Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن زاده معاون امور جونان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : حدود ۹ سال است از اعتلاف ۲ سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی یک وزارتخانه جدیدی تحت عنوان وزارت ورزش و جوانان بوجود آمد.  برای ورزشکاران، سالیان سال ورزشگاه احداث شده و احداث خواهد شد و الان ما روز به روز الحمدلله داریم به نرخ فضای سرانه ورزشی دنیا نزدیک میشویم و در خیلی از شهر‌ها حتی از این نرخ بالاتر هم زدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : اما متاسفانه تا سال ۹۰ اصلا چیزی به اسم سازمان ملی جوانان جایی نداشت شاید یک مکان‌های خیلی کم و کوچکی در استانداری‌ها در اختیارشان بود تا تعدادی جوان تحت عنوان مشاور استاندار با عنوان نماینده جوانان یک استان با استاندار یا اشخاصی میتوانستند جلسه‌ای داشته باشند و یا ارتباطی داشته باشند.

حسین زاده افزود: اما با رویکرد جدیدی که در وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاد همه استان‌ها دارای معاونت جوانان شدند، همه شهرستان‌ها دارای واحد جوانان شدند، از نظر اداری پرسنل تربیت شدند و استخدام شدند و سر کار آمدند، تشکیلات اداری انجام شد، ولی باز این نیاز جوانان به یک مرکزی که بتواند آزادانه و راحت دنبال مسائل و مشکلات خودشان باشند و کار‌های اداری و آموزشی و سایر مسائلشان را دنبال کنند جوابگو نبود.

او افزود: تقریبا ۳ سال پیش بود که مکلف کردند هر شهرستانی یک مکانی تحت عنوان خانه جوان باید داشته باشند تا جوانان در آن مکان مستقر شده و کارهایشان را دنبال کنند. تیپ کشوری این طرح برای مراکز استان‌ها یک ساختمانی در ۲ طبقه است و تقریبا مساحتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد. در استان کرمانشاه، چون در این راستا هیچ اتفاقی نیوفتاده بود و ما حتی یک متر مربع به اسم جوان نداشتیم، در حالی که برای فضای ورزشی خیلی اماکن و استادیوم‌ها و مراکز داشتیم و این نیاز از قبل احساس میشد به واسطه همکاری خوبی که بین آقای استاندار و مدیر کل اداره ورزش و جوانان و مشاوره‌هایی که ما میدادیم نهایتا به این نتیجه رسیدیم که هیچ مکانی به اسم جوان نیست پس بیایم یک کار بزرگ انجام دهیم و الان ساختمانی که در آن حضور داریم و به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هست پروژه‌ای هست با ۲۳۰۹ متر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و ارزش ساختمان که چیزی نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است.

حسین زاده ادامه داد: از دو سال پیش کارهای طرح استارت خورد و انجام شد و الحمدلله در ایام الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر ورزش در استان کرمانشاه و استاندار و سایر مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید و ماهم الان تمام تلاشمان این است که با مجهز کردن و آماده شدن و مستقر شدن کارشناسانمان و سازمان‌های مردم نهاد جوان انشالله گامی در توسعه این معاونت و فعالیت هر چه بیشتر جوانان داشته باشیم.

او افزود: کارشناس‌های ما در ۵ حوضه متفاوت تخصص دارند آموزش دیدن و الان در این مرکز کمک میکنند . یکی از مهمترین واحد‌های ما واحد ستاد ساماندهی است که این ستاد یک ستاد بسیار مهم است و مصوباتش از توان بالایی برخوردار است و از طرف استاندار حمایت می شود .

حسین زاده گفت: کارشناس مربوطه باید قبل از هر ستادی کمیته‌های تخصصی برگزار کند که نظرات ادارات و نظر جوانان را بگیرد و در یک موضوع خاصی به نتیجه برسند و این موضوع مثل مجلس لایحه‌ها را به صحن علنی مجلس برده، هر آنچه که در کمیته‌های تخصصی به دست می آید چکیده و ماحصلش در ستاد ساماندهی مطرح و آنجا در حضور مدیران ارشد استان به قانون و مصوبه تبدیل شده و با اجرا شدنش گره‌ای از مشکلات جوانان حل می کند که این مربوط به یک واحد این مرکز است .

او گفت: واحد بعدی ما که خیلی واحد مهمی است واحد ازدواج است که کارشناس ازدواج روی چند حوضه کاملا مهم احاطه و اشراف دارد و راهنمایی و مشاوره می دهد و مشکلات اداری را حل میکند از جمله مراکز تخصصی مشاوره‌های ازدواج است که این مراکز زیر نظر ما هستند و از ما مجوز میگیرند و ما حمایت‌های مالی انجام میدهیم و این‌ها در مشاوره دادن به جوانان کار می کنند، یکی دیگر از مهمترین کار‌های این بخش برگزاری کارگاه‌های قبل از ازدواج است که ما در سال ۹۷ -۹۸ با برگزاری ۳۷۰ کارگاه قبل از ازدواج در استان یک رکورد زدیم و این کمک میکند تا جوانان احساسی و به دور از منطق برای ازدواج تصمیم نگیرند و خیلی راحت این کلاس‌ها را بیایند و آموزش‌های لازم را از اساتید مربوطه اهل فن یاد بگیرند و مشاوره ببینند تا در فرآیند ازدواج دچار مشکل نشوند.

حسین زاده افزود: یکی از مراکز این واحد آمار رصد طلاق استان است و موظف کردن اداراتی که در این خصوص مسئولیت دارند از جمله بهزیستی که طبق قانون توسعه ۵ام و ۶ام وظیفه دارند ۲۱ درصد آمار طلاق استان را کاهش دهند و ما با رصد کردن آمار‌های این ادارات که مسئولیت دارند یک نوع ناظر این مراکز محسوب می شویم که کارشناس‌های ما در امر ازدواج با کمک همان سازمان‌های مردم نهاد با کمک حمایت‌های مالی ستاد ساماندهی میتواند نقش مهمی در بحث افزایش ازدواج آسان، تحکیم بنیان خانواده و کاهش واقعه تلخ طلاق داشته باشند.

او افزود: یک واحد دیگر واحد کارشناس طرح ملی و تسهیلات اشتغال زایی است که در آن جوانان با داشتن طرح یا پروپزالی آماده می توانند طرح را پس از تصویب در شورای داوری استان به شورای مرکز برده و در تهران بعد از اینکه مصوب شد بار ویژه برای آن در نظر گرفته شد سازمان طرح را در استان اجرا میکند و در سال ۹۹ تا این لحظه ۶ طرح ملی ما پذیرفته شده و اعتبارش هم واریز شده و اگر بحث کرونا نبود تا الان عملیاتشم در حال اتمام بود، اما متاسفانه به خاطر شرایط کرونایی ما دنبال این هستیم مجوز بلامانع بودن برگزاری مجازی را بگیریم .

حسین زاده ادامه داد: ما اگر طبق تیپ تعریف شده وزارت خانه جلو میرفتیم یک ساختمان ۲ طبقه با ۶۰۰ متر زیربنا کفایت میکرد، اما از نظر زیر ساختی برای جوانان هیچ کاری در این استان در ۴۰ سال گذشته اتفاق نیوفتاده بود، نظر لطف مدیر کل این اداره شامل حال جوانان شد و گفتند ما که داریم این کار رو انجام میدهیم چرا یک ساختمان ۲ طبقه در ۶۰۰ متر باشد؟ ما ساختمانی بزنیم که جوانان بیشتر و کارشناسان بیشتر و فضای بیشتری باشد که دستشان باز باشد که به خاطر برگزاری یک کارگاه متوسل دیگر ادارات نشویم و به خاطر برگزاری یک همایش یا گردهمایی از دیگران برای یک سالن یا مکانی خواهش نکنیم ، اما الان با داشتن ساختمانی که در دست داریم هم کارشناس ها راحتند هم جوانان مکانی دارند هم در طبقه ۴ سالن کنفرانس جلسات پیش بینی شده که اگر تکمیل شود یک سری تجهیزات می خواهد و جوانان در همین مکان می‌توانند اساتید مربوطه را در هر کجای ایران دعوت کنند مکان برای اسکانشان و برای تدریس و جلسات وجود دارد و این به نظر من افتخار بزرگی است برای استانمان که بزرگترین خانه جوان کشور در این شهر و در این استان افتتاح شده تا جوانان کلیه نبود‌ها و نقص‌های گذشته را جبران کنند.

