بود که پیام امام(ره) را شنید/ دستور رهبری برای تحصیل کودکان همکاری کریمانه‌ای بودشخصیت‌های افغانستان: امام خمینی (ره) متعلق به یک مذهب و کشور نیستامام خمینی (ره) در کلام شخصیت‌های افغانستان؛ امام از مقیاس اسلام به جهان می‌نگریست

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خمینی ره دهه فجر اخبار افغانستان امام خمینی ره دهه فجر اخبار افغانستان مردم افغانستان انقلاب اسلامی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به این مناسبت مراسم عزاداری دیشب در مساجد و تکایای شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد 

امروز هم دوستداران و عاشقان اهل بیت ع بعد از عزاداری در خیابان‌های شهر داالمومنین خوی در بقعه شیخ نوایی گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند

دیگر خبرها

  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • عزاداری مردم استان همدان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • عزاداری مردم روستای «خمی» بردسکن در سالروز شهادت امام صادق (ع)