Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رضا زاده رئیس انجمن وزنه برداری معلولین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص موفقیت ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی را به تمام ملت ایران تبریک عرض می‌کنم. ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رشته وزنه برداری که رشته تخصصی خودم است ورود می‌کنم. پس پیروزی انقلاب اسلامی قهرمانی‌ها و مدال‌های رنگارنگ زیادی برای کشورمان در این رشته ورزشی کسب شده است. تا دهه ۷۰ مدال‌های آسیایی و چند مدال جهانی در رده نوجوانان کسب شد.

او ادامه داد: در دهه ۸۰ هم مدال‌های رده بزرگسالان جهان و المپیک کسب شد که آن زمان خودم هم عضو تیم ملی وزنه برداری بودم. در المپیک سیدنی من و توکلی توانستیم مدال‌های خوش رنگی را کسب کنیم. المپیک آتن بود که باز هم با دعای خیر مردم عزیز کشورمان موفق شدم باز هم مدال طلای المپیک را کسب کنم. در المپیک ۲۰۱۲ هم به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری حضور داشتم. در المپیک لندن وزنه برداران ایران درخشان ظاهر شدند و از ۶ اعزامی به المپیک ۵ مدال کسب کردیم، ۳ مدال طلا و ۲ مدال نقره بود. مهم‌ترین بخش این موفقیت‌ها رکورد‌هایی بود که وزنه برداران از خود به جا گذاشتند.

امروزه امکانات بسیار خوبی در اختیار ورزشکاران است

رضازاده در خصوص رشد امکانات ورزشی پس از پیروزی انقلاب عنوان کرد:  امروزه امکانات بسیار خوب و به روز تری در اختیار ورزشکاران قرار داده می‌شود. سال ۱۳۷۴ امکانات این روزها را نداشتیم. بودجه فدراسیون وزنه برداری نسبت به گذشته افزایش داشته و زیر ساخت‌های وزنه برداری در سراسر کشور بهتر شده است.

او افزود: همین پیشرفت‌ها و شرایط مطلوب باعث شده است تا انتظار مردم از ورزشکاران بالا برود. ما چه در وزنه برداری و چه در رشته‌های مختلف ورزشکاران بسیار خوبی داریم. حدود ۵ ماه دیگر هم المپیک و پارالمپیک توکیو را در پیش داریم.

مقام معظم رهبری جوانان این مرز بوم را دوست دارد

حسین رضازاده در خصوص دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری جوانان را دوست دارند، همیشه برای موفقیت ورزشکاران دعا می‌کنند. این نشان دهنده این است که رهبر عزیز ما چقدر به ورزش اهمیت می‌دهند. دیدار صمیمانه با رهبر دلگرمی بزرگی برای ورزشکاران است چرا که صحبت‌های پدرانه ایشان همیشه پشتوانه ورزشکاران است.

بیشتر بخوانید

جهش ورزش ایران در المپیک پس از انقلاب/چشم امید در توکیو به مدال آوران سابق به علاوه یک شگفتی ساز انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی حسین رضازاده پیروزی انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید