Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی ویدئویی به زبان انگلیسی گفت: ۴۲ سال پیش مردم ما در یک انقلاب عظیم مردمی پیروز شدند. برخلاف دیگر خیزش‌های مشابه در تاریخ جهان، انقلاب اسلامی ما در حالی به موفقیت رسید نه بر قدرت‌های خارجی متکی بود و نه هیچ یک از گروه‌های مسلح آن را رهبری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه پویش یکصد ساله مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود و رسیدن به حاکمیتی پاسخگو با وجود تمام موانع از جمله توطئه‌های خارجی و تنها با اتکا به قدرت مردم به ثمر رسید، اضافه کرد: ما راه درازی را از آن زمان پیموده‌ایم و در حرکت به سمت دستیابی به ایده‌آل‌هایمان از پای نخواهیم نشست.

وزیر امور خارجه گفت:‌ یکی از دستاوردهای کلیدی ما بهره‌گیری از استعداد و توانمندی‌های مردم خود بوده است.

  پنجره کنونی به سرعت در حال بسته شدن است

وی با بیان اینکه این امر به ما این امکان را داده است تا از گسترده‌ترین زیربنای صنعتی داخلی و قدرت علمی و فناوری بومی برخوردار باشیم، اظهار داشت: ما در حالی به این دستاورد و دستاوردهایی به مراتب بیش از این دست یافته‌ایم که با طولانی‌ترین و گسترده‌ترین کارزار تروریسم اقتصادی در تاریخ اخیر مواجه بوده‌ایم.

ظریف ادامه داد: حتی همه گیری کووید-۱۹ هم دولت پیشین ایالات متحده را به آن وانداشت که از هجمه قانون شکنانه‌اش علیه مردم عادی ایران دست بردارد. دونالد ترامپ بر این افسانه قمار کرد که ایران ملتی است که می‌توان آن را بین فروپاشی و تسلیم مجبور به انتخاب کرد. همه دیدیم که آن شرط بندی به چه نتیجه‌ای منتهی شد.

وی اضافه کرد: اما واقعیت این است که ترامپ نه اولین و نه دومین بلکه هفتمین رئیس جمهور پیاپی ایالات متحده بود که چنین شرطی بست و شکست خورد.

ظریف عنوان کرد: با حضور دولتی جدید در واشنگتن این فرصت وجود دارد که رویکرد تازه‌ای آزموده شود، اما پنجره کنونی به سرعت در حال بسته شدن است. به زودی دولت من مجبور خواهد بود تا اقدام جبرانی تازه‌ای اتخاذ کند، در پاسخ به عدم پایبندی تاسف بار آمریکا و اروپا به تعهداتشان ذیل توافق هسته‌ای، این اقدام جبرانی همانگونه توسط پارلمان ما مقرر شده و در انطباق با حقوق ما در چارچوب برجام شامل گسترش برنامه هسته‌ای ما و کاهش همکاری‌مان با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: این امر تنها در صورتی قابل اجتناب است که ایالات متحده تصمیم بگیرد که از شکست حداکثری ترامپ درس بگیرد، نه اینکه به آن گرایش داشته باشد.

 همسایگان نمی‌توانند منتظر آن بمانند که بیگانگان امنیت‌شان را تامین کنند

ظریف با بیان اینکه ایران بارها و بارها آمادگی‌اش را برای تعامل و همکاری در جهت اهداف مشترک‌مان با همسایگانمان ثابت کرده است، اظهار داشت: هدف دائمی ما در تمامی تلاش‌هایمان ساخت منطقه‌ای با ثبات‌تر، آرام‌تر و شکوفاتر بوده است و در این خصوص ابتکارهایی را ارائه کرده‌ایم.

وی گفت:‌ امیدوارم همسایگان ما نیز آموخته باشند که نمی‌توانند منتظر آن بمانند که بیگانگان امنیت‌شان را تامین کنند. ما باید بر یکدیگر تکیه کنیم. چرا که تقدیر جغرافیایی آن است که ما همواره همسایه یکدیگر باقی خواهیم ماند.

وزیر خارجه اضافه کرد: ما ایرانی‌ها همان کاری را می‌کنیم که می‌گوییم و از همه مهمتر همواره به قول خود وفاداریم. در سالگرد انقلابمان بار دیگر بر این دعوت تاکید می‌ورزیم که از پنجره فرصت کنونی برای پذیرش گفت‌وگو و پایان دادن به خصومت بی حاصل علیه مردم ایران بهره گرفته شود.

کد خبر 584296 برچسب‌ها ایران و آمریکا محمدجواد ظریف جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا محمدجواد ظریف جوزف بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید