Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تشریح تفاوت توجه به بانوان در زمان طاغوت و انقلاب اسلامی، گفت: ملت ایران در طول ۴۰ سال به‌اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری لحظاتی قبل در همایش اعضای هیات مرکزی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد با اشاره به اینکه در فضای مجازی برنامه‌های بسیار خوب و تازه‌ای را می‌توان انجام داد، گفت: یکی از کارهایی که می‌بایست همه دانش آموزان جدی بگیرند، ارتقا سواد رسانه‌ای است چون بحث بسیار مهم و باارزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه شناخت فرصت‌ها و تهدیدها در بحث سواد رسانه است که باید به آن توجه کرد افزود: نگاه و بینشی است که فرصت را به شما می‌دهد از این محیط جدید بهترین استفاده را از جهات معنوی انقلاب ببرید و آسیب نبینید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: بسیاری از آسیب‌های جوانان در فضای مجازی به علت بی‌سوادی و کم‌سوادی رسانه‌ای است چون ابعاد این مسئله را به‌خوبی اشراف ندارند و بجای اینکه در این محیط صید داشته باشند، صید می‌شوند و خطری است که احساس می‌شود.

وی پرچم‌دار سواد رسانه‌ای باید دانش آموزان انجمن‌های اتحادیه‌های اسلامی باشند افزود: همه خودشان قوی باشند و هم اینکه بتوانند افراد دیگر را جذب کنند.

حاج علی‌اکبری در زمان طاغوت سواد جامعه ایران بسیار کم و پایین بود، اظهار داشت: در ولایت الهی اولین گروهی که تقویت می‌شوند بانوان هستند درحالی‌که در زمان طاغوت یکی از گروه‌های اصلی که تحقیر می‌شدند بانوان بودند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: هر جا جاهلیت و طاغوت حاکم باشد اولین گروهی که شئون شخصیت آنها نادیده گرفته می‌شود، بانوان هستند که در ولایت الهی این مسئله بالعکس و بانوان در درجه بالای شخصیت قرار دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: تصویری که قبل از پیروزی انقلاب در خصوص بانوان وجود داشت، تصویر بسیار ضعیف و شرم‌آوری بود که برگرفته از فرهنگ غربی بود اما امام خمینی (ره) به اولین گروهی که توجه ویژه کردند بانوان بودند.

وی با تأکید بر اینکه الآن ملت ما ازنظر سیاسی و فهم عمومی یکی از قوی‌ترین مردمان جهان هستند، گفت: طی این 40 سال ملت ایران به‌اندازه 400 سال رشد فکری و علمی و... کردند و شاهد تحول الهی و عنایت پروردگار بر این ملت شریف و عزیز هستیم که همچنان هم دارد.

حاج علی‌اکبری در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی شاهد رشد بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف بوده است، اذعان داشت: در ولایت الهی هر چه جامعه ازنظر فکری، شناختی و بصیرتی قوی‌تر باشند، کار ولایت خدا آسان‌تر است چون خود را بر جامعه تحمیل نمی‌کند ولی در زمان طاغوت برعکس این مسائل بود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه خدای متعال فرد مؤمن، خانواده و جامعه را قوی می‌خواهد، اذعان داشت: فرد مؤمن اگر در اقتصاد، فرهنگ، اخلاق، معنویت و علم هر چه قوی‌تر باشند بهتر است که این نیز خواسته خدای متعال است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هنر انجمن اسلامی یک تلاش جمعی برای قوی شدن است، افزود: این جمع برای قوی شدن یکدیگر را تشویق و کمک و یاری می‌کنند و این احساس را در یکدیگر تقویت می‌کنند تا به شناخت و تفکر و قرارهای معنوی برسند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری جمعی برای ارتقا نظام و انقلاب است، اظهار داشت: دانش آموزان اتحادیه‌های اسلامی باید در مسئله قوت فکری و قوت قلبی توجه داشته و برای رسیدن به آن تلاش کنند چون مؤمن باید قوی القلب و ایمان محکم داشته باشد که این مسائل هم در جوانی شکل می‌گیرد.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه سهم دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی از بیانیه گام دوم در درجه اول معنویت و اخلاق است، اظهار داشت: برای دوره سنی مقطع دبیرستان چیزی که حرف اول را می‌زند قوت در اخلاق و معنویت و قوت فکری بر بنیان‌های فکری و بصیرتی است که اولویت دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: در بحث ترویجی نیز مقدمه بیانیه و ادامه آن و ارائه یک روایت درست از انقلاب اسلامی، اهداف، آرمان‌ها و افق پیشرو و مسیری که طی شده برای همکلاسی‌ها و هم‌مدرسه‌ای‌ها توسط دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی انجام گیرد که یک اصل برای ما محسوب می‌شود.

پایان پیام/682

منبع: شبستان

کلیدواژه: طاغوت ملت ایران انقلاب اسلامی نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان انقلاب اسلامی حاج علی اکبری زمان طاغوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند

محسن رضایی، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌هایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد و آنان را به سوی پیروزی رهنمون کردند.

وی ادامه داد: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند. روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنان را به معجزه‌هایی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ‌شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود.

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند و ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، گفت: فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم. همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • هدیه روز معلم به حساب بازنشستگان هم واریز می‌شود؟
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد