Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد، ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها تمایل دارند به حزب جدید احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور بپیوندند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، بر اساس این نظرسنجی که پنجم تا هشتم ماه جاری میلادی از سوی شبکه «سی‌بی‌اِس» و موسسه «یوگاو» برگزار شده است، ۳۳ درصد از آمریکایی‌های حامی حزب جمهوری‌خواه در پاسخ به این سوال که آیا به حزب احتمالی ترامپ می‌پیوندند، پاسخ مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، ۳۷ درصد از این جامعه آماری گفتند اگر ترامپ حزب جدیدی تشکیل دهد، ممکن است به آن بپیوندند.

در نتیجه، به طور کلی ۷۰ درصد از مردم حامی حزب جمهوری‌خواه مایل هستند به چنین حزبی ملحق شوند.

در مقابل تنها سی درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه گفتند به چنین حزبی نمی‌پیوندند.

از سوی دیگر نتایج این نظرسنجی نشان داد، ۷۱ درصد از جمهوری‌خواهان آمریکا، قانون‌گذاران این حزب را که به استیضاح ترامپ رأی دادند، «خائن» می‌دانند و تنها ۲۱ درصد از این افراد معتقدند ترامپ مشوق حمله به کنگره آمریکا بود.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» اول بهمن ماه نوشت، ترامپ در گفت‌وگو با دستیاران و متحدان نزدیک خود درباره تشکیل یک حزب جدید گفته که دوست دارد آن را «حزب میهن‌پرست» (Patriot) منطبق با شعار «اول آمریکا» بنامد.

«آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، روز شنبه درباره اوضاع حزب جمهوری‌خواه هشدار داد: «متأسفانه این حزب الزاماً به یک فرقه تبدیل شده است. نه فقط "کیو اِنان"، بلکه تمام این دست تئوری‌های توطئه که حول دونالد ترامپ می‌چرخند».

حزب جمهوری‌خواه آمریکا علاوه بر ریاست جمهوری، اکثریت در مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور را نیز از دست داده است. به گفته کارشناسان، ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا نه تنها میان مردم این کشور تفرقه ایجاد کرده، بلکه در حزب خود نیز دو قطبی ایجاد کرده است.

برخی منابع آگاه به خبر‌گزاری «رویترز» گفته‌اند که ده‌ها نفر از مقام‌های دولت «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به دلیل حمایت برخی جمهوری‌خواهان از  ترامپ و در پی حمله هواداران وی به کنگره قصد دارند این حزب را ترک کنند.

پیش از این نیز «ویلیام کوهن»، سناتور سابق جمهوری‌خواه ایالت مِین آمریکا و وزیر دفاع پیشین آمریکا تشکیل حزبی جدید در آمریکا را خواستار شد. این سناتور سابق آمریکایی، ترامپ را به مدیر سیرکی تشبیه کرد که با چرخاندن شلاق فیل‌ها (نماد حزب جمهوری‌خواه) را مجبور می‌کند روی صندلی‌هایشان بایستند.

اکنون ترامپ در اقامتگاه خود در ایالت فلوریدا به سر می‌برد و شماری از دستیاران و نزدیکان خود را نیز به آنجا منتقل کرده تا به او مشاوره بدهند.

مطرح شدن تشکیل حزب از سوی ترامپ در حالی مطرح شده است که او به‌خاطر تشویق هوادارانش جهت حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه، مورد استیضاح قرار گرفته است.

تیم حقوقی ترامپ مدعی بودند استیضاح وی پس از ترک کاخ سفید مغایر قانون اساسی آمریکا است اما بامداد روز چهارشنبه، سناتورهای آمریکایی به قانونی بودن آن رأی دادند. استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تأیید شده و گفته می‌شود اگر مجلس سنا نیز وی را محکوم کند، از تصدی پست‌های کلیدی در آینده محروم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا نظرسنجی حزب ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا حزب جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ

دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه "یو سی ال ای" در شهر لس آنجلس آمریکا/ رویترز مراسم روز جهانی کارگر در شهر هاوانا کوبا/ رویترز نصب دوش های سیار برای در امان ماندن از گرما در شهر مانیل فیلیپین/ رویترز نوشتن پیام های تشکر برای دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا روی چادرهای اردوگاه های آوارگان جنگی در شهر رفح در جنوب نوار غزه/ رویترز گل های لاله در پارکی در شهر کی یف اوکراین/ رویترز برداشتن آب از چاهی در شهر کاسارا هند/ رویترز جشنواره بین المللی سبک زندگی مسلمانان در گروزنی روسیه/ تاس جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، طی مراسمی در اتاق شرقی کاخ سفید، به جان کری، فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور آب و هوا، مدال آزادی ریاست جمهوری، بالاترین افتخار غیرنظامی کشور را اهدا می کند./ POOL خانواده اسرای اسرائیلی در اختیار حماس در جریان اعتراضاتی یک بزرگراه در شهر تل آویو را مسدود کرده اند./ خبرگزاری فرانسه سفر تبلیغاتی دونالد ترامپ به شهر "فری لند" ایالت میشیگان آمریکا/ رویترز یک کلونی زنبورهای عسل روی چراغ های راهنمایی رانندگی در شهر نیویورک آمریکا اعضای کمیته اقدام مشترک باشگاه مطبوعاتی شهر کراچی پاکستان در حال برگزاری تظاهرات اعتراضی برای حقوق روزنامه نگاران به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات در باشگاه مطبوعاتی کراچی هستند./ زوما تظاهرات ضداسرائیلی دانشجویان در استانبول در همبستگی با اعتراات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا بر ضد نسل کشی اسرائیل در نوار غزه/ زوما پانداهای باغ وحشی در چین/ زوما گوزنی در یک مزرعه کلزا/ آلمان/ dpa خشک کردن محصول ذرت از سوی کشاورزان بنگلادشی/ زوما کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