او افزود: این پروژه افتتاح شده و استفاده می‌شود چیز‌های زیادی نمانده ما اگر از نظر اعتباری دست و بالمان بسته نباشد در همین اسفند ماه کار‌های تکمیلیش انجام میشود قرارداد آسانسورش بسته شده شاسی کشی و درب هاش نصب شده فقط مانده موتور و کابینش نصب شود یک سری پارتریشن بندی و کار‌های جزیی داره که چون وسعت پروژه هم بالاست ۸ طبقه بزرگ دارد ما چیزی حدود شش ماشین فقط میزو صندلی خالی کردیم باز فضای خالی داریم و چون میخوایم چیز شیک و کاربردی دربیاریم ان شالله تا آینده نزدیک اگر به مشکل نخوریم تا پایان امسال همان نواقصی هم که دارد برطرف میشود و همین الانم مورد استفاده است و جوانان می آیند و استفاده می‌کنند ..

حسین زاده گفت: طبقه آخر به احتمال قوی اگر وسایل اداری ما نرسد بعنوان مهمانسرا برای اساتیدی که از استان‌های دیگر دعوت می‌کنیم استفاده می‌شود و با افتخار مهمان‌ها را دعوت می‌کنیم مدرس سکونت دارد.

او گفت: معاونت جوانان تابع دستوراتی که از وزارتخانه می آید و از یک طرف هم تابع فعالیت‌هایی است که خود جوانان پیش بینی می کنند و طراحی می کنند و ایده دارند و دنبالش می کنند. ما از سمت بالا دستی بیشتر به دنبال حل مشکلات قشر جوان مثل ازدواج، مسکن و اشتغال هستیم و یکی از مهمترین کار‌های ما برگزاری ستاد‌های ساماندهی است به ریاست استاندار محترم، اعضای مدیران کل ادارات کل و در این ستاد ساماندهی ما همان مشکلاتی که جلوی پای جوانان است را می توانیم رصد کنیم بررسی کنیم راهکار برایش پیدا کنیم و حل کنیم و در این راستا ما می توانیم با افتخار بگیم که در سال ۹۸ با تحقق ۹۴ درصد از تقاضا‌های تسهیلات ازدواج جزء ۴ استان اول کشور شدیم و این امر میسر نمیشد مگر با رصد و پیگیری و بررسی‌های ماهانه‌ای که انجام میشد و با همکاری بانک‌ها و لطف آقای استاندار تقریبا هیچ جوانی نشد که پارسال متقاضی وام باشد و وامش را تا پایان سال دریافت نکند الی آن ۶ درصد که آن ها هم مشکل تضامین و تشکیل پرونده یا مشکل متفرقه دیگر داشتند.

حسین زاده افزود: این‌ها گوشه‌ای از فعالیت‌های کارکنان و ستاد ساماندهی استان است در خصوص اشتغال ما پیگیری کردیم که سند اشتغال استان برای سال ۹۹، ۴۷۰۰۰ فرصت شغلی تعریف کرده، برای ۲۲ اداره استان تمام تلاش ما و فشار ما این بود که ادارات در جذب این نیرو‌ها و محقق کردن این فرصت‌های شغلی، فرصت‌ها را بیشتر به جوانان بدهند تا انشاالله آن‌ها هم از بیکاری رنج نبرند که البته درمانگر اصلی نیست، ولی به صورت یک فرآیندی که از قبل این سند تعریف شده و ما در تلاش برای محقق کردن آن هستیم ماهم نقشی در این روند داشتیم.

او افزود: اعتبار خرید اولیه برای خانه جوان که مبلغ ناچیزی بود طبق قانونی که در کل کشور است این اجازه به کل استان‌ها داد  تا خرید کنند، ولی اعتبارات تکمیلیش استانی بود و از محل اعتباراتی بود که استاندار لطف کردند و این پروژه را مورد حمایت خود قرار دارند تا به این روز افتتاح شود.

حسین زاده گفت: الان تا طبقه ۴ چیدیم و آماده است، ولی ۴ طبقه ما هنوز خیلی تجهیزات اداری نیاز داریم از آقای وزیر خواستیم آقای استاندار خودش چندین بار مراجعه کرده به عینه دیده ان شالله با حمایت‌های بعدی تمام نیازمندی‌های این ساختمان بر طرف خواهد شد .

نتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن های ورزشی جنجال ورزشی رقابت های بین المللی رقابت های کشوری ستاد ساماندهی ورزش و جوانان داشته باشند حسین زاده خانه جوان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»

یک اعلامیه دادیم خانم‌ها را دعوت کردیم، متوسط‌ها را من خیلی باهاشون صحبت کردم، با ماشین‌های خودمان به شهرهای‌شان برگرداندیم... چندتای‌شان که خیلی جوان بودند به کارمندان خودمان در دایره شوهر دادیم یعنی آن‌ها گفتند ما برای خدا حاضریم با این‌ها ازدواج کنیم که الان هم زن و شوهر هستن و بچه دارند و خانم‌های بسیار متدینه و خوبی هستند پای منبر ما هم می‌آیند.   به گزارش خبرآنلاین، در آستانه‌ی پیروزی انقلاب یکی از نقاطی که مورد غضب انقلابیون تندرو قرار گرفت و حتی دو هفته پیش از پیروزی قطعی توسط آنان به آتش کشیده شد، شهرنو یا همان محله‌ی بدنام تهران بود. نخستین بار عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۵۷ شماری از جوانان تندرو به شهرنو هجوم برده و آن‌جا را به آتش کشیدند، اما ماجرا با ورود ده نفر روحانی در آن مقطع ختم به خیر شد؛ آن‌ها فورا به آتش‌نشانی مراجعه کرده و از ماموران خواستند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند. با این حال استخوان شهرنو همچنان لای زخم انقلاب باقی ماند تا نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب.   مرحله‌ی بعدی مواجهه‌ی انقلابیون با شهرنو این بار اما نه سرخود، که به دستور دادستانی وقت صورت گرفت آن هم نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب. روز یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۵۸ خیابان‌های اطراف محدوده‌ی شهرنو زیر پوشش حفاظتی پاسداران انقلاب قرار گرفت و در ساعت ۲۲ پاسداران کمیته‌ی منطقه‌ی ۱۲ و چند نفر از اعضای شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات، با در دست داشتن حکم دادستانی با بولدوزرهای شهرداری دیوارهای شهرنو را تخریب کردند..     فردای آن روز کیهان در پی اعلام این خبر نوشت: «قرار است جای خانه‌ها، مغازه‌ها و اماکن قلعه شهرنو که کار تخریب آن ظرف چند روز آینده پایان می‌گیرد، به‌زودی در زمین آن بازار اسلامی،‌ مسجد، مدرسه و پارک ایجاد شود.»   یکی از مسئولان شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات نیز در رابطه با این موضوع به خبرنگار شهری کیهان گفت: «دایره‌ی مبارزه با منکرات کار خود را از چهار ماه پیش با حکم دادستان انقلاب اسلامی آغاز کرد و خط اصلی عمل‌کرد این شورا مبارزه‌ی پی‌گیر در جهت ریشه‌کن کردن فساد و فحشا در سراسر کشور می‌باشد.»   نماینده‌ی دادستان برای حل این مسئله، شیخ حسین انصاریان بود. ایشان در گفت‌وگویی که با بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاییز ۷۸ انجام داده جزئیات این ماجرا را توضیح داده است.     مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌تازگی ویدیوی قسمت دوم این بخش از سخنان او را در کانال تلگرامی خود قرار داده که متن آن به این شرح است:   «یک اعلامیه دادیم خانم‌ها را دعوت کردیم، متوسط‌ها را من خیلی باهاشون صحبت کردم، با ماشین‌های خودمان به شهرهای‌شان برگرداندیم.   جوان‌های‌شان را یک محضرداری به نام آقای تقوایی که روحانی بود الان هم هست به او گفتیم ما شاید دو هزارتایی ازدواج داشته باشیم... چندتای‌شان که خیلی جوان بودند به کارمندان خودمان در دایره شوهر دادیم یعنی آن‌ها گفتند ما برای خدا حاضریم با این‌ها ازدواج کنیم که الان هم زن و شوهر هستن و بچه دارند و خانم‌های بسیار متدینه و خوبی هستند پای منبر ما هم می‌آیند.   تعدادی‌شان هم اعلام کرده بودیم به موسسات ازدواجی، آن‌ها جوان‌ها را می‌فرستادند ما هم عین داستان را بهشان می‌گفتیم و خیلی‌های‌شان هم به این صورت ازدواج دادیم. پیرزن‌ها را هم بهشان گفتیم که به شما کمک می‌کنیم؛ ماهیانه‌ای برای‌شان مقرر کردیم هر ماه می‌آمدند و پول به آن‌ها می‌دادیم. آن‌جا تخلیه شد.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مینو محرز: شش درصد کارگران جنسی تهران ایدز دارند/ می‌خواستند روسپی‌ها را با آموزش خیاطی درمان کنند تهران ، زنان «شهر نو» و یک آقای خیلی خاص!

دیگر خبرها

  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»