Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@21:24:54 GMT

آشنایی با سرویس پرداخت موبایلی مبتنی بر استاندارد EMV

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۲۶۲۱

آشنایی با سرویس پرداخت موبایلی مبتنی بر استاندارد EMV

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین، با استقرار استاندارد EMV انطباق هرچه بیشتر شبکه پرداخت ایران با سایر شبکه‌های بین‌المللی پرداخت کشورهای دیگر تحقق می‌یابد. 
این امر علاوه بر رفع دغدغه‌های امنیتی، امکان اتصال به سایر شبکه‌های کارتی و نیز ایجاد کسب‌وکارهای نوین را در آینده به همراه خواهد داشت. به منظور پیاده‌سازی این استاندارد می‌بایست کارت‌های هوشمند جدید جایگزین کارت‌های مغناطیسی فعلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اما هزینه‌های بالای ورود کارت های هوشمند به کشور و شخصی‌سازی آنها برای مشتریان بانکی و نیز محدودیت‌های کشور در شرایط تحریمی، بانک مرکزی را بر آن داشت تا ضمن تأکید بر استقرار استاندارد EMV، کارت هوشمند فیزیکی صادر نشود. 
برای اجرای این سیاست، استفاده از تلفن همراه به جای کارت هوشمند و نیز ذخیره‌سازی اطلاعات کارت‌های بانکی مغناطیسی به روشی امن در تلفن همراه هر شخص در دستور کار قرار گرفت.
شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان بازوی فنی بانک مرکزی، استاندارد EMV را در قالب طرحی ملی به کشور وارد و اقدام به بومی سازی آن کرد. در نتیجه تغییرات زیرساختی در سامانه‌های حاکمیتی پرداخت کشور همانند «شتاب»، «شاپرک»، «سهند» و «مانا» اعمال شد. همچنین به منظور اجرای آزمایشی این طرح، تغییرات لازمه برای یک بانک و یک psp نمونه انجام شد و بدین ترتیب امکان ذخیره‌سازی امن کارت‌های بانکی و پرداخت غیرتماسی با تلفن همراه مبتنی با استاندارد EMV در شبکه پرداخت کشور با عنوان «راهکار کهربا» فراهم شد.
برای فراگیر شدن این طرح، لازم است سایر بانک‌ها و شرکت‌های psp پیاده‌سازی‌ها و تغییرات لازم را در سامانه های خود انجام دهند.
برای استفاده از پرداخت موبایلی مبتنی بر استاندارد EMV پس از نصب برنامک دارای مجوز بانک مرکزی و انجام فرایند احراز هویت و ثبت اطلاعات کارت مشتری، تلفن همراه آماده بهره‌برداری خواهد بود و انجام تراکنش بر روی پایانه فروش با نزدیک کردن تلفن همراه به پایانه به سهولت میسر می‌شود. 
به دلیل تنوع کسب‌وکار و امنیت بالای این روش امکان پرداخت تراکنش‌های ریزمقدار بدون وارد کردن رمز کارت میسر خواهد شد و این به معنای انجام تراکنش امن و سریع بدون تماس با ابزار پرداخت و انتقال هر نوع آلودگی خواهد بود.

حجم ویدیو: 46.56M | مدت زمان ویدیو: 00:04:17 دانلود ویدیو پربیننده ترین افراد زیر ۱۸سال با شناسنامه دکتر بروند! ردپای بورس در افزایش نقدینگی/ پول داغ، کمی سرد شد روند نزولی نرخ تورم ماهانه در دی‌ماه تداوم داشت/ تحلیل اقدامات ضد تورمی بانک مرکزی الگوی جدید بانک صادرات ایران در ١٤٠١ نقش بانک‌ها در خلق پول و نقدینگی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارت های هوشمند کارت هوشمند استاندارد EMV تلفن همراه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین