Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:36:50 GMT

الگوی سوم زنان ایرانی، زن نه شرقی نه غربی است

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۱۲۹۷

الگوی سوم زنان ایرانی، زن نه شرقی نه غربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن بنیاد بین المللی غدیر استان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از تعدادی از بانوان فعال فرهنگی تجلیل کرد.

منصوره کیانی معاون امور بانوان بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز هدف از برگزاری چنین برنامه ای را الگوسازی برای جوانان ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:همزمان با برگزاری نشست تخصصی ولایت از منظرحضرت زهرا(س) توسط بنیاد بین المللی غدیر و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به معرفی برخی الگوهای فاطمی و تبیین نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و ولایت مداری پرداخته شد.

کیانی ادامه داد: تجلیل از بانوان فعال و فرهیخته در عرصه های فرهنگی، دینی، اجتماعی، علمی، ورزشی  برای اولین سال برگزاری از امسال کلید زنی شد و به امید خدا سال های آینده نیز طراحی شده و ادامه خواهد داشت.

معاون امور بانوان ستاد بین المللی غدیر هدف از اجرای این برنامه را معرفی الگوهای عملی برای نوجوانان و جوانان ذکر کرد و افزود:تجلیل از نخبگان در جهت معرفی الگوهای عملی، یکی از اصول و روش های تربیتی است، اگر الگوهای عملی در جامعه معرفی شوند باعث ایجاد علاقه و اشتیاق در نوجوانان و جوانان می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تعدادی از بانوان فعال و فرهیخته در تبریز که از قبل شناسایی شده بودند به این محفل دعوت شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.البته باید اذعان کرد از این بانوان پرتلاش و نخبه در استان ما زیاد هستند ولی مطمئنا با توجه به کمبود وقت دعوت از همه آنها میسر نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح الگوی سوم زن از سوی مقام معظم رهبری اظهارداشت: 
رهبر معظم انقلاب با اشاره به  الگوی مشترک انقلاب اسلامی و نقش تاریخی زن در دین اسلام الگوی زن نه شرقی و نه غربی را در پیام‌شان به کنگره‌ «هفت هزار زن شهید کشور» مورد تاکید قرار دادند. ایشان الگو و طرح واره و چارچوبی از زن مسلمان معرفی می کند که به دور از نگاه های مبتذل و دست پایین و ضعیف به زنان است و بلعکس آنان را کانون تحول و اعتلای جوامع و به سمت رشد و پیشرفت معرفی می کند.

کیانی خاطرنشان کرد: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، زن نه شرقی، نه غربی است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود.

وی ادامه داد: این نگاه متعالی نیازمند تبیین و گفتمان سازی چه در داخل کشور و چه در جوامع مختلف اسلامی و ... است. رسالتی بس خطیر که در امواج انحرافی بر دوش زنان مسلمان ایرانی نهاده شده تا در جهت تبیین جایگاه واقعی زنان هم خود الگو باشند و هم این جایگاه را به زنان جهان بشناسانند.

معاون امور بانوان ستاد بین المللی غدیر استان آذربایجان شرقی ادامه داد:  هیچ وقت اسلام نمی خواهد که زن در کنج خانه بماند بلکه همیشه تاکید می کند با رعایت حجاب و عفاف می تواند بسیار تاثیرگذار باشد همچنان که نقش زنان در مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است و اگر شهدا تربیت شدند و به حماسه افرینی پرداختند در سایه تربیت و مجاهدت های همین مادران است.

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: زن دفاع مقدس آذربایجان شرقی زنان ایرانی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز عفاف بین المللی غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، به مناسبت هفته کار و کارگر مسابقات قویترین مردان و دارت بانوان ویژه کارکنان مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران در سالن هلال احمر شهرستان بافق برگزارشد.   در اولین دوره از مسابقات قویترین مردان بیش از ۲۰ ورزشکار دردو وزن منفی۸۰ و مثبت ۸۰ کیلوگرم و در۴ آیتم با هم به رقابت پرداختند.   در پایان این مسابقات و در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم علیرضا فلاح به عنوان قهرمانی دست یافت و قویترین مرد فلات نام گرفت.   در این وزن مهدی بافقی دوم و حسین صالحی به مقام سوم دست یافتند.   اما در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم مسعود غلامی پدیده این دوره از مسابقات شد و بر سکوی نخست ایستاد.   امیرحسین فتاحی دوم شد و حسین سلطانی نژاد جایگاه سوم را از آن خود کرد.   در مسابقات دارت ویژه بانوان نیز ورزشکاران به رقابت پرداختند که در پایان سمانه رمضانپور قهرمان شد، فائزه عسکری جایگاه دوم را از آن خود کرد و زینب ابوالحکیمی به مقام سوم رسید.   اختتامیه این مسابقات با حضور حمید رحیمی مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی، نوری رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان، ایزدیان رئیس اداره ورزش و جوانان، پورذکریا مدیر امور معادن و امیری رئیس روابط عمومی مجتمع برگزار و از مقام آوران با اهدا حکم قهرمانی و هدیه‌ای تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا