Web Analytics Made Easy - Statcounter

«الکساندرا دروونوا» قانم مقام وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه همکاری در زمینه های سلامت با ایران برای کشور ما افتخار بزرگی است، تصریح کرد، بر همین اساس پیشنهاد می کنیم که توافقنامه ای ابتدا بین وزارت خانه های بهداشت و سپس در بالاترین سطح بین دولت های دو کشور به امضا برسد.

به گزارش ایرنا از مسکو  درونووا امروز (چهارشنبه) در نشستی با هیات وزارت بهداشت ایران به سرپرستی محمدرضا شانه ساز که در مسکو بسر می برد افزود: با توجه به افزایش سطح همکاریهای وزارت بهداشت دو کشور لازم است موافقت نامه ای در سطح دولتی امضا شود و  در ابتدا پیش نویس این موافقت نامه را در آینده نزدیک برای موافقت طرف ایرانی ارسال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شایسته است در چارچوب گروه کاری تماس ها بین دو طرف برقرار و در حال حاضر ارتباطات به صورت وبیناری برگزار شود.

مقام بهداشتی روسیه آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران را تبریک گفت و افزود: از ایران به خاطر استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» قدردانی می کنیم.

درونووا اظهار داشت: امروز «واکسن اسپوتنیک وی» به غیر از روسیه در ۲۵ کشور ثبت شده است.

معاون اموربین الملل وزیر بهداشت روسیه تصریح کرد: ما همکاری های خود را برای توسعه همکاریهای پزشکی با ایران ادامه خواهیم داد.

درونووا این همکاری ها را در عرصه های پیشگیری از بیماریهای عفونی و غیرعفونی  ارائه خدمات پزشکی و آموزش و سازماندهی خدمات عنوان کرد.

محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی ایران هم با استقبال از پیشنهاد طرف روس برای ارتقا همکاری بهداشتی و درمانی و امضای توافقنامه در سطح دولتی گفت: بطور حتم دو ملت بزرگ ایران و روسیه از همکاری ها به صورت برد- برد نفع خواهندبرد.

وی با بیان اینکه تجربه ایران در عرصه سیاسی و علمی در خاورمیانه بسیار خوب است، افزود :ایران می تواند هاب منطقه ای برای فروش داروهای روسیه در منطقه خاورمیانه باشد.

شانه ساز اظهار داشت: همه کشورهای منطقه می توانند از همکاریهای ایران و و روسیه سود ببرند از اینرو لازم است  ایران و روسیه باتوجه به نقش پیشرو در منطقه در همکاریهای یاد شده اقدام کنند.

وی گفت:  اگر ما با هم همکاری و تماس داشته باشیم می توانیم سیستم رصد منطقه ای برای هشداردهی ویروس کرونا و ویروس های جدید ناشی از آن را بوجود آوریم .

شانه ساز در باره استفاده واکسن اسپوتنیک وی در ایران گفت: ما در این مور شاهد سنگ اندازی هایی از شرکت های بین المللی برای استفاده از واکسن اسپوتنیک وی در ایران بودیم با این وجود سازمان غذا  دارو مجوز مصرف این واکسن را صادر کرد.

وی تصریح کرد : وزیر بهداشت ایران اجازه نداد منافع برخی شرکت ها مانع استفاده از واکسن روسی شود.

او گفت : برای پایان دادن به شایعات اولین کسی که واکسن دریافت کرد فرزند وزیر بود. به این ترتیب با این اقدام وزیر پیام صریح به روسیه داد که اراده ایران توسعه همکاری های درمانی با روسیه است.

دومین محموله اسپوتنیک فردا به ایران ارسال می شود

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران هم گفت: دومین محموله اسپوتنیک وی از روسیه دریافت شده است و روز جمعه به ایران ارسال خواهد شد.

جلالی گفت: ایران اهمیت ویژه ای برای همکاری بهداشتی با روسیه قائل است و به همین دلیل هیاتی در چنین سطحی اعزام کرده است.

وی افزود: از فرصتی که کرونا ایجاد کرد می توانیم برای توسعه همکاریهای دو کشور استفاده کنیم. سفارت ایران آمادگی دارد که به تسریع همکاریها کمک کند.

ایران و روسیه در زمینه بهداشت و درمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و روسیه امروز (چهارشنبه) توافقنامه همکاری‌های گسترده در زمینه بهداشت ، درمان و سلامت امضا کردند.

به گزارش ایرنا در نشستی که امروز (چهارشنبه) در وزارت بهداشت روسیه در مسکو برگزار شد، «محمدرضا شانه ساز» معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو ایران و خانم «الکساندرا دروونوا » معاون امور بین الملل وزیر بهداشت روسیه تفاهم نامه همکاری های گسترده دو کشور را در زمینه بهداشت ، درمان ، داروسازی ، آموزش و منطقه‌ای امضا کردند.

در این نشست معاون وزیر بهداشت روسیه پیشنهاد داد که این تفاهمنامه به توافقنامه بین وزارتخانه ها تبدیل شود و سرانجام به امضای بین دولت های دو کشور برسد که با موافقت طرف ایرانی مواجه و مقرر شد دو طرف ابن موضوع را پیگیری کنند.

شانه ساز در راس هیاتی برای بررسی توانمند های دارویی و تولید واکسن در روسیه و امضای تفاهم نامه همکاری از روز یکشنبه در مسکو بسر می برد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت روسیه ایران و روسیه نامه همکاری همکاری ها شانه ساز دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد

ایسنا/فارس معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت لامرد از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت:‌ با هدف تامین امنیت غذایی، بازرسی های متعدد و مستمر در دستور کار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد که در همین راستا، با بازرسی‌های انجام شده در چند روز گذشته بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان لامرد از تمام اصناف و شهروندان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و جامعه، یاریگر کارشناسان بهداشت، در اجرای دستورالعمل های بهداشتی باشند.

رضائی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور