Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، امسال به مناسبت ۲۲ بهمن، چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راهپیمایی پیاده جای خود را به رژه خودرویی و موتوری داده است.

رژه بزرگداشت ۲۲ بهمن در شهرستان فیروزآباد نظیر سایر شهرستان‌ها با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان به همراه تعداد زیادی از شهروندان با خودروهای خود که به رنگ پرچم ایران درآمده بود، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فیروزآباد این مراسم از خیابان شهید سردار قاسم سلیمانی و حسینیه ثارالله آغاز شده و در طول مسیر میدان آیت‌الله طالقانی، بلوار امام حسین(ع)، بلوار آیت‌الله شهید دکتر بهشتی ، میدان سرداران ، بلوار شهید محمدصادق دشتی ادامه پیدا کرد و در پایان این مراسم، مقبره شهدای گمنام فیروزآباد آخرین نقطه این رژه موتوری و خودرویی بود.

مردم ایران به خاطر حاکمیت دین در کشور به عزت و سعادت رسیدند

آیت‌الله سیدعزیزاله هاشمی زاده در این مراسم در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شهر فیروزآباد با تبریک سالروز پیروزی انقلاب و تشکر از حضور پرصلابت آنها به دستاوردها و موفقیت های نظام در ۴۰ سال گذشته با وجود تحریم‌ها و تهدیدها ، اظهار داشت: امروز مردم ایران به خاطر حاکمیت دین در کشور به عزت و سعادت رسیدند و باید مردم و مسوولان صادقانه رسالت خود را تا تحقق کامل آرمان های امام امت با قوت و درایت ادامه دهند.

وی که در روز حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردار دل ها سخن می گفت، با بیان اینکه عزتی که داریم، مدیون ایثار شهیدان و مقاومت مردم ولایی و انقلابی است افزود: باید روحیه ایمان، فداکاری در راه دین و ارزش‌های الهی، صداقت، ولایتمداری و حضور در صحنه‌های مختلف ادامه یابد، زیرا آنچه موجب قوام و تداوم انقلاب شده، استمرار راه امام راحل و اطاعت از مقام معظم رهبری است.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: نظام ما امروز به خاطر مقاومت و ایستادگی  مردم در سایه انقلاب به رغم تمام دشمنی‌ها با قدرت به راه عزت‌ خود ادامه می‌دهد و در دنیا و نزد ملت‌ها به عزت جهانی دست یافته است .

هاشمی زاده بیان داشت: مسوولان اجرایی وظیفه دارند همواره  قدردان این مردم فداکار باشند چرا که خدمت به آنها و حل مسائل توفیقی است که نصیب هر فردی نمی‌شود و باید با افتخار خدمت را ادامه دهند.

وی همچنین یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهید سلیمانی را گرامیداشت و گفت: سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، این انسان تربیت شده دست امام و انقلاب بود که مقام معظم رهبری او را یک مکتب نامیدند.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: مسوولان در هر پست و مقامی که هستند باید همواره قدردان وفاداری مردم به نظام، انقلاب و ولایت باشند و صادقانه با عزمی راسخ و روحیه انقلابی برای حل مسائل و رسیدگی به مشکلات اقدام کنند.

مراسم رژه موتوری و خودرویی شهرستان فیروزآباد که امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی متفاوت از سال پیش و سالهای گذشته بود با قرائت قطعنامه سراسری ۲۲ بهمن به پایان رسید. همچنین گلبانگ الله اکبر در شب ۲۲ بهمن در فیروزآباد طنین انداز شد.

 رژه خودرویی یوم الله ۲۲ بهمن در زرین دشت

به مناسبت طلیعه چهل و دومین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی و یوم الله ۲۲بهمن مردم همیشه در صحنه زرین دشت در حرکتی خود جوش و نمادین صحنه هایی از عشق به وطن را با رژه موتوری و خودرویی به نمایش گذاشتند.

برپایی جشن انقلاب در زرین دشت به شکرانه پیروزی شکوهمند انقلاب امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مثل سایر نقاط کشور به صورت متفاوت  در قالب کارناوال‌های خودرویی و موتوری با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد.

این مراسم با رنگ و بویی متفاوت اما با  پخش نواهای انقلابی خیابانهای زرین دشت را آکنده از طنین خوش پیروزی و یاد آور خاطرات شیرین سال ۵۷ نمود.

در این میان مردم  زرین دشت از خرد و کلان ، پیر و جوان با حضور در خودروها  و موتور سیکلت و دوچرخه های خود  با حضور در محل  شهدای گمنام  این شهرستان نشان دادند که همواره همراه انقلاب شکوهمند اسلامی هستند و راه امام مراحل و شهدای گرانقدر را ادامه می دهند.

رییس اداره  تبلیغات اسلامی زرین دشت در گفت و گو با خبرنگار  فارس اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و محدودیت موجود و ضرورت رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی، متفاوت با شیوه سال های گذشته در حال برگزاری گردید.

حجت الاسلام چمانه افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به شکل پیاده روی نبود، بلکه رژه خودرویی و موتوری به صورت نمادین در مرکز شهرستان زرین دشت برگزار گردید.

وی خاطرنشان کرد: مسیر راهپیمایی در شهرستان زرین دشت از ابتدای بلوار فرمانداری آغاز و پس تجدید پیمان با شهدا در محل گلزار شهدای این شهرستان و پس از طی چندین مسیر تا بلوار خلیج فارس در جوار یادمان شهدای گمنام قطعنامه انقلاب اسلامی قرائت گردید.  

رئیس اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان زرین دشت  تاکید کرد: مراسم راهپیمایی خودرویی و موتوری به صورت سراسری و همزمان با سایر نقاط کشور ساعت ۹ صبح آغاز و تا یک ساعت ادامه داشت.

با حضور حماسی ، پرشور و آگاهانه مردم کوار ، راهپیمایی و رژه موتوری در چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

روستائیان ممسنی و رستم؛ پیشگام راهپیمایی جشن انقلاب

امروز و در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روستاییان ساکن شهرستان‌های ممسنی و رستم، با همان وقار و سادگی همیشگی، یک بار دیگر بدون ادعا و چشم‌داشت، با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان کردند.

از روستا و روستاییان که صحبت به میان می‌آید تلاش، سادگی و ساده‌زیستی‌ آنها برایمان تداعی می‌شود و گاهی فراموش می‌کنیم که بخش وسیعی از سرمایه‌های انسانی و پشتوانه‌های نظام و انقلاب، بی‌وقفه و بدون هیچ ادعایی در روستاها سربازی می‌کنند و سهمشان از سفره انقلاب، به زور بازو و تلاششان وابسته است و پشت هیچ تریبونی آن‌را داد نزده‌اند.

از روستاها که سخن به میان می‌آید، برای همه ما که چهار دیواری‌های شهری اسیر مدرنیته شده‌ایم؛ شاید فقط همان شعر «خوشا به حالت ای روستایی چه شاد و خرم چه باصفایی» مرور شود، غافل از آنکه بسیاری از این مردم با وجود کمبود امکانات، با صبر و متانت چرخ زندگی را گردان نگه داشته و در تمام عرصه‌ها و میادین پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

همزمان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم روستاهای دو شهرستان ممسنی و رستم یک بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید پیمان کردند.

از مردمی سخن می‌گویم که قبل از انقلاب و در دوران‌های مختلف با ارق ملی و غیرتشان، دین خود را به نام وطن ادا نمودند و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با حضور پررنگ‌شان در دفاع مقدس حماسه آفریدند و بعد از آن نیز در دفاع از حریم مرزها و در جایگاه مدافعان حرم و سلامت خوش درخشیدند.

گوشه گوشه این دو شهرستان را که مرور می‌کنیم، بوی غیرت و مردانگی به مشام می‌رسد و در دور افتاده‌ترین نقاط هم عطر حضور شهیدان فضا را آراسته است.

از روستای ۱۹ شهیده مشایخ دشمن‌زیاری تا نظرآباد سورنا یعنی روستایی که بیش از ۳۰ شهید دارد، از ابتدای ممسنی تا انتهای رستم از میلاتون و مهرنجان ممسنی تا تیرازجان و پهون رستم، به هر کجا که امروز نگاه می‌کنم زمین کشاورزی، مدارس، مساجد کوچک و حتی تراکتورها و موتورسیکلت‌های پدران و پسران آبادی‌ها مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران است که این نقاشی زیبا، بیانگر عشق و ایستادگی بی پایان این مردم است.
 
شهرستان‌های ممسنی و رستم در استان فارس، بیشترین تعداد روستاها را در بر دارند و حضور شیر زنان و دلیر مردان این روستاها که در مجموع حدود ۱۰۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب نموده‌اند، تبلور واقعی نصر من الله و فتح قریب است چرا که شعار امروز جوانان امیدوار و امیدآفرین این دو شهرستان نیز «اندکی صبر سحر نزدیک است» بوده و در کنار برنامه‌های متنوعی که در ایام الله دهه فجر داشته‌اند، روشنگری و ترویج فرهنگ کار و تلاش در بستر روستاها و احیای مجدد روستاهای خالی از سکنه نیز یکی از مهمترین اقدامات این جوانان است.

امیدواریم در سایه چتر گسترده انقلاب اسلامی، بیش از پیش شاهد رشد و تعالی روستاها باشیم تا این قشر خدوم و بی‌ادعا و مولد از جامعه بزرگ ایران اسلامی نیز تا به بار نشستن آرمان‌های انقلاب و پس از آن در دولت کریمه حضرت حجت(عج) نیز ثابت قدم و آماده در میدان بمانند.

 

یوم الله ۲۲ بهمن یادآور روزهای پرشور انقلاب و حضور میلیونی مردان و زنان ، دختران و پسران این مرز و بوم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از‌ تجمعات به صورت رژه موتوری و خودرویی برگزار شد.

در داراب هم‌زمان و همگام با سراسر میهن اسلامی این رژه به صورت باشکوهی با حضور خیل عظیمی از همه اقشار مردم، مسئولین شهرستان و نیروهای نظامی و انتظامی سوار بر موتور و خودرو برگزار شد.

صبح امروز چهارشنبه 22 بهمن ماه 99 همزمان با سراسر کشور، جشن چهل و دو سالگی انقلاب و راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در کوار با حضور مسئولین و مردم انقلابی شهرستان برگزار شد.

در شهرستان کوار، مردم غیور و انقلابی شهرستان با حضور باشکوه در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن و گرامیداشت چهل ودو سالگی انقلاب با اعلام حمایت قاطع از نظام جمهوری اسلامی یک بار دیگر با آرمان های امام (ره) ، مقام معظم رهبری و شهدای والا مقام تجدید بیعت نمودند.

در این مراسم که با حضور فرماندار شهرستان ، نماینده شهرستان، امام جمعه ، اعضای شورای تامین ، طلاب و روحانیون ، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیجیان، فرهنگیان و دانش آموزان ، مسئولان و کارکنان ادارات وسایر اقشار برگزارشد ، راهپیمایان با رژه موتوری و طی کردن مسیر راهپیمایی از مرکز شهر و میدان شهدا تا مصلای چهارده معصوم کوار پشتیبانی بیش از پیش خود را از انقلاب مردمیِ اسلامی بار دیگر به نمایش گذاشتند.

پس از حضور راهپیمایان در خیابان مصلا  حجت الاسلام و المسلمین گشول امام جمعه شهرستان کوار به عنوان سخنران اصلی با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: بنیان گذار نستوه و مبارز این انقلاب  شکوهمند و استوار اسلامی  به درستی آن را سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوت و جلوه از نهضت پرعظمت حضرت محمد نامیدند  از این روست که پس از انفجار مهیب در شرق عالم اکنون شاهد افول تمدن منحط غرب و بویژه شاهد افول هیمنه پوشالی آمریکا هستیم .
وی سپس  یادآور شد  که خاتمه یافتن قرن ها ظلم و فساد تبعیض و بی عدالتی که از سوی طاغوت دوران  بر نسل بشر تحمیل شده است امید و آرزوی موهوم نیست ، و افزود:  جنگ جهانی  در حوزه های امنیت ، سیاست ، اقتصاد فرهنگ و عقلانیت هم نتوانست هدف استکبار درون تهی و مفتضح شده را تامین کند.

سپس با قرائت قطعنامه 10 بندی شورای هماهنگی تبلیغات توسط امام جمعه و تاکید بر مسائلی همچون التزام عملی به تبعیت از ولایت فقیه، آمادگی برای حضور در عرصه های جهاد ، یادآوری خطاهای محاسباتی دشمن، اعتماد به وعده نصرت الهی ، نفی امید به بیگانه و نیز دعوت به وحدت کلمه حول محور ولایت، مردم انقلابی حاضر قطع‌نامه مذکور را با صدای رسای تکبیر و مرگ و برآمریکا تایید کردند. در پایان نیز پرچم آمریکا، رژیم صهیونیستی و تمثال ترامپ به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی رژه خودرویی شهرستانهای فارس رژه موتوری و خودرویی خودرویی و موتوری شکوهمند انقلاب آرمان های امام ممسنی و رستم چهل و دومین شهرستان ها امام جمعه برگزار شد زرین دشت یوم الله بار دیگر چهل و دو ۲۲ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • آیا می شناسیدش؟
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید