Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر اصفهان، ایام‌الله دهه فجر را به عنوان فرصتی برای مرور تاریخ انقلاب و انتقال مطالب به نسل‌های جدید انقلاب عنوان و اظهار کرد: جوانان در جریان انقلاب نبودند و باید از سختی‌ها و رنج‌هایی که نسل اول کشیدند تا انقلاب را به این نقطه رساندند، آگاهی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی افزود: وقوع انقلاب اسلامی رخدادی عظیم در جهان بود، مثل چنین روزی در ۴۲ سال قبل واقعه‌ای رخ داد که جهان را تحت تأثیر خود قرار داد که این پدیده شگفت‌انگیز و رخداد مهم انقلاب اسلامی نام گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره تفاوت‌های انقلاب ایران با انقلاب‌های دیگر گفت: این انقلاب با انقلاب‌های تاریخی تفاوت‌های فراوانی دارد چراکه با تار و پود زندگی ما درآمیخته است و باید ابعاد مختلف این پدیده را مورد بررسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در جریان پیروزی انقلاب ایران، امت و امام در کنار یکدیگر قرار گرفتند، امام سالارِ قافله شد و مردم پشت سر او این حرکت را ادامه دادند، انقلاب به سادگی به ۲۲ بهمن ۵۷ نرسید، زندان‌ها، تبعیدها، شکنجه‌ها و آن‌قدر فشار بر انقلابیون بود که بسیاری از آن‌ها زیر شکنجه‌ها و در سیاه‌چاله‌های زندان طاغوتی به شهادت رسیدند.

تقوی با اشاره به اینکه هر روز و هر شب از شب‌های ده‌گانه فجر یک فصل از تاریخ پر افتخار انقلاب است، افزود: در این شب‌ها وقتی خیابان‌ها بسته می‌شد و جلوی مردم را می‌گرفتند که در صحنه نباشند، آن‌ها پشت‌بام‌های خانه را میدان حضور کردند و سینه دشمن را در فصل حاکمیت سیاهی‌ها شکافتند و این پیام را دادند که هر صحنه‌ای را از ما بگیرید، صحنه دیگری به‌ وجود می‌آوریم و در نهایت این فداکاری‌ها به بار نشست و شخصیت عظیمی همچون امام خمینی(ره) انقلاب را هدایت و رهبری کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مردم با اشاره به حضور پرشور امروز مردم، بیان داشت: مردم ثابت کردند که اگر کرونا بیاید و نتوانند تظاهرات ۲۲ بهمن را به ‌صورت راهپیمایی انجام دهند، باز هم به شیوه‌ای دیگر در صحنه حاضر می‌شوند و حماسه می‌آفرینند چراکه ملتی نیستند که این مشکلات آن‌ها را خانه‌نشین کرده و قدرت گرفتن صحنه از آنان را داشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تحریم‌های امریکا علیه ایران، بیان داشت: برای فلج کردن مردم، ایران را تحریم می‌کنند اما ملت ایران با تکیه به توانمندی‌های خود، این تحریم‌ها را خنثی می‌کنند.

تقوی تأکید کرد: ملت ایران ولایی و همچنان ایستاده است، تاریخ ملت را باید در جبهه‌ها، در اصفهان قهرمان و روزهایی که شهیدها در این میدان تشییع شدند و ملت خم به ابرو نیاوردند، بیابید، علت ایستادگی این انقلاب تاکنون، این است که بر همان مایه‌ها و سیاست‌ها تکیه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در مجامع بین‌المللی بیان داشت: شعار ما الله‌اکبر بود و با این شعار به صحنه آمدیم و امروز هم بر همین موضع ایستاده‌ایم و مقاوم، سربلند، راست قامت، دلیرانه و عاشقانه در میدان هستیم و دنیا باید در برخوردش با این ملت سرفراز تجدیدنظر کند چراکه این ملت با این تشرها از میدان خارج نمی‌شود، این انقلاب با ولایت غدیری پیوند برقرار کرده و ریشه غدیری دارد و همان شعارها را همچنان بر زبان داریم که مایه‌های انقلاب هستند.

وی در ادامه با تأکید بر رشادت‌های شهید سلیمانی در خنثی کردن طرح‌های آمریکایی و رژیم صهیونیست، گفت: دشمن خیال کرده است که با کشتن یک فرمانده مثل حاج قاسم روحیه این ملت را در هم می‌شکند بلکه هرگز این‌گونه نیست و دشمنان ۸ سال دفاع مقدس را دیدند که چگونه ایستادیم و مقامت کردیم.

تقوی خاطرنشان کرد: ملت ایران با این عشق به میدان آمد و ما با اندیشه انقلابی و اسلامی انقلاب کردیم و ۲۲ بهمن را آفریدیم، هرگز در تاریخ ملت زیر بار ظلم رفتن و نشستن نداشتیم چراکه در این ۴۲ سال تجربه کردیم که این ملت چه کرد، چه آفرید و ما بودیم که با عشق به خدا و فی‌سبیل‌الله بهترین عزیزانمان را فدا کردیم.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دشمن در بیرون مرزها و در سوریه فعلی بخواهد با کمک اشرارش یک رژیم صهیونیستی دیگر به‌ وجود بیاورد، سرداران رشید و نیروهای تربیت شده در مکتب امام داریم، سردار رشیدی همچون شهید سلیمانی که داعش را درهم شکست.

وی در ادامه با بیان این نکته که شعار امروز ما با شعار روز اول انقلاب برابر است، گفت: نهضت ما حسینی است و ماهیت و محتوای انقلاب اسلامی ایران عاشورایی است، در انقلاب عاشورایی شهادت هست و ماهم از روز اول فریاد هیهات منا الذله برآوردیم و با این شعارها اعلام کردیم که حسینی هستیم و می‌مانیم و صحنه را ترک نمی‌کنیم.

تقوی با اشاره به اسلام آمریکایی و نشان دادن چهره واقعی آن توسط رهبر انقلاب تصریح کرد: رابطه ایران با آمریکا همچون رابطه گرگ و میش است و برملا شدن چهره واقعی و منحوس اسلام آمریکایی توسط امام راحل ‌یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تکیه بر بسیج و مردم یکی را از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی‌ ایران عنوان کرد و افزود: از تشرهای دشمنان رنگ نمی‌بازیم، پشت سر رهبر شجاعمان ایستاده‌ایم و راه را ادامه می‌دهیم، هرچه داریم از شهدا و ایثارگران است و از دستاوردهای این راه با خون خود محافظت می‌کنیم.

وی در صحبت‌های خود در خصوص سیاست‌های انقلاب اسلامی گفت: اولین سیاست اصولی به فرموده امام خمینی(ره)، نه شرقی و نه غربی است و دوری از این سیاست سبب ذلت می‌شود، جمهوری اسلامی نباید تحت هیچ شرایطی از اصول و آرمان‌های مقدس خود دست بردارد و ما همچنان بر این سیاست پامی‌فشاریم و برای تحقق این سیاست هزاران نفر شهید دادیم.

تقوی در پایان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ضد استکبار است، خاطرنشان کرد: سیاست دیگر ما قاطعیت در برابر مستکبران و مبارزه با مستکبران و جهان‌خواران بر پایه دین است و هر کجایی که در این بخش کمرنگ بشود باید بدانیم که از همان‌جا آسیب‌پذیر خواهیم شد، آمریکا اولین دشمن مردم محروم مستضعف جهان است و امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ و اصلی‌ترین دشمن انقلاب و اسلام دانست.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس 22 بهمن دهه فجر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ۲۲ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت (ع) در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • معلمِ متفکر
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران