Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@04:48:40 GMT

بازداشت یک سرکرده «پ. ک. ک» در سنجار عراق

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۲۶۳۴

بازداشت یک سرکرده «پ. ک. ک» در سنجار عراق

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نیرو‌های امنیتی ترکیه طی عملیاتی برون‌مرزی یکی از سرکرده‌های گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ ک ک) را بازداشت کردند.

رسانه‌های ترکیه چهارشنبه گزارش دادند که نیرو‌های سازمان اطلاعات این کشور (میت) در عملیاتی زمینی «ابراهیم پاریم» را در منطقه «سنجار» عراق (شمال غرب این کشور و نزدیک مرز سوریه) باز داشت و به داخل مرز‌های ترکیه منتقل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سازمان میت ترکیه، باریم با نام مستعار «لاشِر» مسئول حمایت لجستیک از گروهک پ. ک. ک در منطقه سنجار بوده است.

منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیرو‌های عراقی در این منطقه، پ. ک. ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

ترکیه بار‌ها درباره تبدیل شدن این منطقه به قندیل دوم (نام کوهستانی در نزدیکی مرز‌های ایران، عراق و ترکیه و محل استقرار عناصر پ. ک. ک) هشدار داده است. آخرین این هشدار‌ها از زبان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه بود که گفت شاید نیرو‌های ترکیه یکی از شب‌ها به ناگهان در سنجار عملیاتی انجام دهد (جزئیات بیشتر).

نگرانی‌های ترکیه به همراه نگرانی‌های حکومت منطقه کردستان عراق و دولت فدرال این کشور در مورد فعالیت‌های پ. ک. ک در سنجار باعث شد که پاییز امسال، اربیل و بغداد بر سر اخراج گروه‌های تروریستی از جمله پ. ک. ک از این منطقه و استقرار نیرو‌های فدرال و پیشمرگه در آنجا به توافق برسند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر واکسیناسیون کرونا در ایران راهپیمایی 22 بهمن سازمان اطلاعات ترکیه حزب کارگران کردستان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر واکسیناسیون کرونا در ایران راهپیمایی 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با «داعش» بازداشت کردند.

وی گفت که این بازداشت‌ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشور خود با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد