Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین اختتامیه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرویز حناچی شهردار تهران و حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنان محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره آغاز شد. او از همه کسانی که یک این کار نشدنی (برگزاری امن جشنواره در دوران شیوع) را امکان‌پذیر کردند، تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی همه به احترام علی انصاریان ایستادند

محمد سلوکی که اجرای اختتامیه را به عهده دارد، در سخنان آغازینش به درگذشت علی انصاریان اشاره کرد و ضمن تسلیت این رویداد تلخ تماشاچیان را به تماشای کلیپی که برای بزرگداشت او تهیه شده بود، دعوت کرد.

در کلیپی که برای بزرگداشت علی انصاریان پخش شد، جمعی از هنرمندان حاضر در این دوره از جشنواره مثل الناز حبیبی، بهرنگ علوی و پژمان جمشیدی از او سخن گفتند.

در انتهای این کلیپ پژمان جمشیدی از حاضران درخواست کرد که بایستند و به افتخار علی انصاریان دست بزنند.

در بخش بعدی مراسم پایانی جشنواره سی و نهم، نوبت به بزرگداشت چنگیز جلیلوند رسید که او هم در پاییز گذشته با بیماری کرونا از دنیا رفت.

پس از پخش کلیپ نکوداشت چنگیز جلیلوند ساخته مجید توکلی، دبیر جشنواره به همراه رییس سازمان سینمایی و شهردار تهران روی صحنه آمدند. لوح نکوداشت چنگیز جلیلوند به محمدمهدی جعفری از دوستان نزدیک این صداپیشه سینما اهدا شد و او پیام صوتی دختر زنده‌یاد جلیلوند برای حاضران پخش کرد.

نخستین سیمرغ‌ها پر کشیدند

حالا نوبت به نخستین افرادی رسیده است که در شب اختتامیه جشنواره سی و نهم دستشان به سیمرغ‌های بلورین می‌رسد.

سیمرغ بلورین بهترین عکس: سحاب زریباف برای «خورشید»سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی برای ابلق

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس: حمیدنجفی‌راد برای «شنای پروانه»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه: مریم اسمی خانی برای «وضعیت اورژانسی»

سیمرغ بلورین بهترین مستند بلند: تقی امیرانی برای «کودتای ۵۳»

در ادامه با پخش کلیپی برای نکوداشت پرویز پورحسینی سالن فضای دیگری پیدا کرد. سپش سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد روی صحنه حاضر شدند و لوح یادبود نکوداشت را به وحید پورحسینی فرزند این هنرمند فقید تقدیم کردند. او در سخنانش از مسئولان برگزاری این بزرگداشت و تمام افرادی که در این دوران کنارشان بودند، تقدیر کرد. او از صحنه‌های حیرت‌انگیزی یاد کرد که در دوران بستری شدن پدرش از فداکاری‌های کادر درمان دیده است و از آن‌ها تشکر کرد.

صالحی پس از مراسم نکوداشت پرویز پورحسینی پشت تریبون رفت. او با اشاره به جایگاه سینما در ایران، از تجربه دوران جنگ و مقاومت گفت و اظهار داشت: «سینمای ایران در سال‌های پایانی جنگ به بیش از ۵۰ فیلم در سال رسید که خاطرات سینمایی ما را رقم زده‌اند. تجربه مهم بعدی ما، فیلمسازی در شرایط کرونایی است و امسال هم بیش از ۵۰ اثر به جشنواره رسید و ۱۶ اثر توجه مخاطبان را به خود جلب کردند. این نشانه جریان داشتن سینما در خون و رگ مردم ایران و هنرمندان سینما در این سال دشوار کرونایی است. از هنرمندان و عوامل برگزارکننده جشنواره هم ممنونم که چراغ سینمای ایران را روشن نگاه داشتند.»

مهم‌ترین بخش مراسم که اهدای سیمرغ‌های بلورین بخش سودای سیمرغ سی و نهمین دوره جشنواره فیلم است، با حضور هیات داوری روی صحنه آغاز شد.

محمد احسانی (مدیر فرهنگی) در کنار سینماگران برگزیده ادوار جشنواره فیلم فجر؛ ساره بیات (بازیگر)، مرتضی پورصمدی (مدیر فیلمبرداری)، بهرام توکلی (نویسنده و کارگردان)، نیما جاویدی (نویسنده و کارگردان)، سیدجمال ساداتیان (تهیه‌کننده) و مصطفی کیایی (نویسنده و کارگردان)، هیات داوران این دوره از جشنواره فیلم فجر هستند.

برندگان سیمرغ‌های بلورین سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان برای «تک‌تیرانداز»

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی برای «ابلق»

این گزارش همگام با برگزاری مراسم تکمیل می‌شود....

۵۸۵۸

کد خبر 1485109

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر سینمای ایران سیمرغ بلورین بهترین جشنواره فیلم فجر علی انصاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس، کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

قندیلی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام را معرفی و بیان اصالت‌های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب می‌شود تا به پیشینه و تاریخ غنی و مؤثر کشورمان برگردیم و فرهنگ و هویت خودمان را در میان نسل جوان تقویت کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان با بیان اینکه این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقمندان دایر است.

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد